7 sposobów na posty w social mediach

0
1413

Każdy, kto prowadzi profil w mediach społecznościowych, szuka świętego graala. Czyli sposobu na to, żeby posty generowały jak największe zasięgi i zaangażowanie, ale przede wszystkim, żeby zdobywały nowych, potencjalnych klientów. Nie inaczej jest w branży ubezpieczeniowej.

Zdarza się często, że agenci nie mają pomysłu, co publikować, a co dopiero walczyć o zasięgi. W tym artykule postaram się pokazać kilka podstawowych sposobów na to, żeby nie mieć problemu z wymyśleniem posta, oraz na to, żeby publikacje były jak najbardziej angażujące.

Publikuj historie

Ludzie uwielbiają czytać i oglądać ciekawe historie. Branża filmowa i wydawnicza istnieje właśnie dzięki temu.

Mogą to być ciekawe przypadki twoich klientów. Może to być twoja historia. Albo historia, którą znalazłeś w internecie.

Postaraj się, żeby dobrze się ją czytało i żeby nie była nudna. Dodatkowo opatrz ją ciekawym zdjęciem i post gotowy.

Publikuj zdjęcia z zaplecza

Pokaż swoim fanom, jak pracujesz, jak spędzasz czas wolny, jak się szkolisz. Większość z nas lubi zaglądać w czyjeś życie, więc wykorzystaj to mądrze.

Zrób zdjęcie swojego biura, widoku z okna, drogi do pracy. Napisz kilka słów i opublikuj. Zdziwisz się, jak wiele osób zareaguje na taki post.

Publikuj swoje selfie

To rozszerzenie wcześniejszego pomysłu. Tym razem nie rób zdjęcia samego pomieszczenia czy drogi do pracy, ale zrób sobie selfie, jak siedzisz przy biurku albo jedziesz autem do biura.

Selfie sprawdzają się świetnie, gdy robisz je w czasie szkoleń lub podczas uprawiania swojego hobby. Pokaż, że za profilem stoi żywa i sympatyczna osoba, a twoi fani z chęcią polubią taki post.

Publikuj ciekawe posty produktowe

Gdy zaczynałem współpracę z agentami ubezpieczeniowymi, jedną rzeczą, która mnie trochę blokowała, było pytanie: „Co ciekawego może być w produktach ubezpieczeniowych?”.

Teraz już wiem, że każdy produkt, który masz w ofercie, można opisać w niezwykle interesujący sposób. Pomyśl, jak to zrobić, i uwierz, że zaangażowanie wystrzeli jak z procy.

Publikuj filmy

Jeden z najpopularniejszych typów postów na Facebooku, ale też w innych mediach społecznościowych to film. Dlatego nie możesz go pominąć na twoim profilu.

Nagraj krótki film na któryś z tematów, które wcześniej opisałem. Zrób nagranie, w którym opowiesz ciekawą historię swojego klienta, albo nagraj kilka słów pozdrowienia i zaproś do kontaktu z tobą.

Z czasem zobaczysz, jakie filmy najbardziej angażują fanów, i będziesz mógł nagrywać ich więcej.

Publikuj posty na tematy, które są na topie

To niby oczywiste, ale jeśli umieścisz na swoim profilu wpis, który odnosi się do bieżących wydarzeń, to wzbudzi większe zainteresowanie niż inne posty. Powiąż aktualne wydarzenia ze swoimi usługami i masz gotowy post sprzedażowy.

Aktualności możesz wyszukiwać na portalach informacyjnych albo przygotować wpisy, które nawiązują do świąt kościelnych, państwowych czy nietypowych.

Publikuj o odpowiedniej porze

Jeśli chcesz, żeby twoje posty generowały jak największe zaangażowanie, musisz umieszczać je wtedy, kiedy fani są akurat w internecie. Możesz to łatwo sprawdzić, wchodząc w statystyki swojej strony.

Zobacz, kiedy najwięcej jest online, i dostosuj godzinę publikacji do ich aktywności. Tym prostym sposobem możesz zwiększyć zasięg i zaangażowanie kilkakrotnie.

Powyższy zestaw spokojnie wystarczy na regularne publikowanie angażujących treści kilka razy w tygodniu. Jeśli jednak te pomysły to dla ciebie za mało, możesz pobrać mój e-book. Zamieściłem w nim 107 postów, które możesz wykorzystać na swoim fanpage’u. Dzięki temu nie będziesz mieć problemów z wymyślaniem, co wrzucić na Facebook.

Jakub Kozieł
Specjalista do spraw social mediów i marketingu internetowego. Od ponad 5 lat pomaga agentom ubezpieczeniowym w zdobywaniu klientów przez internet. Jest autorem ebooka 107 pomysłów na posty na facebooku dla agentów ubezpieczeniowych bit.ly/107pomyslowebook