Choć opinie na temat obsługi klientów przez ubezpieczycieli czy ich ofert produktowych nie są często zbyt pochlebne, to przeczą im nagrody przyznawane zakładom za ich starania w tych obszarach. Towarzystwom nie można też odmówić ofiarności i chęci pomocy innym, czego dowodzą ich ostatnie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Unum przyjazne klientom
W gronie uhonorowanych niedawno ubezpieczycieli znalazło się Unum Życie, które po raz trzeci otrzymało certyfikat Firma Przyjazna Klientowi. Wyróżnienie nadawane jest przez agencją badawczą Experience Institute, na podstawie zrealizowanego na reprezentatywnej próbie klientów badania satysfakcji.
W trakcie badania klienci proszeni byli o udzielenie odpowiedzi na temat ich doświadczeń we współpracy z Unum. W ankiecie poruszane są obszary dotyczące gotowości do rekomendacji produktów firmy (NPS), wskaźnik ogólnego zadowolenia ze współpracy (Customer Satisfaction Score), wskaźnik Customer Effort Score (wysiłek wkładany przez klientów w załatwienie ostatniej sprawy), podejście spółki do klientów, jakość ich obsługi oraz sam proces zakupowy.
– Jesteśmy niezwykle dumni i wdzięczni klientom za to wyróżnienie. Cieszy również fakt, że certyfikat jest przyznawany firmom, u których średni wynik dla wszystkich badanych obszarów wyniesie min. 75%, a Unum Życie osiągnęło indeks na poziomie 92%. To ogromne uznanie ze strony naszych klientów i jednocześnie zobowiązanie, by nieustannie oferować naszym klientom jak najlepsze doświadczenia z naszą firmą – komentuje Robert Watkowski, dyrektor Działu Obsługi Klienta Unum Życie.
Certyfikat Firma Przyjazna Klientowi jest jedynym w Polsce wyróżnieniem w zakresie satysfakcji ze współpracy z firmą, które jest przyznawane od 18 lat. O przyznaniu certyfikatu w 100% decyduje opinia klientów.
Saltus Ubezpieczenia doceniony za jakość polis zdrowotnych
Nagrodę otrzymał również Saltus Ubezpieczenia. Zakład już po raz drugi uzyskał od Polskiego Instytutu Rozwoju Marki tytuł Zdrowej Marki w kategorii ubezpieczeń zdrowotnych. W ten sposób honorowane i promowane są najlepsze na rynku marki, oferujące najwyższej jakości produkty, usługi i rozwiązania służące zdrowiu oraz wspierające zdrowy styl życia.
Saltus Ubezpieczenia został poprzednio wyróżniony tytułem Zdrowej Marki w 2019 roku.
Warta z Bursztynową Kaczką
W ubiegłym tygodniu nagrodzono również Wartę. Kapituła Nagrody Honorowej Krajowej Izby Gospodarki Morskiej przyznała firmie nagrodę specjalną – „Jubileuszową Bursztynową Kaczkę”. Wyróżnienie zostało nadane w uznaniu wieloletniej działalności firmy jako zdecydowanego lidera na krajowym rynku ubezpieczeń morskich.
Bursztynowa Kaczka to nagroda dla najlepszych firm z branży morskiej. Kapituła KIGM co roku docenia najbardziej spektakularne osiągnięcia przedsiębiorstw, miedzy innymi w obszarach innowacji, wszechstronności i ogólnych działań oraz współpracy na rynku morskim.
– Ta nagroda jest z pewnością dużym wyróżnieniem dla Warty, a w szczególności dla zespołu odpowiedzialnego za ubezpieczenia skierowane do szeroko rozumianej branży morskiej. Chcemy nadal być jej ważnym elementem, niosąc wsparcie dla całego rynku i oferując impuls do dalszego rozwoju. Szczególnie myślimy o zielonej transformacji, która już wpływa na cały sektor. Będziemy go intensywnie wspierać w tych działaniach, zapewniając odpowiednie produkty i usługi ubezpieczeniowe podnoszące bezpieczeństwo prowadzonych inwestycji – powiedział Grzegorz Bielec, członek zarządu Warty.
Compensa oddaje krew…
W minionym tygodniu nie zabrakło także ubezpieczeniowych inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. I tak pracownicy centrali i dwóch warszawskich oddziałów Compensy już po raz dziesiąty zaangażowali się w akcję krwiodawstwa pod hasłem „Oddaj krew kto może”. Październikowa edycja przedsięwzięcia zgromadziła ponad 20 chętnych dawców, który oddali łącznie ok. 10 litrów krwi. Od początku trwania inicjatywy pracownicy Compensy oddali już ponad 100 litrów krwi.
– Działalność w branży ubezpieczeniowej sprawia, że w sposób szczególny podchodzimy do różnych aspektów bezpieczeństwa. Wspieramy zbiórki krwi, ponieważ mamy świadomość, do jak wielu wypadków dochodzi w Polsce, a nawet niewielka ilość krwi może stanowić realną pomoc – jej jedna jednostka może uratować życie aż 3 osobom. Cieszymy się także, że udało nam się przeprowadzić zbiórkę mimo pandemii i związanej z nią częściowo zdalnej pracy – pilna potrzeba skorzystania z banku krwi może zaistnieć w każdych okolicznościach – powiedziała Karolina Tworzydło, dyrektor Departamentu Strategii Marketingowej i Komunikacji Compensy.
Kolejna edycja „Oddaj krew kto może” w Compensie odbędzie się na wiosnę 2022 roku.
…a InterRisk sprząta brzegi wód
Natomiast 300 pracowników InterRisk zgromadziło się w 17 miastach, aby wspólnymi siłami wesprzeć naturę. W organizacji akcji wspierała ubezpieczyciela Fundacja Rok Rzeki Wisły, a także lokalne społeczności i samorządy.
Wolontariusze zbierali odpady pozostawione nieopodal zbiorników wodnych – rzek, jezior czy zalewów. W każdym z miast zgromadzonych zostało setki kilogramów zalegających przedmiotów, które zanieczyszczały lokalną przestrzeń.
– Akcja sprzątania brzegów akwenów to kolejny przykład działania InterRisk z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Obszar ten stanowi ważną i integralną część strategii spółki. Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim pracownikom, którzy zaangażowali się w to przedsięwzięcie. O jego sukcesie świadczą uśmiechy na ich twarzach, a także czyste środowisko, w którym wszyscy żyjemy. – powiedział Daniel Kaliszuk, członek zarządu InterRisk
(AM, źródło: Compensa, InterRisk, Saltus Ubezpieczenia, Unum, Warta)