Sprzedażowa Liga Mistrzów 2022

0
1398

W poniedziałek 15 maja 2023 r. w łódzkim Vienna House Andel’s odbyła się uroczysta doroczna gala Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych PZU Życie. Finał sprzedażowej Ligi Mistrzów, podsumowującej wyniki 2022 r., tradycyjnie już zgromadził najlepszych menedżerów i dyrektorów sprzedaży korporacyjnej z całego kraju.

Galę prowadził sprawdzony duet Małgorzata Kosierkiewicz, regionalna dyrektorka sprzedaży, oraz Tomasz Łakomy, dyrektor ds. zarządzania efektywnością sieci sprzedaży i portfelem PZU Życie SA.

W imieniu władz Grupy PZU zebranych przywitała Małgorzata Kot, członkini zarządu PZU SA i PZU Życie, która podziękowała wszystkim obecnym za przybycie i podkreśliła, jak bardzo cieszy się, że może być częścią tego wyjątkowego wydarzenia. Następnie omówiła wyniki PZU Życie na tle konkurencji.

Mamy powody do dumy z rezultatów, które osiągnęliśmy. Cieszę się, że w niełatwym otoczeniu gospodarczym odwracamy trend spadkowy i zaczynamy rosnąć w ubezpieczeniach ochronnych oraz kontynuujemy wzrost w ubezpieczeniach zdrowotnych – podkreśliła Małgorzata Kot.

Kolejnym mówcą był dyrektor zarządzający Artur Fromberg. – W ubiegłym roku w swoim wystąpieniu nawiązałem do „Gwiezdnych Wojen” i życzyłem, aby moc była z Wami. Przyglądając się Waszym sukcesom, potwierdzam, że to zrealizowaliście!

Chwaląc za rekordowe wyniki w sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych i dodatków, porównał menedżerów sprzedaży do skoczków narciarskich, którzy muszą opanować wiele elementów i technik, by osiągnąć znakomite wyniki. Podobnie jak skoczkowie muszą dojechać do progu, odbić się z niego, wykonać skok i wylądować, sprzedawcy starają się przyciągnąć klientów, zainteresować ich ofertą, przekonać do zakupu i zapewnić satysfakcję po transakcji.

W swojej analizie akcentował znaczenie regularności, konsekwencji i wytrwałości w pracy. Agenci muszą systematycznie doskonalić zdolności negocjacyjne, komunikacyjne i sprzedażowe. Wyraził przekonanie, że regularne szkolenia i rozwijanie umiejętności przynoszą efektywne rezultaty w codziennej pracy sprzedawców.

Artur Fromberg podkreślił również rolę pracy zespołowej, zarówno w skokach narciarskich, jak i w sprzedaży ubezpieczeń grupowych. Zespoły muszą współpracować, wzajemnie się wspierać i dążyć do wspólnych celów. Kooperacja, wymiana pomysłów i wsparcie mają kluczowe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu.

Na zakończenie motywował uczestników do odkrywania indywidualnego potencjału i stawania się mistrzami w wybranej dziedzinie. Podkreślił, że każdy ma możliwość osiągnięcia sukcesu, jeśli konsekwentnie i systematycznie rozwija umiejętności.

Gościem specjalnym wieczoru był Greg Albrecht. Jego wystąpienie pt. „Esencjalizm, czyli jak podnieść jakość życia i podkręcić wyniki” było pełne praktycznych wskazówek dotyczących motywacji i zarządzania czasem.

Jednym z kluczowych aspektów poruszonych przez mówcę było zastosowanie metody białej kartki w codziennym planowaniu. Zamiast działania na autopilocie Greg Albrecht zalecał świadome i celowe planowanie tylko tych zadań, które mają największe znaczenie dla osiągnięcia naszych celów.

Gorąco zachęcał do celebrowania nawet drobnych momentów sukcesu, ponieważ w codziennej gonitwie często zapominamy docenić nasze osiągnięcia i przechodzimy do kolejnych zadań bez zatrzymania się na chwilę, by się cieszyć. Celebrowanie momentów sukcesu nie tylko wzmacnia motywację, lecz także pomaga budować pozytywne podejście i daje nam dodatkową energię przed dalszą pracą.

To był doskonały wstęp do najważniejszej części wieczoru. Jak co roku, ukoronowaniem Ligi Mistrzów było wręczenie nagród najlepszym menedżerom i dyrektorom, a potem wspólne świętowanie wyników.

Aleksandra E. Wysocka