Zdążyć przed północą z polisami NNW dla dzieci

0
1015

Przez lata mojej pracy zauważyłam, że są miesiące, w których klienci szczególnie interesują się jednym produktem. W grudniu są to ubezpieczenia rolne, w wakacje podróżne, a wrzesień to czas polis NNW dla dzieci.

Są agenci, którzy nie chcą angażować się w sprzedaż takich polis ze względu na niską składkę. Rozumiem to, ponieważ sama przez lata nie doceniałam możliwości sprzedaży tego ubezpieczenia. Teraz wiem, że taki produkt stwarza ogromne szanse na pozyskanie nowych klientów i pomaga dotrzeć z innymi produktami.

Moim zdaniem najlepszym narzędziem do informowania i zachęcenia klientów do zakupu polisy NNW jest Facebook. W mediach społecznościowych każdy agent może osiągnąć niesamowity efekt skali. Z jednym postem docieramy do 500 lub 1000 całkiem nowych osób. Przetestowałam ten sposób już rok temu i podzielę się teraz swoimi pomysłami na posty, które przyciągnęły uwagę odbiorców. W efekcie stali się oni moimi klientami.

Po pierwsze, informacja

Pierwszy post, jaki powinien się pojawić w kampanii wrześniowej, to informacja o tym, że w twoim biurze klient może zakupić polisę NNW dziecka. Dodaj ciekawą grafikę i opublikuj krótki tekst, np.:

Pamiętaj, że w moim biurze możesz kupić polisę NNW DZIECKA.

Proponuję polisę NNW, która:

  • działa 24 na dobę
  • 7 dni w tygodniu
  • w szkole
  • w domu
  • na zajęciach dodatkowych
  • na zajęciach sportowych
  • w wakacje
  • w Polsce i za granicą

Zapraszam do kontaktu: …

Po drugie, edukacja

Następnie dodaj dłuższy merytoryczny post nawiązujący do produktu NNW. Możesz napisać, jak zgłosić szkodę w pięciu prostych krokach lub co zrobić, gdy dziecko wybije stały ząb.
W ubiegłym roku opublikowałam post, który zaczynał się od słów: „W moim domu za utratę zęba mlecznego płaci wróżka zębuszka, a za wybicie zęba stałego płaci ubezpieczyciel”.
Dodałam pięć kroków, które pomogą uratować wybity ząb stały. Taka edukacja pomogła mi pozyskać nowych klientów.

Przykładowy tekst:
Co zrobić, gdy dziecko wybije stały ząb? Niestety, to dość częsta sytuacja. Na szczęście, w wielu przypadkach wybity ząb można uratować. Oto 5 kroków, jak to zrobić:

1. Odszukaj wybity ząb.
2. Jeżeli jest zabrudzony, przepłucz go zimną wodą.
3. Jeśli to możliwe, wprowadź ząb do zębodołu.
4. Jeśli ból nie pozwala na wprowadzenie zęba, umieść go w czystym pojemniku z solą fizjologiczną, mlekiem lub śliną dziecka.
5. Niezwłocznie skontaktuj się ze stomatologiem, replantacja zęba będzie możliwa w ciągu 60 minut od urazu.

Jeśli twoje dziecko ma ubezpieczenie NNW, pamiętaj, że przy utracie zęba stałego zostanie wypłacone świadczenie.

Jeśli jeszcze nie masz takiej polisy – zapraszam. Kontakt do mnie: …

Po trzecie, historia

Często opowiadam historie swoich klientów, dotyczące sytuacji, gdy polisa NNW bardzo pomogła. Zapytaj swojego klienta, z czego był zadowolony, co sądzi o przebiegu likwidacji i wypłacie, a potem stwórz z tego opowieść do mediów społecznościowych.

Taki rodzaj postów zawsze ma na moim profilu największą liczbę reakcji. W ten sposób dasz swoim odbiorcom dowód społeczny na to, że taka polisa zadziała, gdy była najbardziej potrzebna.

Po czwarte, pokaż siebie

Zrób zdjęcie przy komputerze lub w samochodzie, gdy jedziesz do klienta. Napisz o tym, że wystawiasz kolejną polisę NNW, ponieważ rodzice coraz częściej decydują się na indywidualne ubezpieczenie dla swojego dziecka.

Oto przykładowy post, który dodałam późnym wieczorem ostatniego dnia wakacji:

Jeśli zastanawiasz się, co robię o 21.00 w biurze w ostatni dzień wakacji…

To już wyjaśniam. Taśmowo wystawiam polisy NNW dla dzieci, żeby mogły jutro bezpiecznie rozpocząć rok szkolny…
Trzymaj za mnie kciuki, żebym zdążyła ze wszystkimi polisami do północy!

Mnie samą zaskoczyła liczba reakcji i komentarzy pod tym postem. Zachęcam również ciebie do opublikowania podobnej treści.

Po piąte, różne formy przekazu

Od pewnego czasu jestem wielką fanką recyklingu treści. Oznacza to, że raz wymyśloną treść publikuję, używając różnej formy przekazu.

Napisałam post o tym, że w moim biurze można kupić polisę NNW, kolejnego dnia dodałam film o podobnej treści, a jeszcze kolejnego opublikowałam w stories na Facebooku, wykorzystując ten sam pomysł. W ten sposób przez kilka dni wiedziałam, co publikować, i wzbudzałam zainteresowanie różnych odbiorców. Każdy klient jest inny, dlatego wykorzystuję zdjęcia, filmy, grafiki, relacje oraz spotkania live.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wykorzystywania Facebooka do sprzedaży ubezpieczeń, zapraszam do Grupy Ale Agent.

Ewelina Kałużna
właścicielka Centrum Ubezpieczeń Ewelina Kałużna
założycielka grupy dla agentów – ALE AGENT