Jakość obsługi ubezpieczycieli oczami klientów

0
771

W konsumenckiej ankiecie przeprowadzonej przez Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) najwięcej pozytywnych opinii zebrał Link4. Wysoko w zestawieniu znalazły się też m.in. Aviva i Generali.

Link4 wyróżniono za najlepszą infolinię, najbardziej przejrzystą ofertę, znakomite ceny, uczciwość, sprawny zakup polisy oraz obsługę likwidacji szkody. Te powody zdecydowały o tym, że zakład wybrano jako najbardziej zaufaną markę.

Drugie miejsce przypadła Avivie. Ubezpieczyciel zwyciężył w kategorii Najlepsze ceny. Ponadto uzyskał takie wyróżnienia, jak: Znakomite ubezpieczenie samochodowe, Znakomita infolinia, Uczciwy ubezpieczyciel, Zaufana marka, Przejrzysta oferta, Sprawny zakup polisy.

Poza powyższą dwójką w ankiecie PIBJA wyróżniono towarzystwa Ergo Hestia, Compensa oraz Generali. Ubezpieczenie tego ostatniego znalazło się na podium w trzech z pięciu kategorii rankingu. Konsumenci biorący udział w ankiecie ocenili, że Generali najsprawniej ze wszystkich ankietowanych firm obsługuje likwidację szkód komunikacyjnych. Uznali również, że Generali to najbardziej uczciwy ubezpieczyciel oraz marka godna zaufania.

– Bardzo cieszy mnie wysokie miejsce w rankingach PIBJA, tym bardziej, że tu głos decydujący mają nasi klienci. Oceny pokazują, że hasło partner na całe życie to dla nas część strategii, którą konsekwentnie realizujemy. Jestem niezwykle dumny, że Generali postrzegane jest jako godna zaufania oraz najuczciwsza firma. Jesteśmy przy klientach nie tylko, gdy kupują nasze produkty, ale pomagamy im przede wszystkim wtedy, gdy spotka ich przykre zdarzenie. Oni zauważają i doceniają nasze podejście – komentuje Jakub Jacewicz, członek zarządu Generali Polska.

Wyniki dla pięciu wyróżnionych przez PIBJA towarzystw ubezpieczeniowych tylko nieznacznie się od siebie różnią, co wskazuje na wysoki poziom zadowolenia klienta oraz sporą konkurencyjność.

Wyniki w poszczególnych kategoriach testu

Najlepsza infolinia

FirmaWynikInfo
1Link482,5 %najlepsza infolinia
2Aviva82,2 %znakomita infolinia
3PZU81,3 %znakomita infolinia

Najlepsze ceny

FirmaWynikInfo
1Aviva82,4 %najlepsze ceny
2Link482,0 %znakomite ceny
3Compensa81,1 %znakomite ceny

Obsługa likwidacji szkody

FirmaWynikInfo
1Generali82,8 %Najbardziej sprawna obsługa likwidacji szkody
2Compensa81,9 %Sprawna obsługa likwidacji szkody
3Link481,9 %Sprawna obsługa likwidacji szkody

Uczciwość

 FirmaWynikInfo
1Generali83,0 %Najbardziej uczciwy ubezpieczyciel
2Link482,5 %Uczciwy ubezpieczyciel
3Aviva81,9 %Uczciwy ubezpieczyciel

Zaufanie

FirmaWynikInfo
1Link483,3 %Marka budząca największe zaufanie
2Aviva83,1 %Marka godna zaufania
3Generali82,9 %Marka godna zaufania

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone przez Polski Instytut Badań Jakości na próbie ponad 1300 respondentów w okresie od listopada 2020 do lutego 2021. Uwzględniono w nim produkty dziesięciu najpopularniejszych na polskim rynku firm ubezpieczeniowych. W badaniu konsumenci mogli wyrazić swoją opinię dotyczącą ceny produktu, jakości infolinii i obsługi likwidacji szkód. Ocenili również uczciwość ubezpieczyciela, a także poziom zaufania do firmy.

(AM, źródło: PIBJ)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here