W październiku i listopadzie 2023 r. UNIQA zorganizowała w Krakowie, Poznaniu i Warszawie serię spotkań UNIQA Bliżej Agentów. W sumie w siedmiu sesjach uczestniczyło ok. 250 agentów, zarówno tych długo współpracujących z firmą, jak i tych dopiero rozpoczynających współpracę. Celem cyklu było zacieśnienie relacji z agentami, ważnymi partnerami biznesowymi UNIQA.
Tematyka obejmowała szeroki zakres zagadnień ważnych we wzajemnej współpracy: od podejścia do klienta, przez markę i produkt, aż po taryfikację i likwidację szkód. Konferencje w kameralnych grupach sprzyjały dyskusji i budowaniu partnerskich relacji – zgodnie z hasłem przewodnim UNIQA Bliżej Agentów.
– Naszym zamiarem jest budowanie mocnych, bezpośrednich relacji z naszymi partnerami i zapewnienie im odpowiednich narzędzi oraz wsparcia, które umożliwiają rozpoczęcie i rozwijanie współpracy. Chcemy być postrzegani jako stabilny i przewidywalny partner, dbający o rentowność i jakość współpracy z naszymi agentami – zaznaczył Adam Moczydłowski, dyrektor zarządzający Pionu – Sieć Franczyzowa i Sieci Partnerskie.
W spotkaniach ze strony UNIQA brały udział osoby odpowiedzialne za wiele kluczowych obszarów funkcjonowania firmy, w tym Marcin Nedwidek, prezes UNIQA Polska; Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego; Kamil Stachurski, dyrektor Departamentu Klienta; Tomasz Tarkowski, dyrektor zarządzający Pionu Odszkodowań i Świadczeń; Wojciech Rabiej, dyrektor zarządzający Pionu Rozwiązań dla Klienta Detalicznego; Jacek Rink, menedżer Zespołu Rozwoju Produktów i Badań Rynku; Justyna Kwiecień, dyrektorka Departamentu Doskonałości Agencyjnej i Brokerskiej; Karol Woźnica, dyrektor Departamentu Rozwoju Sprzedaży; Monika Gruza, menedżerka Działu Sprzedaży i Obsługi Agencyjnej; Przemysław Pawlicki, dyrektor Departamentu Sprzedaży – Sieć Agencyjna i Franczyzowa; Anna Szewczyk, dyrektorka Działu Kluczowych Klientów, oraz Grzegorz Przybylski, dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu Dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw, i Maciej Krzysztoszek, rzecznik prasowy.
Marcin Nedwidek przypominał, że branża ubezpieczeniowa realizuje bardzo ważną misję, jaką jest niesienie pomocy klientom w obliczu trudnych zdarzeń.
– Składamy ludziom obietnicę i naszym obowiązkiem jest dołożyć wszelkich starań, żeby w chwili próby dotrzymać jej w sposób rzetelny i możliwie szybki – zaznaczył.
Prezes Nedwidek podkreślił, że agenci są kluczowi dla strategii wzrostu UNIQA, a firma ma ambicję być w czołówce towarzystw preferowanych przez agentów. Przyczynić się do tego mają coraz przyjaźniejsze narzędzia sprzedażowo-obsługowe, otwartość na dialog oraz wzrost rozpoznawalności marki UNIQA wśród klientów.
Jak mówił Tomasz Tarkowski, UNIQA obsługuje rocznie ponad 700 tys. szkód i świadczeń. Za ten proces odpowiada ponad 400 pracowników, w tym ok. 100 rzeczoznawców. Coraz większa liczba klientów wykonuje samodzielnie zdjęcia i wycenę szkody z pomocą aplikacji. Część szkód jest likwidowanych całkowicie automatycznie, co pozwala na błyskawiczną wypłatę odszkodowań. 90% wszystkich świadczeń życiowych firma wypłaca w czasie do 72 godzin.
– Likwidacja szkód to ciągła walka o czas i jakość, ale też o kontrolę nad kosztami. W ostatnich latach zrobiliśmy jako branża ogromny postęp, ale ten wyścig nie ma mety. Widzimy potencjał w oferowaniu klientom wsparcia nie tylko w zakresie szybkiej wypłaty odszkodowania, ale także w organizacji pomocy w trudnych sytuacjach. W UNIQA traktujemy likwidację szkód nie tylko jako obowiązek, ale jako integralną część naszej oferty – deklarował Tomasz Tarkowski.
To, co wyróżnia cykl spotkań UNIQA Bliżej Agentów, to liczna obecność najwyżej kadry zarządzającej z głównych obszarów biznesu oraz gotowość do odpowiadania również na trudne pytania padające z sali. Dużo dyskutowano o taryfikacji, likwidacji szkód oraz planowanych zmianach w systemie sprzedażowo-obsługowym.
W panelach dyskusyjnych istotne miejsce zajmowały wystąpienia samych agentów, którzy wskazywali na mocne strony współpracy z UNIQA oraz na elementy, które wymagają poprawy. Agenci wskazywali na coraz większą konkurencyjność na polskim rynku dystrybucyjnym, zbyt niski poziom składek i rosnącą liczbę wyzwań regulacyjnych, technologicznych i gospodarczych.
– Nasze podejście do współpracy z agentami ewoluuje w kierunku jeszcze większej dynamiki i efektywności. Zdajemy sobie sprawę, że w tych niełatwych dla agentów czasach kluczowym elementem jest wsparcie, jakie im oferujemy. Właśnie dlatego wdrażamy odważne zmiany, które mają na celu podniesienie jakości tej współpracy.
Pragniemy, by nasi agenci, zarówno ci już aktywnie współpracujący, jak i ci, którzy dopiero rozpoczynają działalność, otrzymali wsparcie wykraczające poza dotychczasowe standardy. Nasze działania obejmują również zwiększenie dostępności menedżerów terenowych oraz uproszczenie procesów, by współpraca była dla naszych partnerów jak najprostsza i najbardziej efektywna – powiedział Adam Moczydłowski.
Nowością ostatnich miesięcy było wprowadzenie obsługi przez indywidualnych doradców działających w ramach Wirtualnego Makroregionu dla OFWCA, które sprzedają co najmniej sześć polis UNIQA miesięcznie. Usprawniono infolinię, skracając średni czas oczekiwania na połączenie do 20 sekund.
– Zdajemy sobie sprawę, że mało co bardziej irytuje agentów od konieczności zbyt długiego oczekiwania na potrzebną informację, zwłaszcza w momencie, gdy zniecierpliwiony klient czeka na ofertę. Dlatego udrożnienie infolinii oraz wprowadzenie dodatkowych rozwiązań, takich jak Wirtualny Makroregion, było priorytetem na liście zadań. Pracujemy też nad systemem, który pozwoli agentom i OFWCA na znacznie większą samodzielność – dodał Adam Moczydłowski.
– Z całych sił dążymy do tego, żeby współpraca z nami była dla naszych partnerów komfortowa i bezproblemowa. Z każdego spotkania z agentami wracamy z listą rzeczy, które możemy wzmocnić. To wpływa na zmiany w produktach, procesach, technologiach. Jedne zmiany udaje się wprowadzić szybciej, inne wymagają więcej czasu, ale kierunek jest jeden – nieustanna poprawa jakości doświadczeń agentów, ale też klientów – podsumował.
Aleksandra E. Wysocka