W dynamicznym świecie biznesu ubezpieczeniowego multiagencje muszą ciągle dostosowywać swoje strategie, aby sprostać zmieniającym się potrzebom klientów. Jednym z obszarów, który często pozostaje niedoceniony, a jednocześnie może stanowić znaczący element rozwoju, jest oferta ubezpieczeń grupowych.
Wielu agentów ubezpieczeniowych zaniedbuje potencjał, jaki niesie ze sobą ten rodzaj polis, co prowadzi do utraty możliwości zwiększenia sprzedaży i budowy trwałych relacji z klientami.
Grupa otwarta w multiagencji „pisze się pięknie”. Komunikacja płynie szablonowo w porównywarce, ubezpieczenie mieszkania i podróże pojmiesz dość szybko. Co jednak zrobić z ubezpieczeniem grupowym, gdzie powiedzenie „zobaczę, co mogę zrobić” i odesłanie zapytania ofertowego do menedżera zdecydowanie nie wystarczy?
Zacznijmy od zrozumienia procesu sprzedaży. Zanim zaczniesz stawiać pierwsze kroki, popełniać błędy i odbijać się między pracodawcą a księgową, pamiętaj, że świat ubezpieczeń grupowych jest inny niż wszystkie. Mamy tutaj do czynienia z produktem (jego zakresem i korzyściami), obecnie funkcjonującą polisą w firmie (może być dla ciebie zagrożeniem albo szansą), zależnościami, w które wpadasz (pracownik – pracodawca – osoba administrująca polisą) i w końcu twoimi kompetencjami (zarówno miękkimi, jak i twardymi). Dopiero pełna ich harmonia i zgodność celów na poziomie agent ubezpieczeniowy – klient może doprowadzić do sprzedaży.
Jak widzisz, elementów układanki jest co najmniej kilka. Kluczem do sukcesu, podkreślenia twoich kompetencji i profesjonalizmu jest zrozumienie świata ubezpieczeń grupowych.
Pokazujemy dzisiaj trzy główne sposoby zwiększania przypisu składki i pozyskiwania nowych klientów – właśnie poprzez umiejętność sprzedaży ubezpieczeń grupowych.
Po pierwsze, nowa sprzedaż. Pozyskanie klienta w tym segmencie rynku daje ogromną satysfakcję. Uczy nas wielowątkowego procesu sprzedaży, zauważania szans, zagrożeń i dotarcia do grupy klientów przeważnie bardziej zamożnych niż średnia.
Po drugie, sprzedaż ubezpieczeń na życie klientom, którzy… posiadają już ubezpieczenie na życie. Wykorzystanie szablonowej, często nieadekwatnej do indywidualnych potrzeb oferty ubezpieczenia grupowego do pokazania zagrożeń i szans. Wypełnienie luki podejściem do sprzedaży, którą od kilku lat nazywamy w Życiu w Multi komplementarnością ubezpieczeń.
Po trzecie, ubezpieczenia grupowe w twoim portfelu to uśpiony potencjał. Potencjał ubezpieczenia mieszkań, samochodów, firm i domów. Oczywiście nie musisz ograniczać się do majątku i komunikacji. Wejście z całą paletą twoich możliwości i kompetencji do nawet małej firmy otwiera całkiem inną perspektywę.
Będziemy oczywiście wszystkie je ćwiczyć na naszym GRUPÓWKOWYM CAMPIE!, już w dniach 15–16 marca 2024 r. Zapraszamy bardzo serdecznie na to wyjątkowe, dwudniowe szkolenie. Tam ubezpieczenia grupowe staną się naszym warsztatem pracy, a jego wszystkie elementy otrzymasz prosto od praktyków sprzedaży.
Zrozumiesz ten złożony świat, nauczysz się tworzyć ofertę ubezpieczenia, dzięki której będziesz sprzedawać, a także poznasz potencjał produktów, które daje rynek. Wykorzystaj swój potencjał i bądź z nami!
Marta Piasecka
Waldemar Poberejko
twórcy projektu szkoleniowego
Życie w Multi