5 postanowień, które możesz podjąć na Nowy Rok (jeśli jesteś ubezpieczycielem)

0
819

Jeśli nie masz pomysłu, co wpisać na swoją listę noworocznych postanowień, a chcesz jakieś powziąć – te pięć punktów może ci pomóc.

1. Planuj nie tylko raz w roku

Podsumowania, rozliczenia, analizy wyników, klientów, obliczanie zysków i strat – początek nowego roku to zwykle czas na planowanie.

Ale nie powinien być to jedyny czas na to – mimo że sporządzanie planów utrudnia fakt, że tempo rozwoju technologicznego jest dziś zawrotne. Jest na to rada: szybka analiza bieżących wydarzeń i równie szybka reakcja na nie. W analizie pomagają dane; wykorzystaj je i bądź o krok przed innymi.

2. Ceń swój czas

Czas rozumiany jako umiejętność zarządzania nim. W erze ciągłego pośpiechu, gdy gonimy uciekający czas, a pod koniec dnia zauważamy, że i tak można było zrobić więcej, należy zwrócić uwagę na stały rozwój kompetencji sprawnego funkcjonowania w czasie. Dotyczy to również doboru narzędzi wspierających lepsze zarządzanie czasem.

Pamiętaj przy tym, że nie musisz wszystkiego robić sam. Pomyśl o automatyzacji, np. automatycznej wycenie szkód powypadkowych.

3. Miej odwagę

Coraz częściej słyszy się opinie, że w polskiej branży finansowej banki zdecydowanie wyprzedzają ubezpieczycieli w drodze ku innowacjom. Wynika to z faktu, że banki mają na co dzień większą styczność z klientem – i to właśnie w tym miejscu powstaje najwięcej innowacji.

Różnica ta jednak się zmniejsza. Ubezpieczyciele skupiają się tu na dwóch aspektach: usprawnianiu kontaktu z klientami i przyspieszaniu wewnętrznych procesów. Ale jeśli nie znajdą w sobie odwagi, by działać z rozmachem, ich miejsce zajmą „challengerzy”, np. z Chin.

4. Bądź elastyczny

2019 można nazwać rokiem elastyczności w branży ubezpieczeniowej. Już w 2018 r. eksperci firmy Deloitte przewidywali, że w najbliższych latach branża ubezpieczeniowa przejdzie rewolucję. Chcąc utrzymać i pozyskać klientów, towarzystwa ubezpieczeniowe będą musiały znacznie uprościć i uelastycznić swoje produkty oraz zainwestować w nowe technologie.

Co znaczy „uelastycznić”? Klienci towarzystw ubezpieczeniowych uznają, że w momencie zakupu ubezpieczenia nie otrzymują żadnych namacalnych korzyści. Są one odczuwalne dopiero w momencie wystąpienia określonych okoliczności. Ponadto, ubezpieczonym zwykle towarzyszy poczucie, że płacą za coś, z czego być może nigdy nie skorzystają.

Dlatego tu jest metoda: buduj swoją przewagę elastycznością i wychodź do klienta z inicjatywą. Może telemedycyna?

5. Inwestuj w nowe możliwości

Mimo pewnej zachowawczości we wprowadzaniu innowacji, w ubezpieczeniach utrzymuje się duże zapotrzebowanie na wiedzę z zakresu nowych technologii. Coraz więcej firm dostrzega w swoich działach występowanie luki technologicznej. Luka ta objawia się zazwyczaj poprzez różnice między poziomem dostosowania się rozwiązania technologicznego a realnymi możliwościami i oczekiwaniami klientów. Wzrost wielkości takiej luki jest ogromnym zagrożeniem.

Nasza rada: bądź głodny wiedzy i nigdy nie zaspokajaj tego głodu do końca. Jeśli chcesz, odwiedź na start Comarch Innovation Space – w Krakowie, na Życzkowskiego.

Krzysztof Jankowski

Business Development Manager

Comarch