UFG zasypany reklamacjami za nieodbyte imprezy turystyczne

0
723

Podróżni i organizatorzy ochoczo ruszyli do składania wniosków do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o zwrot środków za imprezy turystyczne odwołane z powodu pandemii. Z danych Funduszu wynika, że od 1 do 9 października organizatorzy turystyki przesłali 999 wniosków opiewających łącznie na ponad 166 mln zł. Z kolei podróżni przesłali niemal 35 tys. wniosków na ponad 115 mln zł.

Do 9 października UFG wyodrębnił już ponad 54 tys. unikalnych danych podróżnych i ciągle wyodrębnia nowe.

Od momentu uruchomienia w dniu 23 września do dnia przed wejściem ustawy w życie (30 września) na infolinii Funduszu odebrano 1,8 tys. połączeń. Od początku możliwości ubiegania się o zwroty, tj. 1 października od rano do 9 października do godz. 14:00 takich połączeń było ponad 6,3 tys., średnio ponad 1,8 tys. połączeń przychodzących dziennie. UFG podkreśla, że w jeden dzień od momentu wejścia ustawy w życie odnotowuje tyle połączeń ile w cały tydzień przed wejściem ustawy.

W ciągu pierwszych dni od momentu wejścia ustawy w życie założono prawie 20 tysięcy nowych kont w portalu TFG.

„Za nami nieco ponad tydzień obowiązywania ustawy umożliwiającej podróżnym występowanie o zwrot środków za imprezy turystyczne odwołane z powodu pandemii. Po danych podsumowujących te dni widzimy, że temat wzbudził duże zainteresowanie. Duża w tym również zasługa mediów informujących o akcji zwrotów i publikujących jej szczegóły. Nic zatem dziwnego, że zarówno podróżni, jak i organizatorzy imprez turystycznych ruszyli ze składaniem wniosków. W najbliższych dniach spodziewamy się równie dużego zainteresowania” – komentuje UFG.

(AM, źródło: UFG)