Zdalnie, ale ciekawie o ubezpieczeniach grupowych

0
779

Szkolenie odbyło się w środę, 13 maja 2020 r. Dla jednych było powtórką wiedzy o produkcie, a dla innych wstępem do bardziej aktywnej sprzedaży ubezpieczeń grupowych. Gościem specjalnym webinaru był trener Adam Kubicki, który z humorem, energią i solidną dawką konkretów radził, jak rozwijać zdalną sprzedaż ubezpieczeń grupowych.

W pierwszej części spotkania zaprezentowano aktualną ofertę Nationale-Nederlanden w obszarze ubezpieczeń grupowych. Jak słusznie zauważył prelegent – Witold Świerczyński, menedżer ds. sprzedaży ubezpieczeń grupowych, w dobie pandemii inne choroby nie przestają występować. Warto pamiętać, że największym zabójcą Polaków nie jest koronawirus, ale nowotwór, zawał i udar. Ubezpieczenie Nationale-Nederlanden pozwala na błyskawiczne rozpoczęcie leczenia i powrót do sprawności. 

Okazuje się, że wielu pracodawców w obecnej sytuacji prezentuje większą wrażliwość na ryzyka zdrowotne swoich pracowników i ma gotowość do tego, żeby wspomóc dostępność do opieki zdrowotnej w najtrudniejszych chwilach, takich jak pobyt w szpitalu czy poważne zachorowanie. Błędne jest więc założenie, że w obecnej pandemicznej sytuacji nie warto wychodzić z inicjatywą i proponować ubezpieczeń grupowych przedsiębiorcom.

Zapytani o ubezpieczenia grupowe Nationale-Nederlanden uczestnicy wyrażali się z uznaniem. – Dla mnie jako doradcy z trzynastoletnim stażem ubezpieczanie grupowe daje możliwość dotarcia do klienta biznesowego, zabezpieczenia jego samego od zdarzeń losowych oraz zabezpieczenia jego firmy, by płynność finansowa była ciągła – skomentował Jakub Łanowy, dyrektor okręgu OVB. – Oferta VIP w Nationale-Nederlanden spełnia oczekiwania prezesów, dyrektorów zarządzających i właścicieli firm. Bardzo często bez ankiety medycznej w wariancie VIP suma ubezpieczenia na życie może wynieść 300 tys. zł, a z ankietą nawet 3,5 mln zł w bardzo atrakcyjnej cenie, gdzie w ubezpieczeniu indywidualnym koszt jest 3, 4, 5 razy wyższy – dodał Jakub Łanowy.

Z kolei Patryk Bazylak, który dopiero planuje rozpoczęcie sprzedaży ubezpieczeń grupowych, skomentował: – Oferta wygląda ciekawie, teraz trzeba uważnie przeczytać o.w.u. Ze szkolenia na pewno zapamiętam konkretne argumenty sprzedażowe przedstawione przez Adama Kubickiego. Szkolenie uważam naprawdę za przydatne!

Zdaniem pani Aleksandry Rochowicz oferta Nationale-Nederlanden odpowiada na ważne potrzeby klientów i wpisuje się w obecną sytuację. Z kolei pan Karol (nazwisko do wiadomości redakcji) był zdania, że ubezpieczenie grupowe Nationale-Nederlanden wyróżnia się na rynku. – Ze szkolenia zapamiętam sposoby rozmawiania z klientem o tym, co daje ubezpieczenie na życie – uzupełnił pan Karol.

Adam Budzyński zauważył, że oferta Nationale-Nederlanden jest rozbudowana i bardzo konkurencyjna. – Szkolenie pozwoliło mi przypomnieć sobie zakres produktu. Bardzo pomocny jest dla mnie ogrom wiedzy Adama Kubickiego – podsumował.

Dobrym krokiem ze strony organizatorów był wybór gościa specjalnego, który uzupełnił teoretyczną wiedzę produktową o argumenty sprzedażowe, sposoby postępowania z klientem i organizację pracy. Dzięki temu było to jedno z bardziej interesujących i praktycznie przydatnych zdalnych szkoleń dla pośredników, w których uczestniczyłam. Również uczestnicy, z którymi rozmawiałam, ocenili szkolenie jako bardzo przydatne lub przydatne.

Ewa Dąbrowska

Podobne szkolenia odbyły się również w sieci własnej i brokerskiej w maju 2020 r., każdorazowo gromadząc liczne grono pośredników zainteresowanych ubezpieczeniami grupowymi.

Czas koronawirusa wykorzystujemy na rozwijanie kompetencji i wiedzy naszych partnerów biznesowych oraz współpracowników. Bardzo się cieszę, że zarówno oferta Nationale-Nederlanden, jak i szkolenie podobało się przedstawicielom OVB. Wierzę, że nasza strategiczna współpraca będzie się dynamicznie rozwijać, a techniki sprzedaży zaowocują większą liczbą firm, które zdecydują się na ubezpieczenie pracowników – podsumowała Ewa Dąbrowska, dyrektor Pionu Klienta Korporacyjnego i Partnerów Zewnętrznych w Nationale-Nederlanden.

Aleksandra E. Wysocka