CUK Ubezpieczenia podsumowuje rok 2023, informując, że udało się zrealizować cele strategiczne. Firma podkreśla stabilny wzrost, zarówno jako dystrybutor, innowator i od tego roku posiadacz własnej linii produktów ubezpieczeniowych.
Ostatnie 12 miesięcy multiagencja poświęciła na wdrożenie nowych narzędzi do sprzedaży internetowej dla agentów, takich jak CUK Direct dla Agenta, zwiększenie aktywności terenowej oraz rozbudowę portfela produktów o nowe dedykowane polisy: Bezpieczni z CUK, CUK Assistance czy CUK dla Kredytobiorców.
Elastyczne formy współpracy, technologia, interesująca oferta oraz pełne zaplecze szkoleniowe i technologiczne w naturalny sposób przyciągają również nowych partnerów. Cyfryzacja, konkurencja i nasilone działania konsolidacyjne powodują, że indywidualni agenci oraz mniejsze podmioty coraz chętniej przekonują się do współpracy z silnym partnerem, wybierając jej formę dopasowaną do indywidualnej sytuacji biznesowej.
– Jesteśmy dumni z osiągnięć w mijającym roku. Wprowadzone usprawnienia nie tylko poprawiły wyniki sprzedażowe, lecz również zwiększyły efektywność obsługową naszych doradców. Nowi agenci podkreślają otwartość oraz dowolność w formie współpracy. Nasz zespół agentów systematycznie się powiększa, w ubiegłym roku dołączało średnio kilkunastu agentów tygodniowo i dziś ten zespół tworzy ponad 3000 osób.
Powiększamy też liczbę brandowanych Placówek oraz Punktów Partnerskich, których otwieraliśmy przynajmniej cztery w miesiącu. Planując nowe działania, skrupulatnie analizujemy zmiany na rynku. Naszym celem jest utrzymanie dotychczasowego wzrostu, wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz dbałość o najwyższe standardy jakościowe w obszarze współpracy z partnerami oraz klientami – mówi Jacek Byliński, prezes CUK Ubezpieczenia.
Wysoka sprzedaż i dobrze przygotowani agenci
Eksperci CUK Ubezpieczenia podkreślają, że w grupie ponad 800 tys. klientów, których obsługuje multiagencja, widać wyraźny wzrost w obszarze zakupów cyfrowych oraz wielokanałowych, ale ważny jest również klient, który preferuje bezpośrednie relacje z agentem. To przekłada się na zrównoważoną rozbudowę kanałów sprzedaży online i offline, ale przede wszystkim profesjonalne przygotowanie i wsparcie agentów.
– Wdrożone przez nas systemy OmniCUK oraz CUK Direct dla Agenta dają agentom ogromną przewagę na rynku. To narzędzia, które powodują, że klienci kupują online lub offline, a agent otrzymuje prowizje, bez względu na sposób zakupu. Widzimy też duże zapotrzebowanie na indywidualne produkty, które są atutem w sprzedaży. Z tego powodu stawiamy na równowagę między technologią oraz całościowym rozwojem naszych agentów.
Rok 2024 będzie czasem dalszego rozwoju kanałów cyfrowych oraz automatyzacji, które mają wspierać naszych agentów w ich pracy. Stawiamy też na profesjonalizację agentów oraz na indywidualizację w obszarze produktowym – dodaje Tomasz Poradzewski, dyrektor Sieci Sprzedaży w CUK Ubezpieczenia.
Wzrok skierowany na konsolidację i zmiany pokoleniowe
W ubiegłym roku multiagencja zapowiadała utrzymanie widoczności we wszystkich kanałach sprzedaży. Wszystko wskazuje na to, że 2024 r. to również mocny nacisk na wzmocnienie działań konsolidacyjnych.
Eksperci CUK zauważają, że nie może umknąć uwadze rozwój AI w branży czy zachodzące zmiany pokoleniowe.
– Zauważamy zmiany w zachowaniach klientów oraz potrzeby zakupowe, dostosowując przekaz do konkretnych grup odbiorców. Rok 2024 będzie czasem intensywnej pracy i zaangażowania w utrzymanie silnej pozycji na rynku oraz pozyskanie nowych klientów. To wymaga dalszego wsparcia naszych agentów w budowaniu marketingu lokalnego oraz silnej pozycji w swoim regionie.
Na pewno położymy duży nacisk na eksponowanie CUK jako partnera otwartego na współpracę z każdym agentem. Wychodzimy z założenia, że agent powinien być tam, gdzie klienci, czyli również online, wykorzystując w pełni wielokanałowe środowisko CUK – podkreśla Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce w CUK Ubezpieczenia.
Wnioski płynące z podsumowania roku 2023 oraz prognoz na 2024 wskazują, że CUK Ubezpieczenia utrzymuje kurs stabilnego wzrostu, innowacyjnych rozwiązań oraz elastyczności w działaniu.
Działania marketingowe, sprzedażowe i strategiczne są ukierunkowane na odpowiedź na zmieniające się trendy rynkowe, co sprawia, że firma nadal pozostaje w czołówce multiagencji ubezpieczeniowych.