TU Zdrowie: Podsumowanie 2021 r. i plany na ten rok

0
667

Podnoszenie jakości usług świadczonych dla klientów, rozwój własnej nowoczesnej infolinii, a także ciągłe umacnianie pozycji rynkowej – to główne cele TU Zdrowie na 2022 r. W minionym roku towarzystwo postawiło przede wszystkim na rozwój narzędzi informatycznych wspomagających obsługę klientów i nowe programy zdrowotne. Krokiem milowym w rozwoju było dołączenie do Grupy Neuca. Dzięki podjętym działaniom ubezpieczyciel poprawił wyniki finansowe.

– Jednym z najważniejszych wyzwań ostatnich dwóch lat upływających pod znakiem pandemii było zapewnienie ubezpieczonym niezakłóconej możliwości korzystania z wizyt stacjonarnych, telekonsultacji, a także badań diagnostycznych. Sukces na tym polu był możliwy dzięki bardzo dobrej współpracy z placówkami medycznymi w ok. 650 miejscowościach w Polsce – mówi Aleksander Roda, prezes TU Zdrowie.

– Odpowiadając na rosnące problemy braku lekarzy i dostępności do usług, jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy do oferty elastyczny cennik refundacji, obejmujący nawet do 100% kosztów poniesionej usługi – tak aby ubezpieczony mógł swobodnie wybrać lekarza, z którym chce skonsultować swoje problemy zdrowotne. Co ważne – czas zwrotu pieniędzy skróciliśmy do 6 dni kalendarzowych. Ten ruch okazał się strzałem w dziesiątkę, bo już w 2021 roku co druga polisa wdrażana w TU Zdrowie zawiera podwyższony cennik refundacji, a liczba zawartych umów B2B wzrosła rok do roku o 30% – podkreśla Dariusz Grądziel, dyrektor sprzedaży TU Zdrowie.

Narzędzia informatyczne usprawniły obsługę

W 2021 r. TU Zdrowie udoskonaliło Panel Ubezpieczonego oraz Panel Ubezpieczającego. Tym samym obieg dokumentów odbywa się wyłącznie elektronicznie, co ułatwia pracę zarówno działom personalnym zajmującym się polisami pracowniczymi, jak i samym pracownikom, którzy mogą w prosty i szybki sposób załatwić wszelkie formalności związane z ubezpieczeniem.

– Rok 2021 to przede wszystkim kolejny rok pandemiczny. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, zoptymalizowaliśmy procesy obsługowe, oddając do dyspozycji narzędzia, które te procesy wspomagają. Mam tu na myśli przede wszystkim e-Deklaracje, czyli możliwość przystąpienia do ubezpieczenia poprzez aplikację w Panelu Ubezpieczonego, zmiany na Panelu Ubezpieczającego i Panelu Pośrednika, które sprawiły, że są coraz bardziej „user friendly”. Wewnętrznie wprowadziliśmy kilka modyfikacji systemowych, aby obsługa naszych klientów była efektywniejsza i podnosiła poziom ich zadowolenia z obsługi w TU Zdrowie – mówi Teresa Domańska, dyrektor Biura Ubezpieczeń Zdrowotnych.

Moduł e-Deklaracji pozwala pracownikowi m.in. na samodzielny wybór wariantu ubezpieczenia, a także wprowadzanie danych członków rodziny, których chce włączyć do ubezpieczenia. Jednocześnie działy personalne, które opiekują się polisami, zachowują pełną kontrolę nad wprowadzanymi danymi. Wdrożony został także Panel Medycyny Pracy, który usprawnia pracę działów personalnych u klientów TU Zdrowie.

Programy zdrowotne

– Obserwując rynek i wsłuchując się w potrzeby naszych klientów, wdrożyliśmy kilka zmian produktowych w ofercie dla klientów grupowych. Przygotowaliśmy Program Zdrowotny „Mój Dietetyk” oferujący wsparcie leczenia chorób dietozależnych, w tym: cukrzycy typu 2, dny moczanowej, nadciśnienia tętniczego oraz osteoporozy. Nowością 2021 roku jest także Program Zdrowotny „Powrót do Zdrowia po Covid-19”, który umożliwia kompleksowe sprawdzenie stanu zdrowia pod kątem najczęściej występujących powikłań po przebytej chorobie Covid-19. Przygotowane propozycje mają szczególne znaczenie obecnie, kiedy to pandemia wymusiła na nas prowadzenie bardziej stacjonarnego trybu życia, co z kolei przełożyło się bezpośrednio na stan zdrowia naszego społeczeństwa – dodaje Teresa Domańska.

Ubezpieczeni w TU Zdrowie korzystają już łącznie z sześciu różnych programów zdrowotnych. W poprzednich latach uruchomione zostały programy: „Mój Onkolog”, „Mój Ortopeda”, „Leczenie po Wypadku Drogowym” i „Kontynuacja Leczenia Szpitalnego”. Ponadto zakład realizuje programy zdrowotne dla innych towarzystw ubezpieczeniowych.

TU Zdrowie w Grupie Neuca

Dzięki synergii z Neuca nastąpiło rozszerzenie sieci placówek współpracujących z TU Zdrowie o 70 przychodni Świat Zdrowia należących do grupy. Ponadto ubezpieczeni zyskali dodatkowo dostęp do porad telemedycznych świadczonych przez Diabdis wchodzącą w skład Neuca oraz do portalu Apteline.pl, umożliwiającego rezerwowanie leków w aptekach, a także do usług HeyDoc i HeyCzeker, pozwalających na wstępną ocenę stanu zdrowia i umówienie e-wizyty. Wszystkie te narzędzia i usługi dostępne są z poziomu Panelu Ubezpieczonego.

– Kolejne efekty synergii z Grupą Neuca z pewnością zostaną zauważone przez naszych klientów także w tym roku. Jednym z najważniejszych celów jest budowa najnowocześniejszej i najlepszej technologicznie infolinii, z której ubezpieczeni będą korzystać już od czerwca 2022 roku. Jest to ogromny i bardzo pracochłonny projekt, który będzie kolejnym kamieniem milowym w rozwoju TU Zdrowie – zapowiada Aleksander Roda.

Plany i wyzwania na 2022 rok

Celem TU Zdrowie na 2022 rok jest ciągłe podnoszenie jakości usług świadczonych dla klientów i budowanie w ten sposób przewag konkurencyjnych. W planie jest między innymi badanie satysfakcji klientów, których liczba przekroczyła w ubiegłym roku 170 tysięcy.

– W dalszym ciągu będziemy wzmacniać markę TU Zdrowie oraz rozbudowywać współpracę z pośrednikami ubezpieczeniowymi – tak aby stać się pierwszym towarzystwem ubezpieczeniowym rekomendowanym przez brokerów i agentów. Cieszy nas fakt, że zaczynają oni dostrzegać, że rozwiązania ubezpieczeniowe mają tę przewagę nad abonamentowymi, iż dają praktycznie nieograniczony dostęp do lekarzy i badań diagnostycznych. Poprzez realizację celów założonych na 2022 rok oraz kolejne lata mamy nadzieję przekonywać do naszych rozwiązań kolejnych dbających o zdrowie swoich pracowników pracodawców, ale tteż kolejnych partnerów biznesowych – brokerów, agentów ubezpieczeniowych, a także inne towarzystwa ubezpieczeniowe – mówi Aleksander Roda.

(AM, źródło: TU Zdrowie)