Willis wykorzystuje sztuczną inteligencję w realizacji badań wynagrodzeń

0
419

Willis Towers Watson wzbogacił swój portal wspierający realizację rynkowych badań wynagrodzeń o technologiczne innowacje. Usprawnią one proces przesyłania i przeglądania danych obejmujących stawki wynagrodzeń, polityki HR i świadczenia dla klientów na całym świecie.

– Zdajemy sobie sprawę z tego, ile czasu zabiera specjalistom ds. wynagrodzeń zebranie danych wnoszonych jako uczestnicy rynkowych badań wynagrodzeń – mówi Mark Reid, globalny lider ds. wynagrodzeń WTW. – Ogromnie zależy nam na ułatwianiu naszym klientom procesu przekazywania źródłowych danych do badań, aby zamiast tracić czas na gromadzenie danych, mogli więcej go poświęcić na ich analizę w celu podejmowania niekiedy trudnych decyzji płacowych – dodaje.

W ramach usprawnień w portalu firma uruchomiła funkcję Job Matching Assistant opartą na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, która automatycznie sugeruje dopasowanie stanowisk po stronie klienta do taksonomii stanowisk WTW. Job Matching Assistant zapewnia użytkownikom szybki i łatwy sposób na dopasowanie stanowisk poprzez interaktywną aplikację online.

Kolejną dodaną funkcją jest Online Editor, narzędzie, które pomaga klientom w walidacji danych przed ich przesłaniem. System automatycznie weryfikuje dane przesłane online i przekazuje użytkownikowi natychmiastową informację zwrotną, oszczędzając w ten sposób jego czas. Dzięki Job Matching Assistant specjalistom ds. wynagrodzeń odpada problem trudnych do zaklasyfikowania stanowisk, ponieważ zintegrowane funkcje systemu automatycznie podsuwają sugestie.

– Analiza opisów stanowisk klientów oparta na AI, prowadząca do rekomendacji właściwych ich dopasowań do modelu rynkowych badań wynagrodzeń jest istotnym krokiem w automatyzacji badań HR – mówi Krzysztof Gugała, dyrektor Działu Talenty i Wynagrodzenia Willis Towers Watson Polska. – Przygotowanie danych do raportów płacowych cechowała dotychczas znaczna czasochłonność, ale również ryzyko popełniania błędów czy konieczność angażowania dużych grup menedżerów liniowych. Jest to kolejny przykład cyfrowej transformacji, po przygotowywanym do wdrożenia na polskim rynku rozwiązania pozwalającego na rynkowe wyceny stanowisk pracy oparte o kompetencje/umiejętności poszczególnych pracowników.

(AM, źródło: WTW)