W najnowszej edycji konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2022” miesięcznika „Gazeta Bankowa” Grupa PZU zwyciężyła we wszystkich trzech kategoriach. Redakcja przyznała także nagrodę specjalną w konkursie „Ubezpieczeniowy Menedżer Roku 2022” – otrzymała ją prezes PZU SA, dr hab. Beata Kozłowska-Chyła. Niezależni eksperci docenili również Unum Życie za budowanie angażującego miejsca pracy.
3 razy PZU
Podczas odbywającej się 25 stycznia gali „Gazeta Bankowa” po raz trzynasty przyznała nagrody w konkursie „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa” i po raz jedenasty w równoległym konkursie „Ubezpieczeniowy Menedżer Roku”. Kapituła złożona z profesorów polskich uczelni, przedstawicieli instytucji i organizacji branżowych (UFG, Rzecznika Finansowego, SPBUiR) oraz kierownictwa redakcji, wpierana przez Kearney i Accenture, co roku wyróżnia najlepsze zakłady ubezpieczeń w trzech dziedzinach: ubezpieczeń na życie, komunikacyjnych oraz majątkowych i osobowych pozakomunikacyjnych. W każdej z trzech kategorii nagradzanych w konkursie „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa” zwyciężyła Grupa PZU – w pierwszej PZU Życie, a w pozostałych dwóch PZU SA. Nagrody w imieniu spółek odebrała prezes PZU SA, Beata Kozłowska-Chyła, która została uhonorowana nagrodą specjalną przyznaną w konkursie „Ubezpieczeniowy Menedżer Roku”. Jak mówił redaktor naczelny „Gazety Bankowej” Maciej Wośko, redakcja chciała docenić „konsekwentne osiąganie przez kierowanego przez nią ubezpieczyciela celów wskazanych w nowej strategii, ciągłe poszukiwanie nowych pomysłów i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie technologii, produktów finansowych i obsługi klienta, a także zaangażowanie społeczne, w tym wprowadzenie Grupy PZU do ekstraklasy sponsorów sportu zawodowego i amatorskiego”.
– Ostatnie lata były okresem ogromnych wyzwań dla wszystkich organizacji w Polsce i na świecie. Przyszło nam podejmować niełatwe decyzje w sytuacji, gdy nie mieliśmy pełnej wiedzy ani o wszystkich okolicznościach, ani możliwych skutkach – przypomniała, odbierając statuetkę, prezes PZU. – Dziś mogę śmiało powiedzieć, że decyzje, jakie podjęliśmy, były trafne, a kierunki, które wyznaczyliśmy – słuszne. Grupa PZU nie była zainteresowana jedynie przetrwaniem pandemii, a potem kryzysu wojennego. Pomimo wyjątkowych trudności, konsekwentnie rozwijamy nasz biznes ubezpieczeniowy i budujemy wartość dodaną dla wszystkich interesariuszy. Satysfakcja jest tym większa, że jest to dostrzegane przez rynek. Otrzymaną nagrodę traktuję jako docenienie profesjonalizmu, zaangażowania i pasji wszystkich pracowników Grupy PZU. Dziękuję także milionom naszych klientów, którzy obdarzyli nas zaufaniem – mówiła Beata Kozłowska-Chyła.
Laury dla Generali
Drugie miejsce w ubezpieczeniach majątkowych oraz trzecie w kategorii ubezpieczenia na życie i ubezpieczenia komunikacyjne zajęło Generali Polska. Nagrody odebrał Roger Hodgkiss, prezes zarządu Generali Polska.
– Jestem dumny i bardzo się cieszę, że już kolejny raz otrzymujemy tytuł „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa”, co potwierdza słuszność naszej strategii dążenia do bycia partnerem na całe życie dla naszych klientów, ale także agentów. Generali Polska od wielu lat jest nagradzane i znane jako firma godna zaufania – powiedział Roger Hodgkiss.
W artykule opisującym wyniki konkursu redakcja podkreśla, że Generali Polska jest jednym z dwóch ubezpieczycieli, który już w kolejnej edycji zdominował wszystkie kategorie konkursowe. Autorzy artykułu dodają, że w kategorii ubezpieczeń na życie „w analitycznej części oceny Generali, podobnie jak rok wcześniej, uzyskało najwyższy wynik, zwłaszcza w kategorii ogólnej obsługi klienta oraz reakcji na trendy i tempo wdrażania innowacji”. Podobnie było w kategorii ubezpieczeń komunikacyjnych (Dział II, grupy 3 i 10), gdzie Generali uzyskało zdecydowanie najwyższą punktację za część analityczną – „przede wszystkim w obszarze ogólnej obsługi klienta oraz efektywności finansowej”. W kategorii ubezpieczeń majątkowych i osobowych (Dział II, bez grup 3 i 10) „analizę porównawczą i tym razem zdominowało Generali, wygrywając w trzech z sześciu parametrów tej części oceny. Dzięki uzyskanym wynikom oraz wysokiej punktacji przyznanej przez Kapitułę, Generali znalazło się ostatecznie na drugiej pozycji rankingu, z łącznym wynikiem zbliżonym do zwycięzcy”.
Innowacyjność Nationale-Nederlanden doceniona
W tegorocznej edycji rankingu na drugim miejscu w kategorii ubezpieczeń na życie znalazło się Nationale-Nederlanden. Kapituła konkursu doceniła organizację za przyjazną obsługę klientów, innowacyjność wprowadzanych rozwiązań na poziomie produktów i serwisu oraz zaangażowanie społeczne.
– Tytuł „Przyjaznej Firmy Ubezpieczeniowej” jest dla nas ogromnym wyróżnieniem. To potwierdzenie, że rynek zauważa i docenia nasze zaangażowanie oraz najwyższe standardy. Jesteśmy dumni, że podejmowane przez nas działania i oferowane rozwiązania przekładają się na zadowolenie naszych klientów. To właśnie dla nich chcemy być jeszcze lepsi. Dlatego dziś w pełni skupiamy się na realizacji naszej strategii, która koncentruje się na budowaniu pozytywnych doświadczeń klientów oraz rozwoju sił dystrybucji, tak abyśmy mogli docierać do klientów z najbardziej kompleksową ofertą – mówi Aleksandra Gorbacz-Andruk, dyrektorka Centrum Eksperckiego ds. Doświadczeń Klientów Nationale-Nederlanden.
Unum Życie wśród Najlepszych Pracodawców w Polsce
Z kolei firma Unum Życie po raz piąty z rzędu znalazła się w gronie Najlepszych Pracodawców 2022 w Polsce w programie. Ubezpieczyciel został wyróżniony za budowanie angażującego miejsca pracy. Tytuł Najlepszego Pracodawcy jest przyznawany wyłącznie w oparciu o wyniki badań pracowników.
– Corocznie wyczekujemy Ankiety Zaangażowania, która bada opinie i odczucia naszych pracowników i współpracowników z pracy w Unum. W 2022 roku 98% naszej kadry wypełniło ankietę, a to nie tylko powód do dumy, ale też doskonałe potwierdzenie ich zaangażowania, zaufania i odwagi do dzielenia się szczerymi opiniami. A każda z nich jest dla nas niezwykle cenną informacją o tym, co działa, a co jest do poprawy. Uzyskany po raz piąty z rzędu tytuł Najlepszego Pracodawcy jest wspaniałym wyróżnieniem niezmiennych wartości naszej firmy, w której najważniejszy jest człowiek. Razem dbamy o autentyczność w relacjach, otwarty dialog, szczerość i współpracę, a to daje poczucie bezpieczeństwa i wzmacnia sens obranej drogi. Serdecznie dziękuję naszym pracownikom i współpracownikom za ich zaufanie, zaangażowanie i wspólne budowanie naszej wyjątkowej kultury pracy – komentuje Aneta Podyma, prezes zarządu Unum Życie.
Szefowa towarzystwa uhonorowana została również tytułem Ubezpieczeniowego Menedżera Roku 2022.
– Czuję się niezwykle zaszczycona tym wyróżnieniem i pragnę podziękować jury „Gazety Bankowej” oraz wszystkim państwu, którzy nominowali mnie do tego tytułu. Swoje serdeczne podziękowania kieruję również do mojego zarządu i kadry dyrektorów. Lider bez zespołu to jak kapitan bez statku. Pragnę również podziękować wszystkim pracownikom i współpracownikom Unum za to, że razem tworzymy wyjątkową kulturę pracy, w której z odwagą sięgamy wspólnie po ambitne cele i razem je realizujemy. Serdecznie gratuluję wszystkim firmom oraz liderom wyróżnionym w konkursie „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa” i Ubezpieczeniowy Menedżer Roku! Cieszę się, że razem kształtujemy rynek transparentnych, etycznych i nowoczesnych ubezpieczeń – mówiła Aneta Podyma w swojej przemowie podczas Gali.
Charytatywny grudzień Compensy
Natomiast Compensa podsumowała grudniowe akcje charytatywne, w jakich wzięli udział jej pracownicy.
– Grudzień to szczególny miesiąc, w którym zależy nam na tym, aby chociaż trochę rozjaśnić zimową ciemność i obdarować najbardziej potrzebujących. W tym roku oprócz udziału w Szlachetnej Paczce i wysyłania karki charytatywnej pomyśleliśmy także o bezdomnych zwierzakach. W ramach Mikołajek zorganizowaliśmy w Compensie zbiórkę karmy, a rezultat przeszedł nasze oczekiwania – zebraliśmy ponad pół tony karmy, która teraz trafi do lokalnych schronisk – mówi Karolina Tworzydło, dyrektor Departamentu Strategii Marketingowej i Komunikacji Compensy.
Wsparcie schronisk było organizowane w Compensie po raz pierwszy, natomiast udział w Szlachetnej Paczce to już tradycja. W tym roku przez wolontariuszy zostało zaopiekowanych 6 rodzin, a do pomocy zgłosiło się około 120 osób. Wolontariusze zaangażowali się w działania związane z zakupami, pakowaniem i dostarczaniem prezentów. Choć fundatorem większości paczek była Compensa, wielu pracowników zdecydowało się także na sfinansowanie potrzebnych rzeczy we własnym zakresie.
Tradycją jest już także wysyłanie charytatywnej kartki świątecznej do partnerów biznesowych. W tym roku na wybraną przez siebie fundację zagłosowało ponad 400 osób. Do udziału w akcji Compensa wybrała 3 fundacje zaproponowane przez jej oddziały terenowe.
Literacka Podróż Hestii po raz trzeci
W minionym tygodniu rozpoczął się również nabór do 3. edycji konkursu Literacka Podróż Hestii, który wyróżnia najciekawsze polskie książki dla dzieci i młodzieży, napisane z myślą o odbiorcach w wieku 10–15 lat.
– Od pierwszej edycji naszego konkursu podkreślamy wartość literatury dziecięco-młodzieżowej, która jest tak samo istotna społecznie i edukacyjnie jak literatura „dorosła”. Zależy nam na prowokowaniu do bezpośredniego kontaktu z literaturą, wspólnie z nominowanymi autorami i autorkami. W efekcie szeregu działań na naszych oczach zaczął się tworzyć wyjątkowy kanon współczesnej klasycznej literatury dla młodych, w którego skład wchodzą książki wyróżnione Nagrodą Literacka Podróż Hestii – mówi Maria Rosa, prezeska Fundacji Artystyczna Podróż Hestii.
Nominacje do Nagrody zostaną ogłoszone w czerwcu, a tytuł zwycięskiej książki – we wrześniu 2023 r. Zwycięzca lub zwyciężczyni otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł. Mecenasem konkursu i Nagrody Literacka Podróż Hestii jest Grupa ERGO Hestia. W tegorocznej edycji konkursu do kapituły konkursu dołączył Artur Borowiński, nowy prezes sopockiej firmy.
(AM, źródło: PZU, ERGO Hestia, Unum Życie, Compensa, Nationale-Nederlanden, Generali)