Przełom listopada i grudnia był znowu okresem aktywności ubezpieczycieli w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Tym razem w rolach głównych wystąpiły PZU, Ergo Hestia oraz Nationale-Nederlanden.
Największy polski ubezpieczyciel zdecydował o przekazaniu kolejnych 200 opasek życia szpitalom, w których leczeni są pacjenci chorzy na Covid-19. Trafią one do sześciu szpitali – w Warszawie, Poznaniu, Giżycku, Zielonej Górze i Biskupcu. Opaski to certyfikowane urządzenia medyczne, które zdalnie analizują kluczowe parametry życiowe pacjenta. Mierzą puls i temperaturę ciała oraz saturację, czyli nasycenie krwi tlenem. W momencie, kiedy parametry spadają do krytycznych wartości, opaska uruchamia sygnał dźwiękowy i natychmiast alarmuje na specjalnym monitorze podglądowym personel medyczny.
Pierwszą partię opasek życia PZU przekazał do szpitali w maju. Na bazie tych doświadczeń z początku pandemii opaski zostały zmodyfikowane – m.in. zgodnie z wytycznymi personelu medycznego urządzenia wyposażono w dodatkową funkcję informowania o upadku pacjenta, co ma za zadanie zwiększyć bezpieczeństwo chorych. W październiku kolejne 200 sztuk trafiło do placówek w południowej i zachodniej Polsce. Teraz szpitalom przekazana zostanie następna partia urządzeń. Łącznie PZU ufundował 750 opasek życia.
Łączna wartość pomocy finansowej Grupy PZU dla szpitali i służb walczących z epidemią przekroczyła już 20 mln zł.
Impuls rozwojowy dla Latoszyna-Zdroju
W ostatnim czasie zapadło też rozstrzygnięcie w V edycji konkursu Eko Hestia Spa. Wybór jury padł na Latoszyn-Zdrój znajdujący się w gminie Dębica w województwie podkarpackim. 100 tysięcy złotych, które przekaże zwycięzcy Ergo Hestia, zostanie wykorzystane na dalszy rozwój terenów leśnych, parkowych i rekreacyjnych. Uzdrowisko zostało reaktywowane po ponad 75 latach. Szczyt popularności osiągało w XIX wieku. Słynęło ze znakomitych siarczanych wód leczniczych.
W ostatnich 5 latach Latoszyn-Zdrój bardzo się zmienił – począwszy od uporządkowania i zmodernizowania gospodarki wodno-ściekowej w całej gminie Dębica, poprzez wysoką jakość recyklingu, fotowoltaikę, stworzenie centrum edukacji ekologicznej oraz budowę tężni, basenów i zaplecza rehabilitacyjnego, po unikalny projekt „ochrony bioróżnorodności biologicznej kompleksów leśnych”. Na zmianach bardzo skorzystało środowisko.
– Historia reaktywacji przedwojennego uzdrowiska Latoszyn-Zdrój to wielki sukces władz gminy Dębica i dowód na to, że uzdrowiskowe idee są realizowane z ogromnym poszanowaniem dla naturalnego środowiska i przy wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań proekologicznych – mówi dr Jan Golba, prezes Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych.
– W ciągu trwania konkursu polskie uzdrowiska znacznie się zmieniły. Działania prośrodowiskowe stają się w nich standardem i punktem wyjścia. To cieszy zwłaszcza dlatego, że wspólne działanie na rzecz otoczenia zawsze przynosi lepsze efekty. Wartość konkursu stanowi przede wszystkim liczba kandydatów do nagrody głównej. Wskazuje ona, jak wiele polskich uzdrowisk dba o środowisko – podkreśla Mario Zamarripa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Ergo Hestii.
Kampania antyrakowa jak zawsze w listopadzie
Z ostatnim dniem listopada zakończyła się również siódma już edycja kampanii Movember Polska wspieranej przez Nationale-Nederlanden. Jej celem jest edukowanie mężczyzn i kobiet w zakresie profilaktyki chorób nowotworowych narządów płciowych. Nowym zagadnieniem poruszanym przez organizatorów były kwestie zdrowia psychicznego.
Z uwagi na ograniczenia dotyczące organizacji wydarzeń, większość tegorocznej kampanii przeniesiona została do sieci, gdzie prowadzono działania edukacyjne na temat męskiego zdrowia. Łącznie przeprowadzono 146 godzin warsztatów i webinarów, w trakcie których mężczyźni i kobiety w całej Polsce mogli dowiedzieć się, jakie są najważniejsze kwestie związane z wczesnym wykrywaniem nowotworów jąder, profilaktyką raka prostaty oraz o tym, jak zauważać objawy problemów ze zdrowiem psychicznym i samopoczuciem.
Od początku kampanii badania w ramach Movember Polska odbywają się w centrach handlowych. Podczas tegorocznej edycji organizatorom udało się zrealizować tylko jedną akcję stacjonarną przed wprowadzeniem ograniczeń w pracy placówek handlowych. Mimo obostrzeń sanitarnych, Fundacji Kapitan Światełko udało się przebadać łącznie 855 mężczyzn w całej Polsce, wykrywając aż 10 zmian o charakterze nowotworowym lub wymagających dalszej diagnostyki.
Organizację tegorocznej kampanii ponownie umożliwiło wsparcie Nationale-Nederlanden.
– W Nationale-Nederlanden od lat skupiamy się na edukacji Polaków w kontekście profilaktyki zdrowotnej oraz zachęcamy ich do prowadzenia aktywnego trybu życia. Z przeprowadzonych przez nas w ostatnim czasie badań wynika, że blisko 60 proc. ankietowanych w związku z trwającą epidemią ma problem, aby dostać się do lekarza. Dlatego bardzo cieszymy się, że pomimo trudnych okoliczności, Fundacji Kapitan Światełko udało się zorganizować badania i podjąć działania edukacyjne na temat męskiego zdrowia – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.
(AM, źródło: Ergo Hestia, Nationale-Nederlanden, PZU)