W Link4 zakończyły się testy voicebota przypominającego klientom o zaległościach za polisę. Robot kontaktuje się z ubezpieczonym jeszcze przed rozpoczęciem windykacji należności – poinformował cashless.pl.
Firma ocenia, że testy wypadły pomyślnie. Świadczyć o tym może m.in. niewielka liczba reklamacji oraz wyższy odsetek należności uregulowanych po telefonicznym przypomnieniu przez bota niż przez konsultantów. Narzędzie, dzięki któremu klienci czują się bardziej komfortowo niż podczas rozmowy z żywym konsultantem, dzwoni do zalegającego z płatnościami, potwierdza jego dane, ustala powód powstania zaległości i uzyskuje deklarację spłaty. Bot może również udzielić dodatkowych informacji. Te pozytywne doświadczenia skłoniły Link4 do wdrożenia narzędzia, które w przyszłości zostanie wykorzystane w innych obszarach obsługi klienta.
Więcej:
cashless.pl z 22 stycznia, Ida Krzemińska-Albrycht „Macie polisę w Link4? Bot zadzwoni, by przypomnieć o składce”:
https://www.cashless.pl/9283-link4-voicebot-obsluga-naleznosci
(AM, źródło: cashless.pl)