Luty był miesiącem obfitującym w niespodzianki. I to naprawdę dużego kalibru, tak jak w przypadku kwestii nowego właściciela polskich aktywów AXA, prezesa PZU Życie czy też strategii rozwoju na rynku życiowym oraz zdrowotnym.
WYDARZENIE MIESIĄCA – Przejęcie aktywów AXA w Polsce, Czechach i na Słowacji przez UNIQA – za zaskakujące rozstrzygnięcie w kwestii nurtującej branżę ubezpieczeniową od kilku miesięcy, sukces negocjacyjny UNIQA, bardzo istotne wzmocnienie lokalnej i regionalnej pozycji grupy, a co za tym idzie, istotną zmianę układu sił na polskim rynku ubezpieczeń.
TEMAT MIESIĄCA – Efekty prac zespołu ekspertów powołanego przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych w celu rozprawienia się z negatywnymi zjawiskami w sektorze brokerskim – za ogromne poruszenie w środowisku brokerskim, jakie wywołało upublicznienie proponowanych rozwiązań problemów zdiagnozowanych w toku prac ekspertów.
UBEZPIECZYCIELE MIESIĄCA – Aegon i Signal Iduna – za interesującą i rzadko spotykaną formę współpracy w postaci koasekuracji, a także odważną próbę wspólnej ekspansji na rynku życiowych oraz zdrowotnych ubezpieczeń grupowych w szczególnie trudnych warunkach (oba sektory będą kluczowymi obszarami działań zaplanowanych na najbliższe lata przez potentatów naszego rynku).
PRODUKT MIESIĄCA – Platforma Carrot opracowana przez firmę Wrecking Ball, wdrożona przez Wartę i ERGO Hestię – za wprowadzenie nowego modelu likwidacji szkód całkowitych i umożliwienie ograniczeniajednego z problemów najczęściej podnoszonych w skargach do Rzecznika Finansowego, na praktyki w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych.
CZŁOWIEK MIESIĄCA – Aleksandra Agatowska, nowa prezes PZU Życie – za awans do grona najważniejszych menedżerów polskiego rynku ubezpieczeń.
Artur Makowiecki
redaktor portalu www.gu.com.pl