UNIQA wdrożyła przełomowe narzędzie dla agentów – UNIQA Portal. System powstał we współpracy z agentami oraz z użyciem najnowszych technologii AI, przy jednoczesnym zastosowaniu nowoczesnego UX.
Dziedzictwem Grupy UNIQA, po kilku połączeniach towarzystw ubezpieczeniowych, jest złożona architektura IT w zakresie narzędzi do sprzedaży i obsługi polis. Agenci, posiadający szeroki wachlarz ubezpieczeń majątkowych, na życie czy korporacyjnych w UNIQA, mogli doświadczać tej złożoności, logując się do kilku systemów z różną szatą graficzną oraz architekturą informacji.
Naszym celem było zbudowanie takiego środowiska pracy, które będzie szybkim i wygodnym narzędziem. Stworzyliśmy rozwiązanie, które pomoże agentom w budowaniu wizerunku profesjonalnego doradcy ubezpieczeniowego.
Wyzwaniem dla UNIQA było ustrukturyzowanie danych z różnych systemów dziedzinowych, zbudowanie warstwy usług do sprawnej komunikacji wewnątrz komponentów systemów, zarządzenie złożonością starszego krajobrazu infrastruktury, wzbogacając go jednocześnie o nowe komponenty.
Udogodnienia w nowym systemie
UNIQA Portal to nowe technologie, nowa szata graficzna oraz niedostępne dotychczas funkcjonalności obsługowe wspierające agenta w sprzedaży i zarządzaniu portfelem polis i klientów. W ramach jednego logowania udostępniamy wszystkie ścieżki sprzedażowe oraz wyszukiwarki polis i ofert z możliwością personalizowania widoków. Nowe, intuicyjne wyszukiwarki umożliwiają agentom zarządzanie portfelem polis i wznowień dzięki bogatym kryteriom wyszukiwania oraz dostępowi do bieżących i historycznych szczegółów zawartych umów.
Wśród czynności obsługowych szczególnie doceniany jest Asystent, czyli zdefiniowane narzędzie wspierające najważniejsze zadania agenta w obsłudze płatności, wznowień, kończących się polis oraz dokumentów niezbędnych do uzupełnienia. Po zalogowaniu do UNIQA Portal agenci mogą już korzystać z nowej ścieżki kontaktu ze specjalistą. Wszelkie pytania i dyspozycje mogą być realizowane za pośrednictwem Live Chat bez konieczności kontaktu telefonicznego z infolinią.
Konsekwentnie będziemy oddawać kolejne narzędzia i funkcjonalności, a logowanie do UNIQA Portal już za chwilę zastąpi wszystkie dotychczasowe ścieżki logowania do systemów UNIQA.
Narzędzie zaprojektowane we współpracy z agentami
Sprawnie działający, intuicyjny system oraz narzędzia umożliwiające kompleksową obsługę klienta to jeden z najważniejszych atrybutów wskazywanych przez agentów współpracujących z UNIQA. Dlatego system powstawał we współpracy z naszymi partnerami. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii sztucznej inteligencji oraz wykorzystując nowoczesny UX, otwieramy nowe możliwości sprzedaży i obsługi portfela dla pośredników.
Agent ubezpieczeniowy w UNIQA Portal ma wszystko, czego potrzebuje: intuicyjność, kompleksowość i nowoczesny design. Prosty UX sprawia, że agent z łatwością wykona wszystkie codzienne czynności związane ze sprzedażą i obsługą portfela klientów.
Prosta i nowoczesna obsługa portfela klientów
Dziś udostępniamy szerszemu gronu agentów UNIQA Portal z jednym logowaniem, zastępując cztery dotychczasowe. Co ważne, sukcesywnie będziemy także odświeżać kalkulatory składek oraz wzbogacać o nowe funkcjonalności.
Praca nad UNIQA Portalem przypadała na okres dostosowania do wymogów dyrektywy Unii Europejskiej dotyczącej cyberbezpieczeństwa, z którą jesteśmy w pełni zgodni.
Wkrótce zabezpieczymy naszych użytkowników i dane klientów tzw. dwuetapową weryfikacją użytkownika. Agent będzie mógł dodać swój komputer/telefon do zaufanych urządzeń, potwierdzając uprawnienia do logowania – poza standardowym loginem i hasłem – również kodem PIN pozyskanym z esemesa, e-maila lub wykorzystując do tego aplikację. Dzięki temu zapobiegniemy nieuprawnionemu dostępowi do portfela klientów agenta i zabezpieczymy potencjalne ryzyko incydentów RODO.
Monika Gruza
dyrektorka Działu Obsługi i Efektywności Sprzedaży w UNIQA
Monika Muszyńska
dyrektorka Departamentu Doskonałości Sprzedaży Agencyjnej i Brokerskiej – Tribe Lider w UNIQA

Nowe rozwiązanie tworzone jest wspólnie z agentami, którzy dzielą się z nami doświadczeniami pracy z tego typu platformami oraz zgodnie z najnowszymi trendami UX i nowościami technologicznymi, jak AI. UNIQA Portal to przede wszystkim:
- jedno logowanie
- wszystkie ścieżki sprzedażowe w jednym miejscu
- funkcjonalne i w pełni digitalne produkty życiowe
- precyzyjna i szybka wyszukiwarka polis i ofert
- wgląd do pełnej historii polisowej klienta
- samodzielna konfiguracja najczęściej używanych funkcji przez agenta
- Asystent AI wspierający agenta w zarządzaniu portfoliem polis
- funkcje kontrolujące opłacenia polis
- precyzyjne statusy polis i ofert
- chat z zespołem obsługi agenta
- wkrótce – systemowe APK zintegrowane z kalkulatorami i dokumentami