Ubezpieczyciele wspomagają dzieci i sportowców

0
470

Pomoc chorym dzieciom oraz wsparcie dla sportowców – również tych specjalnych – te dwa obszary były ostatnio polem szczególnej aktywności ubezpieczycieli w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.

W ramach wolontariatu kompetencyjnego pracownicy Nationale-Nederlanden dołączyli do grona ekspertów zainicjowanej przez fundację K.I.D.S. akcji, mającej na celu zastosowanie wirtualnej rzeczywistości jako wsparcia dla najmłodszych pacjentów. Wprowadzenie do placówek medycznych rozwiązań VR ma zminimalizować ból oraz stres u dzieci podczas zabiegów medycznych, np. wkłuć dożylnych. Pracownicy ubezpieczyciela podzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą w zakresie UX design oraz będą wspierać rozwój projektu opartego na wirtualnej rzeczywistości.

– „Wirtualna rzeczywistość lekarstwem na ból i lęk” to wyjątkowy projekt Fundacji K.I.D.S. W Klubie Innowatorów Dziecięcych Szpitali patrzymy na potrzeby dzieci oraz lekarzy ich oczami. Wiemy, z jak dużym stresem muszą się zmagać każdego dnia, szczególnie podczas bolesnych zabiegów medycznych. Dzięki projektowi VR możemy tę rzeczywistość zmienić. Pozwoli nam zmieniać szpitale dziecięce na miejsca bezpieczne i przyjazne małym pacjentom. Realizacja każdego z projektów nie byłaby możliwa bez naszych wolontariuszy, jednak wciąż poszukujemy ekspertów, których wiedza i doświadczenie wesprą działania fundacji. W tym celu powstał pomysł projektu „Najmłodszy headhunter na świecie”. Dzięki tej inicjatywie podjęliśmy długofalową współpracę z Nationale-Nederlanden. Wsparcie tej firmy jest dla fundacji wielkim krokiem. Wierzymy, że dzięki niemu będziemy mogli szybciej osiągnąć zamierzone cele – powiedziała Dagmara Witek-Kuśmider, wiceprezes Fundacji K.I.D.S., Klubu Innowatorów Dziecięcych Szpitali 

Celem programu jest stworzenie rozwiązania zorientowanego na potrzeby i specyfikę funkcjonowania jego grup docelowych – tzn. pacjentów, rodziców oraz pielęgniarek. Dlatego do projektowania tego rozwiązania Fundacja K.I.D.S. zaprosiła szereg ekspertów oraz osób bezpośrednio z niego korzystających. Wśród nich znaleźli się także pracownicy Nationale-Nederlanden, którzy w ramach wolontariatu kompetencyjnego będą wspierać zespół pracujący nad pozytywnym doświadczeniem użytkowników technologii VR.

– Komfort i poczucie bezpieczeństwa są kluczowe w dochodzeniu do zdrowia każdego człowieka. Jako firma ubezpieczeniowa zdajemy sobie z tego sprawę i dokładamy wszelkich starań, aby te potrzeby spełniać oraz wspierać osoby w trudnych sytuacjach. Projekt Fundacji K.I.D.S. doskonale wpisuje się w nasz system wartości i misję. To niezwykle cenne doświadczenie – móc wykorzystywać nasze kompetencje i know-how z zakresu budowania pozytywnych doświadczeń i projektowania innowacyjnych rozwiązań do pomagania innym. Mamy nadzieję, że technologie będą coraz częściej stosowane w służbie zdrowia najmłodszych pacjentów – mówi Bartosz Sułkowski, szef działu UX Nationale-Nederlanden.

Ubezpieczyciel został partnerem strategicznym projektu VR. Motorem działania i współpracy organizacji jest wolontariat kompetencyjny. Dodatkowo firma wsparła finansowo pilotaż programu, którego start zaplanowany jest na jesień 2021 roku.

PZU stawia na Amp Futbol

Z kolei PZU został sponsorem tytularnym polskiej ligi ampfutbolowej. Logo firmy pojawiło się na koszulkach wszystkich zawodników ekstraklasy już podczas turnieju, który odbył się w dniach 26–27 czerwca w Bielsku-Białej. Nowe nazwa i emblemat ligi będą obowiązywały przynajmniej do końca sezonu 2023.

– Cieszymy się, że możemy wspierać różne projekty promujące piłkę nożną dla osób z niepełnosprawnością. Są to działania, dzięki którym zawodnicy mogą realizować swoją sportową pasję i osiągać sukcesy. Jesteśmy dumni, że od dziś polska liga nosi nazwę PZU Amp Futbol Ekstraklasa. Mamy nadzieję, że ampfutbolowych klubów będzie na mapie Polski stale przybywało i będą one odnosić sukcesy na arenie międzynarodowej – mówi Robert Lubański, dyrektor ds. prewencji PZU.

– Nawiązanie współpracy z tak dużą marką, jak PZU jest dla naszej ligi wielkim wyróżnieniem i ważnym krokiem w rozwoju. Po wejściu do Amp Futbol Ekstraklasy największych polskich klubów i umieszczeniu transmisji z meczów na portalu TVP Sport jest to kolejny jasny sygnał pokazujący, że idziemy w dobrą stronę, a ampfutbol, również w wydaniu klubowym, stale zyskuje na wartości – mówi Mateusz Widłak, prezes Amp Futbol Polska.

Przez najbliższe trzy lata PZU będzie wspierać reprezentację Polski Amp Futbol, Amp Futbol Ekstraklasę oraz najmłodszych zawodników z Junior Amp Futbol i z Futbolowej Bandy. Będzie również kibicować zawodnikom w rywalizacji o tytuł Mistrza Europy podczas Amp Futbol EURO Kraków 2021.

Allianz globalnym partnerem Ruchu Olimpijskiego i Ruchu Paraolimpijskiego

Natomiast Allianz w Polsce rozpoczął ośmioletnie partnerstwo z Ruchem Olimpijskim i Ruchem Paraolimpijskim. Tym samym ubezpieczyciel jest jedną z 15 marek na całym świecie, która może wspierać najbardziej prestiżowe zmagania sportowców.

– Allianz z dumą wspiera Ruch Olimpijski i Ruch Paraolimpijski jako Oficjalny Partner Ubezpieczeniowy. Jako zwolennik i partner ekosystemu sportowego oraz poprzez wspólne podstawowe wartości, takie jak doskonałość, przyjaźń, integracja i szacunek, Allianz i 147 000 naszych pracowników z radością troszczy się o sportowców, ich rodziny i ich ambicje – powiedział Oliver Bäte, dyrektor generalny Allianz SE.

– To dla nas zaszczyt i ogromne wyróżnienie, że jako jedna z nielicznych marek na całym świecie możemy wspierać Ruch Olimpijski i Ruch Paraolimpijski. Bycie oficjalnym ubezpieczycielem tak ważnego przedsięwzięcia jakim są Igrzyska Olimpijskie, możliwość aktywnego uczestnictwa w zmaganiach sportowców i przede wszystkim dołączenie do prestiżowego grona partnerów jest szansą dla Allianz w Polsce – mówi Matthias Baltin, CEO Allianz Polska

Wszystkie inicjatywy realizowane w najbliższych latach w Allianz opierać się będą na platformie komunikacyjnej „Przy Tobie, gdy patrzysz w przyszłość”. To wspólny mianownik wszystkich działań ubezpieczyciela związanych z partnerstwem.

– Sport to nie tylko wielkie emocje. To przede wszystkim wspólnota, współpraca i zaangażowanie. Dajemy klientom poczucie pewności i stabilności, dzięki naszemu doświadczeniu, produktom i jakości obsługi. Chcemy być wsparciem dla naszych klientów, cokolwiek przyniesie im jutro, i to będziemy podkreślać w naszych działaniach komunikacyjnych. Chcemy pokazać, że jesteśmy silną drużyną – pracowników Allianz Polska, naszych agentów, klientów, partnerów biznesowych, sportowców – mówi Michał Podogrodzki, dyrektor Komunikacji i PR Allianz Polska.

W ramach działań ubezpieczyciel będzie aktywnie współpracował z Polskim Komitetem Olimpijskim oraz kontynuował już rozpoczęte inicjatywy z Polskim Komitetem Paraolimpijskim. Partnerstwo obejmuje lata 2021–2028.

– W ciągu naszego partnerstwa będziemy realizować różnego rodzaju inicjatywy, zarówno dla naszych agentów, jak i dla naszych klientów, które będą związane z Ruchami Olimpijskim i Paraolimpijskim. Chcemy być aktywnym uczestnikiem ekosystemu sportowego przez kolejne lata – mówi Piotr Kochanowski, dyrektor Market Management, Allianz Polska.

Ponad 21 tys. kilometrów na rzecz noworodków

Z wsparciem dla społeczności ruszyło również Generali Polska. Ponad 260 pracowników, agentów, partnerów i przyjaciół firmy dołączyło do międzynarodowego wyzwania The Human Safety Net. W ciągu dwóch tygodni przebyli ponad 21 tysięcy kilometrów i zebrali prawie 50 tys. złotych. Wszystko po to, by wesprzeć zakup sprzętu do hipotermii leczniczej dla noworodków dla kolejnej karetki neonatologicznej. Tym razem trafi on do Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi.

Wyzwanie The Human Safety Net zostało zorganizowane w 23 krajach na świecie, w których Fundacja realizuje program pomocy potrzebującym osobom w trudnej sytuacji. W celu nagłośnienia zbiórki wolontariusze Generali Polska postanowili symbolicznie przebyć przynajmniej dystans, jaki dzieli Warszawę i Wenecję – kolebkę Fundacji The Human Safety Net (1246 km). Łącznie przebyli ponad 21 500 km, czyli symbolicznie aż 17 razy dotarli do Wenecji. Do wolontariuszy dołączyli również zawodnicy Vive Kielce i Rugbiści Weterani Lechii Gdańsk. Dzięki swojej aktywności ponad 262 wolontariuszy zebrało prawie 50 tys. zł (ponad 10 800 euro). Generali Polska dołoży do tej zbiórki taką samą kwotę.

– Bardzo się cieszę, że tak wiele osób dołączyło do naszego wyzwania: pracownicy, agenci, ich rodziny, zawodnicy – bardzo wszystkim dziękuję! Jestem dumny, że mogę być częścią społeczności wrażliwej na potrzeby innych, szczególnie że dotyczy to tych najbardziej bezbronnych – noworodków. Dzięki zaangażowaniu tych wszystkich osób wyposażymy kolejną karetkę w sprzęt do hipotermii leczniczej, by dać szansę kolejnym dzieciom na prawidłowy rozwój i na lepsze życie – mówi Roger Hodgkiss, p.o. prezesa zarządu Generali Polska.

Ergo Hestia na podium Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Uznanie zdobyły też działania CSR Ergo Hestii. Firma zajęła trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej w XV edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm oraz jest pierwszym ubezpieczycielem w zestawieniu. Zakład został doceniony za prowadzone na szeroką skalę działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, m.in. na rzecz środowiska naturalnego oraz społeczności.

– Ergo Hestia od lat konsekwentnie podejmuje szeroko zakrojone działania z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz systematycznie podnosi jakość zarządzania w tym obszarze. Na działania proekologiczne i prospołeczne składa się szereg projektów i zobowiązań, dzięki którym mamy realny wpływ np. na ograniczenie emisji dwutlenku węgla, inkluzywność, podnoszenie jakości życia osób z niepełnosprawnościami czy też rozwój kultury i nauki. Wysoka efektywność naszych działań widoczna jest nie tylko w realnych zmianach zachodzących w naszym otoczeniu, ale też dostrzegana przez ekspertów rynkowych, czego potwierdzeniem jest wysoka pozycja w Rankingu Odpowiedzialnych Firm – podsumowuje Mario Zamarripa, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju Ergo Hestii. – Rok 2020 był szczególny przez warunki, jakie narzuciła pandemia, ale właśnie w tym czasie odpowiedzialność biznesu nabrała całkowicie nowej wartości – dodaje.

Wszystkie działania w zakresie Zrównoważonego Rozwoju i Odpowiedzialności Społecznej są corocznie podsumowywane w raportach odpowiedzialności społecznej ERGO Hestii oraz na stronie  https://www.ergohestia.pl/zrownowazony-rozwoj/ .

(AM, źródło: Allianz, Generali, Nationale-Nederlanden, PZU, Ergo Hestia)