Automatyczna wypłata w samodzielnej likwidacji szkód Compensy

0
566

W grudniu ubiegłego roku Compensa TU wdrożyło nową funkcjonalność: automatyczną wypłatę w procesie samodzielnej likwidacji szkód komunikacyjnych, majątkowych i NNW. Umożliwia ona wypłatę odszkodowania już w ciągu kilku godzin od rozpoczęcia przez klienta procesu likwidacji.

Przy automatycznej wypłacie ścieżka samodzielnej likwidacji się nie zmienia – klient otrzymuje link do aplikacji mobilnej, przechodzi przez nią i po spełnieniu wszystkich warunków oraz akceptacji kwoty otrzymuje wypłatę na podany numer konta. Nowa funkcjonalność działa także w przypadku, gdy klient nie akceptuje proponowanej początkowo kwoty odszkodowania i zostaje skierowany na uproszczoną ścieżkę likwidacji. W takiej sytuacji z klientem kontaktuje się likwidator, który po uzgodnieniu kwoty kieruje sprawę do automatycznej wypłaty.

Dzięki wdrożeniu likwidator nie musi już ręcznie sprawdzać, czy spełnione są wszystkie warunki do przyjęcia odpowiedzialności i wypłaty odszkodowania, co w praktyce oznaczało konieczność wyszukania w systemie i przejrzenia różnych dokumentów. Obecnie jest to automatycznie podsumowywane przez system, co znacznie skraca i upraszcza likwidację. Likwidator włącza się w proces, gdy okazuje się, że któryś z warunków nie może zostać potwierdzony automatycznie.

– Wdrożone przez nas innowacje są kolejnym krokiem w stronę cyfryzacji Compensy, która na tym polu ma już duże osiągnięcia. Wprowadzane rozwiązania odpowiadają nie tylko na technologiczne przyzwyczajenia klientów, ale także na wyzwania obecnych czasów, myślę tu oczywiście o pandemii i związanych z nią ograniczeniach w kontaktowaniu się z innymi – komentuje Rafał Mosionek, wiceprezes zarządu Compensy, odpowiedzialny między innymi za obszar likwidacji szkód.

(AM, źródło: Compensa)