Pandemia Covid przyniosła zmiany przyzwyczajeń, sposobu życia i błyskawiczny rozwój rozwiązań odpowiadających na nowe potrzeby. To dobra okazja, żeby spojrzeć na działanie agencji ubezpieczeniowych w szerszej perspektywie i zastanowić się nad wdrożeniem wirtualnego oddziału.
Internet jest w powszechnym użyciu w Polsce od ponad dwóch dekad. Co kilka lat spotykamy się z istotnym przeskokiem w wykorzystaniu nowych, technologicznych możliwości w różnych aspektach naszego funkcjonowania – zarówno prywatnego, jak i biznesowego. Obecnie epidemia wywołała jeden z najmocniejszych trendów kształtujących relację pomiędzy klientami a firmami: większe wykorzystanie kontaktów online.
– W moich rozmowach z firmami często pada pytanie: po co mi online, skoro mój zespół i tak ma co robić. Odpowiadam przeważnie pytaniem: czy gdyby dzisiaj państwa firma tworzyła się od nowa, to czy model kontaktu z klientami byłby tylko fizyczny, tylko online, czy mieszany, czyli fizyczny wspomagany online? Odpowiedzi, że tylko fizyczny, jeszcze nie usłyszałem – mówi Maciej Kujawa, prezes Eye One.
Wirtualny oddział opracowany przez Eye One to rozwiązanie, które umożliwia zdalne pozyskiwanie i obsługę klientów.
– Znajdziemy tu wideorozmowy, automatyczne umawianie spotkań, czat na stronę, różne wtyczki do integracji z www agencji. Wszystko w kolorach firmy. Krótko mówiąc – składa się na nie komplet usług, które powodują, że tradycyjna firma w kilka dni może przegonić w jakości dotarcia do klienta mocno technologicznych konkurentów – zapewnia Maciej Kujawa.
Jak to w praktyce zrobić? Poniżej kilka rad.
Dostosuj wygląd do swojej firmy
Zacznij od ustawienia brandingu firmy – zmień kolory, logo i zdjęcie motywu. Od teraz wszystkie wiadomości do klientów i ekrany, które widzą, będą pasowały do twojej strony i materiałów.
Klienci chętnie korzystają ze zdalnego kontaktu, gdy czują się bezpiecznie. Jasne zaznaczenie, że korzystają z narzędzi twojej firmy, likwiduje bariery dotarcia do klientów zdalnie.
Spotykaj się online
Przez ostatnie półtora roku przyzwyczailiśmy się do tego, że wiele rzeczy można załatwić zdalnie – tak samo może być w przypadku sprzedaży ubezpieczeń. Spotkania online to przede wszystkim oszczędność czasu. Zamiast dojeżdżać do klienta, można załatwić większość spraw w kilka minut.
Rozmowy wideo w Eye One są zrobione tak, że nie trzeba niczego instalować ani gdziekolwiek się logować. Twój klient po prostu otwiera link i się łączy – zarówno z komputera, jak i smartfona.
Nie trać czasu na umawianie spotkań – niech to robi się samo
Każdy, kto obsługuje wielu klientów, wie, że jest kilka metod umawiania spotkań z klientami. Eye One daje autopilota do umawiania spotkań. Zamiast rozmawiać z każdym klientem oddzielnie o terminie spotkania, wysyłasz do klientów wiadomość e-mailem lub esemesem, w którym dostają dostępne możliwe godziny na spotkanie i wybierają tę, która im najbardziej odpowiada.
Gdy twój klient zarezerwuje spotkanie, to automatycznie ten termin przestaje być dostępny dla innych, a w twoim kalendarzu automatycznie pojawia się to spotkanie.
Umawianie spotkań to nie tylko sposób na usprawnienie obsługi z obecnymi klientami, ale też wygodniejsze pozyskiwanie nowych. Dodaj na swoją stronę lub profil w mediach społecznościowych opcję do automatycznego umawiania spotkania.
Nowi klienci, którzy w normalnych warunkach musieliby szukać kontaktu do agenta i rozpoczynać rozmowę, mają tutaj szybszą i prostszą drogę do spotkania.
Rejestruj spotkania
Jeżeli przyjmujesz istotną dyspozycję od klienta lub dla bezpieczeństwa chcesz nagrać rozmowę z klientem, to tutaj wystarczy, że wciśniesz jeden przycisk. Przeglądanie nagranych rozmów jest bardzo pomocne przy ocenie, czy rozmowa agenta z klientem została przeprowadzona zgodnie z procedurami.
W Eye One jest opcja automatycznej transkrypcji rozmowy zapisanej jako wideo na tekst. Jest to szczególnie istotne, gdy chcesz wyszukać fragment w długiej rozmowie. W kilka sekund znajdujesz szukaną frazę, zamiast wysłuchiwać kwadransów rozmowy.
Podłącz swoją stronę
Wirtualny oddział ma wspierać sprzedaż fizyczną i inne działania twojej firmy. Dzięki gotowym wtyczkom można bez znajomości kodowania podpiąć różne elementy wirtualnego oddziału pod swoją stronę.
Niezależnie, czy jest to kompletny widżet z czatem, wideorozmowami i umawianiem spotkań, czy tylko przycisk do umawiania krótkiego telefonu, w Eye One znajdziesz wtyczki, które rozbudują funkcjonalność twojej strony w kilka chwil.
Dodaj wirtualny oddział do CRM
Jeżeli skala twojej firmy spowodowała, że korzystasz z narzędzi typu CRM do zarządzania relacjami z klientami, to opcja integracji wirtualnego oddziału z CRM może być przydatna. Eye One posiada dedykowany zespół do wspierania integracji z dostępnymi narzędziami, jakich używa twoja firma.
Opcje integracji zaczynają się od dodawania do CRM klientów, którzy korzystali z Eye One, przez wysyłanie zaproszeń z CRM na spotkanie z Eye One po całościową obsługę klientów z CRM. Eye One dostarcza technologię, ale dla twojego zespołu to po prostu część CRM.
Od czego zacząć?
Odwiedź stronę https://eye.one i po prawej na górze kliknij na przycisk „umów demo”. W ten sposób umawiasz darmowe spotkanie z przedstawicielem Eye One, który zaprezentuje wirtualny oddział i odpowie na pytania dotyczące tej usługi.
Ile trwa wdrożenie?
Wdrożenie jest zawsze połączone ze szkoleniem dla osób, które będą obsługiwać Eye One, i nie trwa dłużej niż dwie godziny.