Vienna Insurance Group wprowadziła nową aplikację, która zapewnia klientom ubezpieczeń komunikacyjnych dostęp do cennych usług i informacji, a także promuje odpowiedzialną jazdę. Im lepszy wynik, tym więcej klient może zaoszczędzić na składkach ubezpieczeniowych. Pierwszą taryfę telematyczną oferuje Kooperativa, spółka VIG z siedzibą w Czechach.
– Oferując klientom aplikację telematyczną, robimy kolejny krok naprzód w oferowaniu usług cyfrowych, które zapewniają cenne dodatkowe korzyści – powiedziała Elisabeth Stadler, CEO VIG.
W zakresie nowej oferty grupa współpracuje z austriacką firmą Dolphin Technologies, która dała się poznać jako specjalistka w rozwiązaniach telematycznych i była odpowiedzialna za rozwój aplikacji. Z narzędzia można korzystać bez instalowania urządzenia w samochodzie.
Pierwszymi klientami, którzy uzyskają dostęp do nowej usługi cyfrowej, będą klienci czeskiej spółki VIG Kooperativa. Aplikacja „Koopilot” jest bezpłatna. Raz na kwartał klienci będą mieli szansę na odzyskanie od 10% do 40% wpłaconych składek ubezpieczeniowych w formie cashbacku. Wypłata zwrotu gotówki zależy od odpowiedzialnego zachowania podczas jazdy i prowadzonego pojazdu. Zaoszczędzoną do tej pory kwotę można wyraźnie zobaczyć na ekranie głównym aplikacji. Wyświetlane są również wskazówki dotyczące poprawy stylu jazdy, co pozwala klientom zarówno zwiększyć jej bezpieczeństwo, jak i zapewnić sobie zwrot gotówki. Użytkownicy mogą korzystać z automatycznego dziennika kierowców oraz informacji o swoich zachowaniach podczas jazdy, np. przekraczaniu ograniczeń prędkości czy wykonywaniu połączeń telefonicznych w trakcie jazdy.
Ratujący życie przycisk awaryjny
W aplikacji dostępny jest też przycisk alarmowy SOS. W przypadku awarii pojazdu lub wypadku klienci mogą po prostu go nacisnąć, a wtedy nastąpi połączenie alarmowe z VIG Global Assistance w Czechach, w ramach którego zostaną podane informacje o pojeździe, jego lokalizacji i kierowcy. Prowadzący pojazd otrzymają natychmiastowy telefon zwrotny w celu omówienia dalszych kroków. Jeśli klient nie będzie mógł porozmawiać z zespołem assistance, na miejsce wypadku zostaną niezwłocznie wysłane służby ratownicze.
VIG planuje również udostępnić usługę innym spółkom grupy.
(AM, źródło: VIG)