Aviva wdrożyła ePolisę i chce rosnąć w „komunikacji”

0
820

W ubiegłym tygodniu Aviva wprowadziła ePolisę – rozwiązanie umożliwiające finalizację zakupu polisy życiowej w pełni online, wraz z opłaceniem pierwszej składki i odbiorem polisy w serwisie MojaAviva. Z nowego narzędzia zakupu ubezpieczenia na życie skorzystało już prawie 100 klientów. Oprócz tego zakład wdrożył opcję cyklicznych płatności składek z karty i szykuje się do wzmocnienia swojej pozycji w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych.

ePolisa obejmuje elektroniczny system sprzedaży stosowany przez agentów ubezpieczeniowych oraz serwis dla klientów MojaAviva. Agent przekazuje wniosek o ubezpieczenie w czasie rzeczywistym klientowi, który go zatwierdza oraz opłaca składkę samodzielnie w MojejAvivie. System coraz bardziej zyskuje na popularności – tylko w obecnym roku skorzystało z niego już ponad 500 tys. klientów.

Inną nowością wdrożoną przez Avivę są cykliczne, automatyczne płatności z karty, dzięki czemu klient nie musi pamiętać o płaceniu składki za większość ubezpieczeń na życie. Z tej możliwości skorzystało już kilkuset klientów.

– Wprowadziliśmy kolejne rozwiązania, które ułatwiają życie naszym klientom i pomagają agentom pracować mimo ograniczeń pandemii. Ubezpieczenia na życie i zdrowie powinny być stale dostępne i łatwe w obsłudze, a temu właśnie sprzyjają nasze nowości. Ich wprowadzenie nieprzypadkowo zbiega się z kampanią reklamową naszej marki, w której podkreślamy, że jesteśmy blisko naszych klientów, mimo zmieniających się okoliczności – mówi Jolanta Karny, wiceprezes Avivy i dyrektor ds. sprzedaży i marketingu.

Funkcja ePolisa dostępna jest dla klientów kupujących jeden z dwu flagowych produktów życiowych Avivy – Twoje Życie lub Nową Perspektywę. Firma planuje rozszerzenie rozwiązania na pozostałe produkty obecne w jej portfelu życiowym.

Aviva liczy na klientów pakietów komunikacyjnych 

Zakład chce też wzmocnić swoją pozycję w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Jak informuje „Puls Biznesu”, do podjęcia takiego kroku skłoniła firmę rosnąca rentowność w tym segmencie.

Adam Uszpolewicz, prezes Avivy mówi „PB”, że zmiana dotychczasowego podejścia wynika z faktu, że w ostatnich latach rynek polis życiowych, gdzie jego firma jest jednym z głównych graczy, kurczył się. Natomiast sektor non-life rósł w tempie szybszym niż PKB. Dlatego zakład chce w nim mocniej zaistnieć, co oznacza również mocniejsze wejście w biznes komunikacyjny. Prezes wskazuje, że w przeszłości Aviva zmniejszała udział ofert dla kierowców w swoim portfelu, gdyż OC posiadaczy pojazdów mechanicznych były nierentowne. Dziś polisy komunikacyjne w Polsce są zaś droższe niż np. w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Ubezpieczyciel nie chce jednak rzucać wyzwania komunikacyjnym potentatom. Na jego celowniku znajda się głównie zainteresowani pakietami OC/AC.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 20 października, Karolina Wysota „Majątkowa ofensywa Avivy”:
https://www.pb.pl/majatkowa-ofensywa-avivy-1005912

(AM, źródło: Aviva)