TUZ Ubezpieczenia: Jesień i zima to sezon na liczne zgłoszenia w ramach assistance samochodowego

0
440

W grudniu wezwań z assistance samochodowego jest o 20% więcej niż w miesiącu, kiedy jest ich najmniej, czyli w marcu. Do najczęściej zgłaszanych kłopotów z pojazdami należą problemy z odpaleniem silnika, zamarzające zamki czy rozładowane akumulatory.

–  W okresie Wszystkich Świętych oraz Święta Niepodległości liczba wezwań assistance jest znacząco wyższa w stosunku do pozostałych dni listopada. Grudzień to także okres obfitujący w nieprzewidziane dla kierowców sytuacje. Nasze dane wskazują, że w ostatnim miesiącu roku liczba wezwań assistance jest o ponad 20% wyższa od liczby interwencji w najbardziej „spokojnym” marcu – komentuje Marek Kaleta, kierownik Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych TUZ Ubezpieczenia.

Top 3 usług assistance

Według danych TUZ Ubezpieczenia do najczęściej zgłaszanych w święta czy w zimowych warunkach usterek należą problemy z odpaleniem silnika, zamarzające zamki czy rozładowane akumulatory. Trwająca jesień i zbliżająca się zima są więc okresem intensywnej pracy dla centrów pomocy ubezpieczycieli.

– Z roku na rok zauważamy rosnące zainteresowanie samochodowym assistance. Takie usługi umożliwiają rozszerzenie ochrony ubezpieczeniowej i wspierają kierowcę w przypadku niespodziewanego zdarzenia, np. wystąpienia usterki uniemożliwiającej kontynuowanie podróży. Z naszych obserwacji wynika, że kierowcy najczęściej korzystają z holowania, usprawnienia pojazdu na miejscu i możliwości skorzystania z pojazdu zastępczego, którym mogą kontynuować podróż – mówi Marek Kaleta.

(AM, źródło: Brandscope)