Starter24: Utrudnienia w Europie nie wpłynęły na jakość usług car assistance

0
434

W całej Europie zanotowano znaczący spadek liczb zdarzeń i spraw assistance, co wynika z mniejszego natężenia pojazdów spowodowanego kwarantanną. Wszystkie rynki odczuwają spadek wolumenu świadczonych usług, najczęściej o 40–60% w stosunku do wcześniejszych okresów. Największe spadki są obserwowane m.in. we Włoszech i Hiszpanii – wynika z raportu o stanie usług car assistance i zapewnienia mobilności w Europie, przygotowanego przez Starter24.

Według autorów raportu, obecnie dostępne są bez problemu podstawowe usługi assistance, takie jak naprawa na drodze i holowanie. Wyjątek stanowią Węgry (wprowadzenie stanu wyjątkowego) i Austria (ścisła kwarantanna w wybranych regionach) – możemy tam mieć do czynienia z ograniczeniami w usługach podstawowych (call center, holowanie). W większości krajów wstrzymane są holowania międzygraniczne (tzw. cross-border). Liczba takich usługi spadła nawet o 80%.

Według informacji Starter24, spadek wolumenów oraz wprowadzone zmiany w organizacji pracy nie mają wpływu na poziom świadczonych usług. Szybkość reakcji i pomoc na drodze jest dostępna na stałym, dobrym poziomie. Pracownicy centrów zgłoszeniowych pracują częściowo z domu, ci, którzy pracują w biurach, zostali podzieleni na mniejsze zespoły z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Każdy z pracowników otrzymuje ponadto pełne przeszkolenie z zakresu prewencji zakażeń koronawirusem. 

Szczegółowe regulacje w wybranych krajach mają wpływ na wyłączenia bądź ograniczenia niektórych usług. W niektórych krajach mogą być problemy z dostępnością autoryzowanych serwisów i hoteli. Wprowadzono zakaz podróżowania pasażerów w pojazdach pomocy drogowej. W takich przypadkach organizowany jest transport zastępczy (np. taxi) lub w wyjątkowych sytuacjach dozwolone jest holowanie na krótkie odległości z pasażerami pozostawionymi w pojeździe.

Sytuacja w Polsce

– Aktualnie w naszym kraju nie ma żadnych problemów z dostępnością usług car assistance, takich jak: naprawa na drodze, holowanie czy wynajem samochodu zastępczego – podkreśla Mateusz Bogucewicz, dyrektor techniczny Starter24. – Mogą wystąpić niewielkie ograniczenia w pracy autoryzowanych serwisów i warsztatów mechanicznych (np. skrócenie godzin otwarcia) i jednostkowe zamknięcia, które nie wpływają na standard usług – dodaje.

– Wdrożyliśmy niezbędne procedury pracy zdalnej i zasady bezpieczeństwa, aby zagwarantować ciągłość pracy naszego Centrum Zgłoszeniowego 24/7. Wszystkie zgłoszenia przyjmowane są na bieżąco telefonicznie, ale także za pomocą mobilnej aplikacji. W Polsce nie ma też większych ograniczeń w pracy autoryzowanych serwisów i warsztatów mechanicznych, chociaż w niektórych przypadkach skrócone zostały godziny ich otwarcia. Pracownicy pomocy drogowej i mobilni mechanicy zabezpieczają się indywidualnie i ograniczają do minimum bezpośredni kontakt z kierowcą i przebywanie wewnątrz naprawianego pojazdu – podkreśla Marek Zefirian, prezes zarządu Starter24.

Raport o stanie usług car assistance i zapewnienia mobilności w całej Europie został przygotowany przez Starter24, na podstawie danych pochodzących z sieci ARC Europe Group – największego dostawcy car assistance w Europie. W raporcie podano aktualne dane dotyczące m.in. dostępności usług podstawowych (naprawa na drodze, holowanie) i dodatkowych (samochód zastępczy, serwisy). Raport będzie aktualizowany co tydzień dzięki bieżącym informacjom pochodzącym od sieci automobilklubów i firm assistance będących częścią ARC.

(AM, źródło: Starter24)