Wielka Brytania: Koniec z karaniem kierowców za lojalność

0
890

Ogromna większość brytyjskich konsumentów, którzy zmieniają ubezpieczyciela komunikacyjnego, robi to dla niższej ceny. 77,8% kierowców zmieniających ubezpieczyciela przy odnowieniu u tego nowego uzyskuje niższą składkę. Teraz jednak wskutek reform wprowadzanych przez brytyjski nadzór finansowy (FCA) takie praktyki ulegną ograniczeniu.

W 2021 r. 30,7% wszystkich nabywców ubezpieczeń komunikacyjnych zmieniło ubezpieczyciela. Jednak kolejne 41,6% poszukiwało innej oferty, ale pozostało przy dotychczasowym ubezpieczycielu. Pokazuje to, jak wielu konsumentów ubezpieczeń komunikacyjnych chce co roku oszczędzić na składkach. Ponieważ ubezpieczenie komunikacyjne jest obowiązkowe, konsumenci niewiele mogą zrobić, a ubezpieczycielom nie grozi, że ludzie będą zrywać polisy, jak w innych liniach ubezpieczeń.

Wzrost cen niewątpliwie spowoduje, że klienci będą szukać okazji przy odnowieniach, ale jeśli żaden z wiodących ubezpieczycieli nie będzie oferował konkurencyjnych składek nowym klientom, liczba klientów zmieniających ubezpieczyciela niekoniecznie będzie rosnąć. Reforma nie pozwala ubezpieczycielom oferować nowym klientom polis tańszych niż dotychczasowym. Brak preferencyjnych stawek utrudni konsumentom polowanie na okazje. FCA podjął kroki dla ochrony konsumentów przed karą za lojalność. Z kolei dla ubezpieczycieli komunikacyjnych największym zagrożeniem mogą się okazać startupy oferujące ubezpieczenie komunikacyjne płatne w zależności od użytkowania samochodu. Kierowca płaci niską stawkę podstawową za rok, a do tego elastyczną stawkę zależną od tego, ile jeździ. Pozwala to na kontrolę kosztów i jest bardziej racjonalne w sytuacji, gdy wiele osób przeszło na pracę zdalną.

Ogólnie rzecz biorąc, ubezpieczyciele wraz z FCA muszą teraz zadbać o powstrzymanie gwałtownego wzrostu cen w 2022 r. Brytyjscy konsumenci doświadczają wzrostu kosztów życia, a ich płace rosną powoli, więc wielu będzie szukać alternatywnych, tańszych form ubezpieczeń komunikacyjnych.

(AC, źródło: Global Data)