Interfejs przyszłości

0
224

Współpraca korporacji ze startupami to przedsięwzięcie bardzo korzystne dla obu stron. Z jednej strony mamy dużą, dojrzałą organizację z jasno określonymi potrzebami, z drugiej zaś lekką i zwinną firmę, która może szybko się dostosowywać i zmieniać, aby te potrzeby zaspokoić.

Czy podobna współpraca między startupami również może być korzystna? Oczywiście, że może! Dlatego hiPRO nawiązało taką współpracę z CyberRescue.

Tomasz Kasprzak

Synergia startupów

Celem współpracy jest wspólne opracowanie i wdrożenie przełomowej usługi wsparcia dystrybucji oraz kontaktów z klientami. W pierwszej fazie dla branży ubezpieczeniowej, a docelowo dla wszystkich organizacji, które chcą ulepszyć zarządzanie siecią dystrybucji i kontakt z klientem.

hiPRO to insurtech znany z integracji platformy umożliwiającej finansowanie składki ubezpieczeniowej w czasie rzeczywistym, bezpośrednio w systemie sprzedażowym ubezpieczyciela. Pełna integracja oznacza uzyskanie finansowania dla klienta w kilka sekund, bez papierowej dokumentacji.

CyberRescue świadczy usługę ochrony przed cyberzagrożeniami oraz pomocy, jeśli klient zostanie takim zdarzeniem dotknięty. Obsługa klienta CyberRescue w 80% odbywa się w aplikacji Messenger, która obecnie bije światowe, a także polskie rekordy popularności.

Czy znaleźliśmy interfejs przyszłości?

Dlaczego uważamy, że w świecie ubezpieczeń jest miejsce na usługi zdalne, i to jeszcze w komunikatorze powiązanym z portalem społecznościowym? To bardzo proste – Messenger to interfejs przyszłości. Spójrzcie na dzieci i młodzież, które obecnie są niemalże przyklejone do smartfonów, padów i mediów społecznościowych. Telefon czy SMS to formy komunikacji, które powoli przechodzą do lamusa, czy nam się to podoba, czy nie. Komunikatory to komunikacja natychmiastowa, interaktywna, umożliwiająca wymianę plików, treści audio i wideo, wreszcie oferująca więcej niż tekst w rozmowie.

Dla podkreślenia wagi tej zmiany przytoczmy kilka danych statystycznych. Obecnie Messenger to najpopularniejsza aplikacja w Polsce i druga, zaraz po Facebooku, najpopularniejsza na świecie. W Polsce ma aż 14 mln użytkowników, z których 80% jest aktywnych co najmniej godzinę dziennie – większość cztery godziny. Popularność urządzeń mobilnych stale rośnie i w tej chwili mamy w Polsce więcej internautów używających internetu w takich urządzeniach niż w komputerach.

Wreszcie, pomijając aspekty narzędzia i aplikacji czy formy komunikacji, następuje systematyczne przenoszenie usług do sfery wirtualnej. Choćby ostatni, spowodowany pandemią, rajd ubezpieczycieli na procesy zdalne. Ale nawet poza naszym podwórkiem aż 80% klientów woli załatwiać swoje sprawy przez czaty, a nie telefon czy e-mail.

Wirtualny Menedżer Regionalny

Skoro zatem rośnie grupa zdeklarowanych użytkowników „sociali” i komunikatorów, a jednocześnie wszyscy prześcigamy się w wirtualizacji naszych ścieżek sprzedażowych i obsługowych, to ewidentnie nadszedł czas na wsparcie sprzedaży realizowane w takim nowoczesnym i superwygodnym wariancie.

Tak powstał pomysł na usługę Artur Sukces. Myślicie pewnie – „kolejny cudowny bot w komunikatorze, nic nowego”. Nic bardziej mylnego. Artur to wirtualny menedżer sprzedaży, który nie tylko jest twoim przyjacielem w Messengerze, ale stoi za nim również w pełni sterowalna logika scenariuszy, integracja z systemami sprzedaży i bezpośrednia łączność z liniami wsparcia każdego podmiotu zaangażowanego w projekt.

Dzięki współpracy CyberRescue – specjalistów od osadzania wirtualnej emanacji firm i usług w Messengerze oraz hiPRO, integrującego systemy ubezpieczycieli i pośredników ubezpieczeniowych z usługami zewnętrznymi (banki, instytucje płatnicze) – Artur Sukces rozpoznaje sprzedawcę i zna jego transakcje w systemie sprzedażowym, a jednocześnie jest jego kontaktem w Messengerze. Może wysyłać do sprzedawcy wiadomości, ale spokojnie – wie, że spam nie jest wskazany… Wie również, z jakich konkursów i usług dany sprzedawca może skorzystać u zintegrowanych ubezpieczycieli i pośredników. A ponieważ można z nim porozmawiać – wyjaśni też wszelkie związane z nimi wątpliwości. Artur Sukces to również treści motywacyjne oraz treningowe, które w interesujący i przejrzysty sposób pokażą, jak efektywnie poprawić wyniki sprzedażowe.

Co jest jednak naszym zdaniem najciekawszą funkcjonalnością – Artur potrafi przelewać pieniądze! Tak, dzięki temu, że po integracji z systemem TU Artur zna transakcje sprzedawcy, może realizować wypłatę nagród w konkursach czy też płacić prowizję za sprzedaż.

Płatności realizowane są za pomocą BLIKa w czasie rzeczywistym, bezpośrednio do sprzedawcy. Dla nieużywających BLIKa alternatywnie usługa zrobi przelew po jednorazowym podaniu numeru konta.

Można powiedzieć, że realizowanie wypłat wynagrodzeń w taki sposób jest kontrowersyjne. Możliwe. Nie nam to oceniać, ale pomyślcie tylko – prowizja czy nagroda pieniężna natychmiast po sprzedaży, dokładnie w „momencie prawdy” sprzedawcy, i to od razu na jego koncie. Wszystko automatycznie, bez możliwości popełnienia błędu i z transparentnym rozliczeniem B2B.

Dokładnie tak samo w przypadku konkursu, a przecież w naszej branży jest ich całkiem sporo. Należna nagroda naliczona jest automatycznie i natychmiast przekazana zwycięzcy. Co więcej, uczestnikom można podpowiadać aktualne wyniki w czasie rzeczywistym, a jak wiemy, grywalizacja jest jednym z lepszych motywatorów.

Kto pierwszy?

Innowacje realizowane przez startupy to często bardzo piękne historie, pod warunkiem że znajdzie się organizacja gotowa na takie działania. Bo to, że każdy ma w strategii wpisane działania poprawiające zarządzanie siecią i relacją z klientem, to standard.

Jako pierwszy w Polsce usługę Wirtualnego Menedżera pilotażowo wdraża TUZ Ubezpieczenia. Firma, która bardzo mocno w ostatnich miesiącach stawia na poprawę procesów, wdrożenia nowoczesnych systemów i ścieżek sprzedaży, a w ostatnich dniach wyszła z szeroko komentowaną akcją wsparcia agentów. Innowacja i śmiała zmiana zaczyna wpisywać się w DNA TUZ. Nadszedł czas, aby sprawdzić, czy proces sprzedaży, również zdalny, od teraz będzie miał nowego już nie tylko zdalnego, lecz także w pełni wirtualnego menedżera sprzedaży.

Interfejs przyszłości dotarł do branży ubezpieczeniowej. Pociąg już ruszył, ale na pewno można jeszcze do niego wskoczyć!

Tomasz Kasprzak
CTO w hiPRO

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here