Wsparcie zakładów dla zdrowia i szczęścia dzieci oraz dorosłych

0
935

Miniony tydzień obfitował w inicjatywy ubezpieczycieli z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Co więcej, podjęte przez zakłady inicjatywy obejmowały bardzo szerokie spektrum tematyczne.

Jedną z wyróżniających się inicjatyw był start 11. edycji świątecznej akcji Gwiazdor. Przez 10 lat w jej ramach ufundowano ponad 25 tys. prezentów. Około 50% listów od dzieci trafiło do branży ubezpieczeniowej. Jest to zatem akcja charytatywna mocno związana ze środowiskiem ubezpieczeniowym. W tym roku dołączyła do niej UNIQA, a jej działania koordynuje Izabela Król, dyrektorka Departamentu Klienta Korporacyjnego.

– Dla mnie to wielka radość być częścią tak ważnej i potrzebnej akcji. Gwiazdor jest wyjątkowy, ponieważ wspólnie możemy robić prezenty dla dzieci, które dostają je naprawdę bardzo rzadko albo w ogóle. Warto jeszcze dodać, że w tym roku, ze względu na zewnętrzne okoliczności ekonomiczne, sytuacja wielu dzieci jest zapewne jeszcze gorsza niż rok temu. Poza tym pojawiło się bardzo dużo dzieci z Ukrainy – mówi Izabela Król.

Izabela Król

Od tego roku akcja Gwiazdor zyskuje dodatkową oprawę dzięki nowej stronie gwiazdorzymy.pl. W jej przygotowaniu pomogła UNIQA. Za pośrednictwem strony można zgłosić chęć bycia gwiazdorem.

W ramach akcji Gwiazdor pracownicy UNIQA przygotują również prezenty dla dzieci z domów dziecka, którymi opiekują się od wielu lat. Są to: Dom Dziecka im. Janusza Korczaka w Warszawie i Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza „Dom” w Skierniewicach.

Akcja Gwiazdor ma korzenie w Poznaniu, a jej początki sięgają 2011 roku. To świąteczna inicjatywa bożonarodzeniowa, której ideą jest spełnienie marzenia dziecka z listu do Św. Mikołaja. Przy czym ideą akcji jest skupienie się na dzieciach w trudnej sytuacji finansowej lub społecznej. Są to głównie dzieci wskazane przez Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, ale nie tylko. Izabela Król współpracuje też z MOPS, Caritas, domami dziecka oraz ośrodkami, które opiekują się osobami niepełnosprawnym w starszym wieku (tzw. Duże Dzieci).

Nationale-Nederlanden partnerem Dnia na U

Z kolei Nationale-Nederlanden, które od lat angażuje się w inicjatywy promujące troskę o zdrowie, dołączyło do grona partnerów akcji Dzień na U organizowanej przez fundację Rak’n’Roll. W ramach tej inicjatywy ubezpieczyciel umożliwia pracownikom skorzystanie z dodatkowego dnia wolnego na wykonanie badań profilaktycznych i potwierdzenie stanu swojego zdrowia.

– W Nationale-Nederlanden o tym, co ważne, mówimy wprost, a dbanie o zdrowie pracowników jest naszym priorytetem. Chcemy dawać im jak największe poczucie bezpieczeństwa. Dlatego od lat organizujemy dla naszego zespołu badania profilaktyczne oraz spotkania na temat wellbeingu i zdrowego trybu życia. Dołączenie do akcji fundacji Rak’n’Roll było dla nas naturalnym, następnym krokiem. Natłok codziennych obowiązków, zarówno zawodowych, jak i prywatnych, powoduje, że zapominamy o najważniejszym – naszym zdrowiu. Mam nadzieję, że Dzień na U stanie się naszą wspólną tradycją i na stałe wpisze się w kalendarze zarówno moich koleżanek, jak i kolegów z pracy – mówi Liwia Kwiecień, członek zarządu ds. HR Nationale-Nederlanden.

Dzień na U został zapoczątkowany w 2019 r. z inicjatywy Fundacji Rak’n’Roll w partnerstwie z Avon Kontra Rak Piersi, a teraz także z Nationale-Nederlanden. Wspólnie chcą przekonać jak największą część społeczeństwa, że nie ma nic ważniejszego niż troska o swoje zdrowie. Organizatorom i partnerom akcji zależy, by profilaktyka stała się w Polsce zdrowym nawykiem.

– Jako firma, która od lat edukuje Polaków w zakresie profilaktyki zdrowotnej, jesteśmy dumni, że mogliśmy zostać partnerem kampanii Dzień na U. Wraz z fundacją Rak’n’Roll chcemy ułatwić zarówno kobietom, jak i mężczyznom możliwość potwierdzenia swojego zdrowia. Jednocześnie jako odpowiedzialny pracodawca chcemy zadbać o tę świadomość w naszej organizacji. W związku z tym, oprócz udziału w akcji zachęcającej do regularnych badań lekarskich, zaplanowaliśmy szereg aktywności, które mają pomóc całemu zespołowi w kompleksowym zatroszczeniu się o własne zdrowie – podkreśla Liwia Kwiecień.

PZU oficjalnym sponsorem Maryny Gąsienicy-Daniel

Nieco innego rodzaju działania podjął PZU, który został oficjalnym sponsorem Maryny Gąsienicy-Daniel. Największy polski ubezpieczyciel będzie wspierał zawodniczkę podczas rozpoczynającego się nowego sezonu w narciarstwie alpejskim. Została ona także nową ambasadorką programu Dobra Drużyna PZU, który popularyzuje sport wśród dzieci i młodzieży.

– PZU dostrzegł olbrzymi potencjał Maryny Gąsienicy-Daniel, która pisze nowy rozdział w historii polskiego narciarstwa alpejskiego. Mamy nadzieję, że z pomocą Grupy PZU – finansowego giganta, który od lat z dumą wspiera rozwój sportu w Polsce, Maryna będzie rozwijała się i zdobywała kolejne laury na światowych stokach. Wierzymy, że już w tym sezonie sięgnie ona po swoje pierwsze wymarzone podium alpejskiego pucharu świata – mówi Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU.

Małgorzata Sadurska

– Bardzo się cieszę z rozpoczęcia współpracy z Grupą PZU. To znana i dobrze postrzegana marka, która od lat wspiera sportowców w drodze na szczyt. Wierzę, że wspólnie możemy sięgać po najwyższe cele Pucharu Świata i Mistrzostw Świata. PZU dziękuję za zaufanie – mówi Maryna Gąsienica-Daniel.

Alpejka będzie także ambasadorką ogólnopolskiego programu prewencyjnego Dobra Drużyna PZU, który został powołany w celu aktywizacji ruchowej dzieci i młodzieży. Jej kapitanem jest najlepsza na świecie tenisistka Iga Świątek, a w gronie ambasadorów są również: utytułowany tancerz na wózku inwalidzkim Paweł Karpiński, lekkoatleci Jakub BembenekPatryk Tylus oraz piłkarze Marcin Pietryka i Leandro Messias Dos Santos.

Fundacja Unum wspiera debiuty literackie młodych twórców

Natomiast Fundacja Unum wydała drukiem zwycięskie opowiadania dzieci i młodzieży w ramach konkursu „Opowiem ci bajkę”. Konkurs jest skierowany do wychowanków domów dziecka i pieczy zastępczej. Tegoroczna edycja była realizowana we współpracy z Fundacją DOBROdzieje się. Książkę słowem wstępu opatrzył Grzegorz Kasdepke. Książki trafiły już do autorek i autorów, a także do ich opiekunów. Zbiór opowiadań dostępny jest na stronie internetowej Fundacji Unum.

– Wszystkie prace czytaliśmy z wielkim zaangażowaniem i wzruszeniem. Dzieci mają niezwykłą wyobraźnię i potrafią tak pięknie opowiadać. Wielkie wrażenie zrobiły na nas również różnorodność podejmowanych tematów, a także zaskakujące pomysły na umiejscowienie opowieści w różnych czasoprzestrzeniach. Wybór był bardzo trudny i między wolontariuszami trwały do ostatniej chwili gorące dyskusje. Jesteśmy wdzięczni dzieciom za ich odwagę w dzieleniu się wrażliwością i swoim niepowtarzalnym spojrzeniem na świat. To zaszczyt, że dostajemy dostęp do pełnego kolorów i wzruszeń dziecięcego świata wyobraźni – mówi Małgorzata Morańska, prezes Fundacji Unum.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden, PZU, UNIQA, Unum)