Cyfryzacja, rewolucja technologiczna oraz retrospekcja dokonań firmy były głównymi tematami poruszanymi podczas Winetasting zorganizowanego 24 października przez Sollers Consulting.
– Ubezpieczyciele muszą nieprzerwanie ustosunkowywać się do zmian technologicznych. Ich decyzje w tej dziedzinie mają wymiar strategiczny, bo niewątpliwie odbijają się na sprzedaży nowych produktów oraz pozyskiwaniu klientów – powiedział Marcin Trochimczuk, współzałożyciel i partner zarządzający Sollers Consulting.
– Cyfryzacja jest niewątpliwie przedsięwzięciem skomplikowanym i kosztownym – przyznał Marcin Pluta, partner zarządzający i współzałożyciel firmy. Zaznaczył on jednak, że „korzyści z cyfryzacji mają wymiar długofalowy, a brak reakcji na zmiany technologiczne może wprowadzić ubezpieczycieli w impas”.
Marcin Trochimczuk zaznaczył, że Polska jest wyjątkowym rynkiem pod względem zmian technologicznych. – Wbrew powszechnemu przekonaniu, cyfryzacja polskiego sektora postępuje znacznie szybciej niż w Europie Zachodniej. Niektórzy niemieccy ubezpieczyciele wciąż posługują się przestarzałymi systemami z lat 80. ubiegłego wieku, do których niezwykle ciężko jest wdrożyć nowe architektury. W Polsce nie ma takiego zjawiska – powiedział.
Podczas spotkania partnerzy Sollers Consulting poświęcili szczególną uwagę ekspansji na rynek francuski. Marcin Pluta podkreślił, że pozytywny przebieg projektów we Francji oraz potencjał rynku sprawił, że firma postanowiła otworzyć filię w Paryżu. Podczas Winetasting padła też zapowiedź otwarcia nowego biura Sollers Consulting w Gdańsku.
(AM, źródło: Sollers Consulting)