Wsparcie agenta na pierwszym miejscu

0
1616

Zakup ubezpieczenia to inwestycja, a każda inwestycja powinna być przemyślana. Tu nie ma miejsca na spontaniczne decyzje – przecież chodzi o zdrowie, życie i majątek klienta. Dlatego tak ważna w procesie zakupu jest rola agenta. W tym momencie przestaje on być tylko sprzedawcą.

W procesie zakupu agent staje się doradcą i opiekunem, specjalistą w dziedzinie ubezpieczeń, który edukuje klienta. Bowiem nie o jednorazową sprzedaż tu chodzi, lecz o usługę, którą świadczy się przez lata.

Chcemy, aby klient był świadomy tego, co kupuje – a w tym przypadku analiza jego potrzeb oraz fachowe doradztwo jest kluczowe. Aby nadążyć za ciągle zmieniającymi się przepisami i zmianami w produktach, od agentów wymaga się poświęcania czasu nie tylko na pracę, lecz także na naukę. Oprócz tego muszą oni rozwijać swoje kompetencje miękkie, które są niezbędne w nawiązaniu relacji z klientem.

Na pewno dużym wyzwaniem dla naszych partnerów jest także zwiększanie wartości portfela i coroczny wzrost dynamiki. To trudne zadania i jesteśmy tego świadomi. Dlatego w tym roku obraliśmy szczególny kierunek na wsparcie agenta.

Jesteśmy dla ciebie – nigdy na odwrót

„Jesteśmy zawsze dla agentów, nigdy na odwrót” – słowa Grzegorza Adamczuka, prezesa ASF Premium, to dewiza, którą kierujemy się w naszej pracy. Zależy nam na tym, aby każdy partner czuł się u nas dobrze i wiedział, że ma w nas silne wsparcie.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że agenci muszą codziennie lawirować między potrzebami swoich klientów a rygorami rynku i nieustannie zmieniającymi się przepisami. Dlatego też nasz Dział Rozwoju i Szkoleń nieustannie dba o atrakcyjną ofertę szkoleniową – zarówno w zakresie wiedzy produktowej, jak i kompetencji miękkich.

Trudno jest być specjalistą w każdej dziedzinie i nie da się być ekspertem od wszystkiego. Dlatego też na każdym etapie obsługi swojego klienta nasi partnerzy mogą zgłosić się do Biura Wsparcia Agenta, Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych, Biura Ubezpieczeń na Życie. Dzięki temu mogą ofertować ubezpieczenia z obszarów, w których nie mają głębokiej wiedzy, co daje im szczególne możliwości rozwoju swojego portfela.

Nieocenionym wsparciem są również regionalni dyrektorzy sprzedaży, którzy pracują przede wszystkim w terenie. Wielu naszych partnerów potwierdza, że są dla nich swoistą pomocną dłonią, że mogą się do nich zwrócić o każdej porze dnia i zawsze uzyskają stosowną pomoc.

Jeśli chodzi o wsparcie technologiczne, do dyspozycji naszych partnerów oddajemy m.in. porównywarkę HIPERIO, która umożliwia szybkie porównanie ofert i wystawienie polis. Udostępniamy także system Agent21 ułatwiający zarządzanie biznesem i komunikację z klientem.

Dużym ułatwieniem dla agentów będzie już niebawem aplikacja ASF360, która połączy w sobie logowanie do wspominanych wyżej systemów z logowaniem do systemów towarzystw ubezpieczeniowych.

Wiele procesów zostanie zautomatyzowanych, pozwalając partnerom oszczędzić ich cenny czas. Uprościmy także sposób rozliczeń – w każdej chwili agent będzie mógł zweryfikować stan swojego salda, pobrać fakturę czy rozliczyć gotówkę.

Do tego dochodzą programy rozwojowe, w tym Nowy Agent (dla osób zaczynających pracę w branży ubezpieczeniowej), Akademia Dobrego Agenta (projekt mający na celu podnoszenie kompetencji biznesowych i sprzedażowych) czy DobryAgent.pl (projekt, który wspiera naszych partnerów w budowaniu ich marek i pozyskiwaniu nowych klientów).

Na pierwszym miejscu zawsze człowiek

Biznes to często przede wszystkim twarde dane, wyniki, raporty i liczby – my zwracamy także szczególną uwagę na relacje. Dbamy o to, aby zmniejszać dystans między naszymi partnerami a pracownikami. Dbamy o dostępność pracowników każdego szczebla. Wspólnie świętujemy nasze sukcesy i jubileusze, czego świetnym przykładem jest zbliżający się Kongres Grupy ASF.

Wierzymy w to, że powyższe podejście pozwoliło nam w 2023 r. zdobyć tytuł Multiagencji Roku. To wyróżnienie otrzymaliśmy m.in. za osiągnięcie ponad 600 mln zł rocznej składki, wypracowanie dynamiki wzrostu na średnim poziomie 138% czy utrzymanie się w czołówce największych partnerów głównych towarzystw ubezpieczeniowych.

Jak mawiał Steve Jobs: Wielkich rzeczy w biznesie nigdy nie robi jedna osoba. Robi je zespół ludzi.Takich wyników nie udałoby się nam osiągnąć, gdyby nie determinacja i praca naszych partnerów. Dlatego też raz jeszcze pragniemy im podziękować za wsparcie i zaangażowanie oraz mamy nadzieję, że wspólnie utrzymamy ten tytuł przez kolejny rok.

Joanna Małkus
członkini zarządu ASF Premium