Co trzeci przedsiębiorca z branży turystycznej z kontem na portalu TFG

0
447

Przedsiębiorcy z branży turystycznej mogą od marca składać wnioski o zwrot składek wpłaconych do Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego za pośrednictwem portalu TFG. Konto na nim założył już niemal co trzeci przedsiębiorca turystyczny prowadzący działalność.

Według danych Funduszu, konto na portalu założyło 1,5 tys. przedsiębiorców z całej Polski, co oznacza, że już co trzeci organizator imprez turystycznych bądź ułatwiający skorzystanie z nich posiada konto na portalu. W ciągu nieco ponad dwóch miesięcy funkcjonowania nowego portalu za jego pośrednictwem wpłynęły 3772 e-deklaracje, w tym 176 elektronicznych korekt deklaracji.

Sytuacja epidemiczna sprawiła, że portal zyskał nową funkcjonalność, pozwalającą przedsiębiorcom na zdalny kontakt z Funduszem w sprawie zwrotu wpłaconej składki. W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa przedsiębiorcy mogą wystąpić o zwrot składek wpłaconych do TFG. Jest to możliwe, gdy umowa o udział w imprezie turystycznej zostanie rozwiązana ze względu na epidemię COVID-19 i przedsiębiorca zwróci klientowi 100% dokonanych przez niego wpłat. Do tej pory wnioski o zwrot wpłat na TFG można było składać w postaci tradycyjnej korespondencji papierowej albo w postaci podpisanej korespondencji elektronicznej za pośrednictwem systemu ePUAP.

Przedstawiciele Funduszu zapowiadają dalszy rozwój funkcjonalności portalu i cyfryzację kolejnych obszarów funkcjonowania TFG.

(AM, źródło: UFG)