Dane z ankiety przeprowadzonej przez Global Data wśród brytyjskich konsumentów ubezpieczeń wskazują, że 80% właścicieli polis ubezpieczenia domu, którzy zgłosili szkodę ze swojej aktualnej polisy, było usatysfakcjonowanych obsługą w procesie likwidacji szkody, a tylko 4,5% było niezadowolonych.
Liczby te powinny upewnić dostawców usług ubezpieczeniowych, że pomimo możliwości odniesienia uszczerbku dla reputacji w wypadku niesatysfakcjonującego doświadczenia konsumenta w procesie likwidacji, ogólnie rzecz biorąc, obecnie stosowane procedury spełniają swoje zadanie. Ubezpieczyciele powinni jednak zwrócić uwagę, że składki na rynku ubezpieczeń domów będą musiały wzrosnąć, szczególnie gdy wskutek zmiany klimatu zwiększy się częstotliwość zdarzeń powodziowych.
65,4% ubezpieczających domy, którzy zmienili ubezpieczyciela przy odnawianiu polisy, zrobiło to dlatego, że zaoferowano im niższą składkę. Ubezpieczyciele domów powinni orientować się na inwestycje w technologię, dającą oszczędności w łańcuchu wartości, co pozwala na coraz bardziej konkurencyjne stawki składek. Podczas gdy odsetek ubezpieczonych zmieniających ubezpieczyciela wzrósł w 2019 r., ponieważ zaoferowano im niższe składki, ostatnie powodzie i szkody wiatrowe wymuszą wyższe stawki.
(AC, źródło: Global Data)