Aviva uczy pracowników kompetencji przyszłości

0
574

Aviva stawia na innowacje technologiczne i automatyzację. Część czynności w ramach procesów firmowych wykonuje już ponad 50 robotów (o 30 więcej niż rok temu). Jednocześnie ubezpieczyciel pomaga pracownikom uzyskać kompetencje przyszłości. Po Akademii Kodowania kolejną inicjatywą jest Aviva Testing Academy, w ramach której Aviva pomogła pracownikom zdobyć kompetencje testerów, potwierdzone specjalnym certyfikatem. 

Automatyzacja w naszej firmie postępuje. Zauważyliśmy, że nasi pracownicy obawiają się niektórych zmian i zastanowiliśmy się, co możemy zrobić. Wtedy pojawił się pomysł, aby chętnym osobom dać szansę na przekwalifikowanie się – opowiada Monika Kulińska, People Director Avivy.

W efekcie firma zaprosiła swoich pracowników do nauki kodowania, a w 2019 roku do ATA, czyli Aviva Testing Academy. W ramach przedsięwzięcia wykorzystano doświadczenie biznesowe osób z różnych departamentów – operacji, sprzedaży oraz działów produktowych i dodano do tego ustrukturyzowaną wiedzę teoretyczną, włącznie z możliwością zdobycia uznawanego na całym świecie certyfikatu ISTQB. Ostatecznie udział w ATA wzięło 12 osób i wszystkie przeszły do pracy w IT. Wspólnym celem Aviva oraz współpracującej z nią przy projekcie spółki Sii było zbudowanie efektywnego zespołu o dużej świadomości biznesowej i pewności w podejmowaniu decyzji popartej wiedzą merytoryczną.

Nieustannie zachęcamy do zdobywania nowych kompetencji i wspieramy rozwój naszych pracowników. Mamy też pomysły na kolejne akademie, ale to jeszcze niespodzianka – podsumowuje Monika Kulińska.

Film na temat przedsięwzięcia:

(AM, źródło: Aviva)