30 lipca nastąpiło połączenie majątkowych towarzystw Concordia Polska i Generali. W jego efekcie drugi ubezpieczyciel wstąpił we wszystkie prawa i obowiązki Concordii, a tym samym stało się stroną zawartych przez nią umów ubezpieczenia. Marka Concordia przestanie być wykorzystywana, a rolnicy będą otrzymywali ochronę ubezpieczeniową pod marką Generali Agro. Dzięki fuzji współpracujący z Concordią pośrednicy, agenci i banki będą mogli zaproponować swoim klientom pełną gamę produktów dostępnych w spółkach Generali w Polsce.
Generali nabyło spółki Concordii w 2018 roku. Spółki życiowe zostały połączone pod koniec 2019 roku. Fuzja majątkowej spółki Concordia Polska wymagała w pierwszej kolejności demutualizacji, w związku z tym samo połączenie z Generali TU zostało zaplanowane na ten rok. Proces rozpoczął się już w 2020 r. Klienci, agenci i dystrybutorzy otrzymują informacje o połączeniu już od września ubiegłego roku.
Wszelkie umowy ubezpieczenia zawarte przez klientów z Concordią Polska TU pozostają w mocy i ich warunki pozostają bez zmian. W szczególności niezmienne są zasady postępowania związane z wypłatą świadczeń. Za realizację tych umów odpowiada obecnie Generali. Numery kont, dotychczasowe adresy e-mail, numery telefonów pozostają aktualne.
W związku z połączeniem logotyp Concordii Ubezpieczenia-Grupa Generali został zastąpiony logotypem Generali Agro. Marka została stworzona z myślą o rolnikach i będzie stosowana przez Generali w odniesieniu do dystrybucji i obsługi produktów dla tej grupy klientów. Pozostałe ubezpieczenia (np. mieszkania, domu, samochodu) będą oferowane pod marką Generali.
– Zmienia się nazwa i strona z Concordii na Generali Agro, ale niezmienne pozostają jakość naszych usług i wiodąca pozycja na rynku ubezpieczeń agro, zespół doświadczonych ludzi i ekspertów, a także wyspecjalizowani pośrednicy – mówi Roger Hodgkiss, prezes zarządu Generali Polska.
Wchodząc na dotychczasową stronę internetową Concordii, użytkownicy zostaną automatycznie przekierowani na nową stronę generaliagro.pl.
Dzięki połączeniu agenci i partnerzy zyskają dostęp do szerszej oferty ubezpieczeń, powiększonej o produkty marki Generali, co da im nowe możliwości biznesowe.
– Blisko 25-letnia historia Concordii w Polsce to wyjątkowe doświadczenia i siła kompetencji. Historię tę zbudowali i nadal budują ludzie i w tej kwestii nic się nie zmienia. Wierzymy, że integracja fachowej wiedzy pracowników Concordii z nowoczesnymi technologiami i produktami, których wdrożenie umożliwia silna kapitałowo firma Generali, będą wzmacniać naszą współpracę z partnerami. Zespół Generali powiększa się o dotychczasowych pracowników Concordii Polska T.U. S.A. Naszych agentów i partnerów obsługiwać więc będą ci sami pracownicy likwidacji szkód, obsługi, underwritingu, sprzedaży czy też pracownicy w terenie – wyjaśnia Rodger Hodgkiss.
(AM, źródło: Generali)