Wiedza plus aktywność równa się wynik

0
1321

W poniedziałek 16 maja 2022 r. w Folwarku Łochów rozpoczął się II Kongres Departamentu Własnych Sieci Sprzedaży UNIQA. Wydarzenie zgromadziło 350 osób, a wśród nich grono najlepszych przedstawicieli, menedżerów i dyrektorów z dwóch sieci własnych ubezpieczyciela – oddziałowej i mobilnej. Gospodarzem wieczoru był dyrektor tego departamentu Artur Barszcz.

Kongres był nie tylko okazją do świętowania sprzedażowych sukcesów i podsumowania wyników, ale też do edukacji. W kolejnych dniach po gali zaplanowano cykl szkoleń i warsztatów.

Odnosząc się do osiągnięć 2021 r., Artur Barszcz zwrócił m.in. uwagę na 19-procentową zwyżkę w sprzedaży produktów ochronnych. Mocno podkreślał rolę stabilnego i rentownego wzrostu, uproduktowiania klientów oraz budowy efektywnej i profesjonalnej struktury sprzedażowej.

Mówią, że nie ma niezawodnego wzoru na sukces w sprzedaży, ale ja się z tym nie zgadzam. Z mojego doświadczenia wynika jasno, że wiedza plus aktywność równa się wynik – mówił zebranym Artur Barszcz.

UNIQA chce być w TOP3

Agnieszka Durst-Wilczyńska, odpowiedzialna za markę UNIQA, zaprezentowała uczestnikom Kongresu najnowszy spot reklamowy z udziałem „Gruchy” z filmu Chłopaki nie płaczą i zapowiedziała czerwcową kampanię NNW „Masz moc na hejt” we współpracy z Instytutem Lema. Przedstawiła również aktualne badania dotyczące rozpoznawalności marek ubezpieczeniowych.

Marki ubezpieczeniowe są coraz słabiej rozpoznawalne. Przyczyną może być przewartościowanie priorytetów w związku z pandemią, rozproszenie uwagi oraz zwiększenie aktywności marketingowej pośredników i porównywarek – zwróciła uwagę Agnieszka Durst-Wilczyńska.

UNIQA planuje w niedługim czasie znaleźć się w TOP3 najlepiej rozpoznawanych marek ubezpieczeniowych w Polsce.

Żyjmy razem lepiej

Konrad Zakrzewski, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży – Sieć Wyłączna, podsumował planowane nowości produktowe i systemowe, podkreślał rolę rentowności oraz zapowiedział wprowadzenie sztucznej inteligencji do procesu likwidacji szkód.

Bardzo nam zależy na przyśpieszeniu i upraszczaniu procesów, zgodnie z hasłem UNIQA „Żyjmy razem lepiej” – mówił Konrad Zakrzewski. Zachęcał do współpośrednictwa, polegającego m.in. na obsługowym wsparciu sieci własnej przez infolinię.

Ekipa, na której można polegać

Marcin Nedwidek, prezes UNIQA, wniósł do spotkania perspektywę strategiczną, przedstawiając koncepcję UNIQA 3.0, która inspiruje klientów i pracowników do lepszego życia.

W tym momencie UNIQA obsługuje w Polsce ponad 5,5 mln klientów i stawia na dalszy wzrost w różnych kanałach i różnych liniach biznesowych.

Chcemy być ubezpieczycielem, który świetnie zna i rozumie swoich klientów, jest kojarzony z wiedzą i prostotą. Cały czas monitorujemy satysfakcję z obsługi i widzimy, że ona rośnie z kwartału na kwartał – mówił prezes Nedwidek. Podziękował zebranym za świetną pracę w ubiegłym roku i podkreślił istotną rolę sieci własnych w UNIQA.

Jesteście ekipą, na którą zawsze można liczyć, i stabilnym motorem wzrostu naszej firmy – podsumował.

Najważniejszym elementem wieczoru było wręczenie nagród najlepszym przedstawicielom, menedżerom i dyrektorom. Sukcesy świętowano podczas uroczystej kolacji.

Aleksandra E. Wysocka


MÓWIĄ LAUREATKI KONKURSU SPRZEDAŻY

W dobrym zespole dwa plus dwa to więcej niż cztery

Renata Kalembasa

Początkowo broniłam się przed pracą w ubezpieczeniach, ale ostatecznie dałam się namówić i wzięłam udział w rekrutacji Winterthur (kupiony przez AXA w 2006 r., a AXA w Polsce kupiona przez UNIQA w 2020 r.) w Lublinie. Poznałam ciekawych ludzi i nawet się nie zorientowałam, że „praca na chwilę” trwa już 23 lata… W dodatku w tej samej organizacji. Mówi się, że dobrze jest pracować w różnych firmach, a ja bardzo się cieszę, że wybrałam inną ścieżkę. Niektórym wydaje się, że u sąsiada trawa jest bardziej zielona, ale bardzo często jest to złudzenie.

Żeby osiągać sukcesy w branży ubezpieczeniowej, trzeba lubić ludzi. Mój pierwszy menedżer, a potem dyrektor powtarzał mi: „Traktuj innych tak, jak chciałabyś, żeby ciebie traktowano” – i tej zasady się trzymam już od wielu lat. Zawsze byłam blisko moich ludzi i dobrze ich znałam, również w sferze osobistej. Oprócz codziennej pracy łączyła nas zawodowa przyjaźń.

Oddział w Lublinie, którym kierowałam do niedawna, od pięciu lat znajdował się w ścisłej czołówce pod względem wyników. Z roku na rok presja rosła jeszcze bardziej, a największą sztuką okazało się nie samo wejście na szczyt, ale wytrwanie na nim. Łatwo ulec pewnemu rozleniwieniu, osiąść na laurach. Dlatego ogromnie ważna jest wytrwałość, pokora i empatia w stosunku do ludzi. Nieważne, czy jesteś dyrektorem, menedżerem czy przedstawicielem – zawsze po drugiej stronie jest człowiek i nie można o tym zapominać. Ogromną satysfakcją jest dla mnie rozwój ludzi, z którymi pracuję, i obserwowanie sukcesów, które odnoszą.

Teraz przede mną nowe wyzwania związane z awansem na regionalnego dyrektora sprzedaży! Do tej pory kierowałam jednym oddziałem, a teraz podlega mi już kilka oddziałów i zespołów sprzedaży mobilnej.

Moim priorytetem jest budowa dobrej atmosfery pracy. To nie znaczy, że zawsze ma być lekko i miło, ale żebyśmy mieli do siebie zaufanie i mogli na siebie liczyć. Można w ubezpieczeniach być samotnym wilkiem, ale ja uważam, że praca w dobrym zespole dodaje skrzydeł. Dwa plus dwa nie daje wtedy czterech, ale więcej.  

Renata Kalembasa
1. miejsce
Roczny Konkurs Sprzedaży za 2021 rok w kategorii Dyrektor Oddziału


Maria Czapa

W sprzedaży przydaje się pokora

Do branży ubezpieczeniowej trafiłam w 2000 r. zachęcona przez znajomych. Zaczynałam w jednej z amerykańskich firm ubezpieczeniowych specjalizujących się w ubezpieczeniach na życie, a od 2017 r. pracuję w obecnej firmie. W swojej pracy doceniam elastyczne godziny, możliwość rozwoju oraz kontakt z drugim człowiekiem.

W ostatnich dwóch latach najtrudniejsze było dla mnie ograniczenie osobistych spotkań na rzecz wirtualnych. Uważam, że w ubezpieczeniach to właśnie osobiste relacje są kluczowe! Tymczasem ludzie są coraz mniej chętni do spotkań „w realu”, a biznesowy skutek jest taki, że potrzeba o wiele więcej czasu i wysiłku do zawarcia umowy ubezpieczenia. Do tego dochodzą spore wyzwania menedżerskie, ponieważ nie widuję się z zespołem tak często i regularnie, jak przed pandemią.

To sprawiło, że zaczęłam jeszcze bardziej ufać ludziom. Mój zespół jest naprawdę dojrzały i udało się nam wypracować nowy, skuteczny model działania. Jestem z tego dumna. Cieszy mnie też fakt, że pracujemy razem w prawie niezmiennym składzie i cały czas uczymy się od siebie nawzajem.

Praca menedżerska nie jest prosta i nie każdy się w niej zrealizuje, ale jestem zdania, że warto spróbować. Wiele osób marzy o awansie, jednak po jakimś czasie wraca do własnej sprzedaży, ponieważ zarządzanie ludźmi to duże wyzwanie. Z mojej perspektywy kluczowa jest pokora, umiejętność słuchania drugiej osoby i niepoddawanie się. Porażki są naturalnym elementem procesu uczenia się. Jestem zwolenniczką rozwoju metodą małych kroków.

W obecnym roku, oprócz realizacji ustalonych celów, ważna jest dla mnie również satysfakcja z wykonywanej pracy. A także to, że członkowie mojego zespołu dzięki pracy w UNIQA rozwijają się osobiście i realizują swoje marzenia.

Ewa Czapa
1. miejsce 
Roczny Konkurs Sprzedaży za 2021 rok w kategorii Menedżer Sprzedaży