W mediach społecznosciowych wystartowała kampania wizerunkowa UNIQA Polska. Tematem akcji jest bezpieczeństwo oraz dźwięki, które się z nim kojarzą. Twarzą kampanii jest Henryk Zastróżny, jeden z najlepszych imitatorów dźwięku w Polsce. Kampania składać się będzie z trzech elementów. 21 listopada w mediach społecznościowych opublikowany został spot video. Kolejnym elementem będzie konkurs, a potem sonda uliczna dotycząca dźwięków bezpieczeństwa.
Bohaterem spotu jest Henryk Zastróżny, jeden z najlepszych w Polsce imitatorów dźwięku. Przez wiele lat pracował w Wytwórni Filmów Fabularnych w Łodzi, był też związany z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną, czyli popularną Łódzką Filmówką. Jest autorem efektów dźwiękowych do kilkudziesięciu filmów, m.in. obrazu „Katyń” w reżyserii Andrzeja Wajdy.
W spocie jego bohater staje przed wyzwaniem – zastanawia się, jak brzmi bezpieczeństwo. Jakie dźwięki kojarzą się ze spokojem, z ukojeniem.
– Dbanie o bezpieczeństwo klientów jest wpisane w misję naszej marki oraz misję polskich spółek UNIQA. Pozwalamy klientom cieszyć się życiem, wspierając ich każdego dnia, by żyli bezpieczniej, dłużej, lepiej. Nowa kampania wizerunkowa na Facebooku świetnie się w to wpisuje – mówi Katarzyna Ostrowska, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i PR UNIQA Polska.
Pomysłodawcą kampanii jest agencja marketingu internetowego Bluerank. Łódzka firma od maja 2019 r. prowadzi działania komunikacyjne dla UNIQA na Facebooku.
– Gdy szukaliśmy pomysłu na kampanię, na myśl przyszła nam wspaniała osoba – pan Henryk. Mający ciekawą przeszłość zawodową, a dodatkowo bardzo przyjazny, ciepły człowiek – wspomina Julia Kałużyńska, kierująca działem Social Media Communication Bluerank. – Poza tym pomysłem związanym z dźwiękami wpisujemy się w bardzo aktualny na rynku trend ASMR.
ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response – samoistna odpowiedź meridianów czuciowych) to zjawisko przyjemnego uczucia mrowienia w okolicy karku, wywoływane np. odpowiednimi dźwiękami: szeptem, szelestem, szumem. Zjawisko zostało zbadane przez naukowców. Ich zdaniem, ASMR jest faktyczną aktywnością mózgu, która ma bardzo dobry wpływ na zdrowie.
Spot można obejrzeć pod adresem:
Film został zrealizowany we współpracy z LDZFILM.
(AM, źródło: Bluerank)