Unikalnie dobra sprzedaż w sieciach własnych

0
1312

W poniedziałek 17 kwietnia 2023 r. w Folwarku Łochów rozpoczął się doroczny Kongres Departamentu Własnych Sieci Sprzedaży UNIQA. W tym roku wzięła w nim udział rekordowa liczba 450 osób, na czele z licznym gronem najlepszych przedstawicieli, menedżerów i dyrektorów z dwóch sieci własnych ubezpieczyciela – oddziałowej i mobilnej. Gospodarzem wieczoru był dyrektor tego departamentu Artur Barszcz.

Tradycyjnie w ciągu kolejnych dwóch dni odbyło się wiele szkoleń i warsztatów produktowych, sprzedażowych i rozwojowych. Pierwszego wieczoru po części oficjalnej do tańca porwał gości zespół Stage Fever.

To był rewelacyjny rok, w którym przekroczyliśmy założone wcześniej plany sprzedażowe. Urośliśmy praktycznie we wszystkich liniach produktowych, zarówno dla klienta indywidualnego, jak i dla firm. Wielkie brawa dla was! – mówił podczas uroczystego otwarcia Artur Barszcz.

Mówiąc o celach na najbliższe miesiące, wskazał dalszy rozwój osobowy sieci, rentowny wzrost w tempie szybszym niż rynek oraz przyjazność z perspektywy klienta.

Wojciech Rabiej, dyrektor zarządzający Pionu Rozwiązań dla Klienta Detalicznego UNIQA, w swoim wystąpieniu zapowiedział wprowadzenie do oferty produktu zdrowotnego, odświeżenie oferty życiowej oraz dalszą digitalizację i automatyzację procesów underwritingowych.

Konrad Zakrzewski, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży – Sieć Wyłączna w UNIQA, podkreślił, że siłą firmy UNIQA jest multiproduktowość, pozwalająca na zaspokojenie różnych potrzeb ubezpieczeniowo-finansowych klientów.

Cieszy fakt, że pomimo wielu niesprzyjających okoliczności nasza sieć własna urosła w 2022 r. o ponad 10% i że wzrosły średnie zarobki naszych przedstawicieli – mówił Konrad Zakrzewski.

UNIQA uruchomiła nowy system wsparcia dla startujących sprzedawców, co ma przyczynić się do dalszego rozwoju sieci. Konrad Zakrzewski dodał, jak ważna w dobie inflacji jest indeksacja składek i aktualizacja sum ubezpieczenia. Zachęcił też do rozpoczęcia współpracy z TFI i proponowania klientom rozwiązań inwestycyjnych. Zapowiedział dalsze udoskonalanie oferty produktowej oraz wprowadzenie zupełnie nowej jakości w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych.

Marcin Nedwidek, prezes Grupy UNIQA w Polsce, podsumował, że firma osiągnęła bardzo mocny wynik finansowy w 2022 r., generując zysk przed opodatkowaniem w wysokości 48 mln euro, czyli ok. 230 mln zł. Rentowność firmy jest najlepsza na rynku, a wskaźnik combined ratio, czyli wskaźnik mieszany, który planowany był na bardzo niskim poziomie 88,8%, ostatecznie wyniósł jeszcze mniej. Również biznes korporacyjny rozwijał się o ok. 7%, a bancassurance aż o 11–12%.

Firma posiada ponad 6 mln klientów, a wskaźnik ich satysfakcji wynosi co najmniej 4,5 gwiazdki na 5 możliwych. Pracownicy firmy dobrze funkcjonują jako jeden zespół, co potwierdza wzrost wskaźnika dotyczącego pracy zespołowej z początkowego poziomu 47% (zaraz po połączeniu z AXA) do 77% w lutym 2022 r.

Mamy długofalowe cele związane z naszą strategią, które obejmują zrozumienie klienta, sprzedaż doświadczeń, uproszczenie firmy i działanie jako jeden skuteczny zespół. Jesteśmy gotowi na duże inwestycje transformacyjne, jak na przykład wprowadzenie metody agile na dużą skalę. W tym roku chcemy rosnąć szybciej niż rynek, utrzymać i optymalizować rentowność oraz trzymać koszty w ryzach. Dziękujemy za współpracę i gratulujemy wyników, które świadczą o dobrej pracy zespołu – powiedział zebranym prezes Nedwidek.

Podczas kongresu nagrodzono najlepszych doradców, przedstawicieli, menedżerów i dyrektorów obu sieci – oddziałowej i mobilnej. Cieszy fakt, że UNIQA nagradza nie tylko za wolumen sprzedaży, ale także jej długoterminową jakość, a mierzenie satysfakcji klientów i pracowników stało się istotną częścią jej biznesu.

Aleksandra E. Wysocka


ZDANIEM NAGRODZONYCH

Każdego dnia staramy się być coraz lepsi

Oddział UNIQA w Lublinie, którym mam przyjemność kierować, nieprzypadkowo już trzeci raz z rzędu jest najlepszy w kraju. Uważam, że o sukcesach w sprzedaży nie decyduje wcale przypadek. Nasze wyniki opierają się na trzech filarach: odpowiednio częste spotykanie się z klientem (aktywność), dobre przygotowanie merytoryczne (wiedza) oraz dbanie o ciągły rozwój przedstawicieli. W firmach ubezpieczeniowych mówi się, że najważniejszy jest klient. Z mojej perspektywy najważniejsi są przedstawiciele, czyli ludzie, którzy każdego dnia spotykają się z klientami. Jeśli przedstawiciel będzie zaangażowanym profesjonalistą, to wtedy klient będzie miał poczucie, że jest najważniejszy.

Mówiąc o wynikach naszego lubelskiego oddziału, nie sposób nie wspomnieć, że dążymy do przełamania tzw. zasady Pareto. Czyli nie działamy tak, że 20% najlepszych wypracowuje 80% wyniku – wszyscy są zaangażowani i przyczyniają się do sukcesu całego oddziału. Każdego dnia staramy się być coraz lepsi.

W ubezpieczeniach niezwykle ważna jest umiejętność rozmowy z klientem na trudne tematy. Jeśli przedstawiciel potrafi dotrzeć do realnych problemów klienta, to wtedy okazuje się, że sprzedaż wcale nie jest trudna, staje się czymś naturalnym. Bez odpowiedniego planowania aktywności, o których już wspominałem, nie ma skutecznej sprzedaży, dlatego już teraz pracujemy z myślą nie tylko o drugim kwartale, ale również o trudniejszym okresie wakacyjnym.

Wojciech Dudek
dyrektor Oddziału UNIQA w Lublinie

Moim przepisem na sukces jest regularność

Pracuję w branży ubezpieczeniowej od kilkunastu lat, ale nawet przez jeden dzień nie czułem się znudzony. Moi klienci zawsze mogą na mnie liczyć. Nie chodzi o to, żeby się pojawić dwa razy w życiu klienta – pierwszy i ostatni, ale żeby mu towarzyszyć i doradzać. Dzięki takiemu podejściu bardzo rzadko tracę klientów, wręcz przeciwnie – wielu z nich do mnie wraca z kolejnymi potrzebami i poleca mnie swoim znajomym. Regularność od wielu lat jest jednym z moich najważniejszych nawyków.

Ubezpieczenia na życie wiążą się z poważnymi zachorowaniami, czasem też ktoś z klientów lub jego rodziny umiera. Jestem od tego, żeby klient i jego bliscy nie byli w tym sami i nie musieli w takiej trudnej sytuacji zmagać się z papierologią. Kiedy klient otrzymuje ode mnie wizytówkę, wie, że zawsze może na mnie liczyć w każdej sytuacji. Sukces to właśnie efekt regularności i zaangażowania.

Jestem bardzo zaangażowany w sprawy moich klientów i pracuję na 100%, ale równie ważne jest dla mnie to, żeby na 100% wypocząć. W tym roku udało mi się z rodziną odwiedzić Dubaj i z przyjaciółmi pojechać do USA i zobaczyć kilka stanów Zachodniego Wybrzeża. Bez czasu na odpoczynek pewnie bym zwariował, ale dzięki temu, że potrafię znaleźć równowagę między pracą i życiem prywatnym, jestem w stanie zawsze dać z siebie wszystko dla moich klientów.

Marcin Malcherczyk
Najlepszy Przedstawiciel UNIQA w 2022 r.