TU Zdrowie wdrożyło nowe rozwiązanie technologiczne Asseco o nazwie IGA – Inteligentna Głosowa Asystentka. Voicebot udzieli klientowi szybkiej odpowiedzi na pytania związane z jego ubezpieczeniem, przyjmie zamówienie na realizację usługi medycznej lub przełączy do odpowiedniego konsultanta, co zdecydowanie przyspieszy proces obsługi.
Zaprojektowany i wdrożony przez Asseco inteligentny bot głosowy o imieniu IGA działa w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji oraz doskonale radzi sobie z ludzką mową. Wirtualny doradca jest dostępny 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu.
– Nowoczesne narzędzia informatyczne stanowią o sile i konkurencyjności naszych usług – podkreśla Sławomir Koszewski, członek zarządu TU Zdrowie. – Dlatego też zdecydowaliśmy się wdrożyć voicebota Asseco, który przejął część zadań naszych pracowników, odciążył ich, a tym samym przyspieszył obsługę, odpowiadając na pytania klientów lub odpowiednio ich przekierowując. Pomoc IGI już jest nieoceniona, biorąc pod uwagę liczbę połączeń, które realizujemy – dodaje.
Zadaniem voicebota jest usprawnienie i przyspieszenie kontaktu, aby klient nie czekał w kolejce na infolinii na dostępność konsultanta. Odciążenie pracowników w zakresie podstawowych zadań pozwoli im na skupieniu się na obsłudze użytkowników na późniejszych, bardziej wymagających etapach.
– Głównym celem działań automatyzujących dane procesy jest skrócenie czasu od momentu, gdy użytkownik zgłasza się ze swoim pytaniem, do chwili uzyskania przez niego odpowiedzi. Dlatego w pierwszej kolejności skupiliśmy się na zastąpieniu wszystkim znanego systemu IVR (interactive voice response) inteligentnym rozwiązaniem, tak aby klient mógł od razu połączyć się z TU Zdrowie i uzyskać wsparcie. Po zmapowaniu potrzeb wprowadziliśmy IGĘ, której celem jest właściwe rozpoznanie problemu klienta i znalezienie dla niego rozwiązania. IGA będzie stale udoskonalana, a liczba użytkowników przez nią obsługiwanych sukcesywnie rośnie – dodaje Kamil Parzuchowski, Head of Asseco Innovation Hub Asseco Poland.
(AM, źródło: Asseco)