Brytyjscy brokerzy znów widzą w upsellingu, akwizycji i marketingu drogę do rozwoju biznesu i powrotu do normy po skrajnie trudnym 2020 r. – wskazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez Global Data.
Trzy najbardziej popularne strategie wzrostu (cross-selling/upselling, przejęcia i nasilenie działań marketingowych oraz obecności w sieci) zyskały na popularności wśród brokerów. Ponadto 74,4% respondentów planuje ekspansję terytorialną w 2021 r. Brokerzy ogólnokrajowi wyraźnie mają nadzieję na ożywienie aktywności biznesowej, kiedy tylko Wielka Brytania wyjdzie z lockdownu.
– To mądre strategie. Fuzje i przejęcia zawsze są brane pod uwagę w trudnych warunkach, gdy firmy dążą do konsolidacji. Wzmożony marketing i obecność w sieci również są dobrą strategią w czasie, gdy konsumenci zostali zmuszeni do przeniesienia się online – komentuje Yasha Kuruvilla, analityk ubezpieczeniowy Global Data.
Mniej brokerów regionalnych dąży do wzrostu przez cross-selling/upselling albo akwizycje, co sugeruje, że te firmy nie dysponują kapitałem na takie działania. Jednak wzrósł odsetek brokerów regionalnych chcących zdobywać doświadczenie w nowym sektorze, a to wskazuje na chęć dywersyfikacji portfela. Bardzo nieznacznie zmienia się również odsetek brokerów prowincjonalnych dążących do wzrostu przez cross-selling albo zwiększoną aktywność marketingową.
Najbardziej wymownym odkryciem jest to, że w porównaniu z początkiem 2020 r. o 17,6% mniej brokerów prowincjonalnych chce rozwijać swój biznes w ciągu następnych 12 miesięcy. – Brokerzy prowincjonalni skupiają się na swoim istniejącym biznesie i planują po prostu przetrwać pandemię – podsumował Kuruvilla.
(AC, źródło: Global Data)