W PKO Ubezpieczenia zdalnie potwierdzisz tożsamość

0
665

Rośnie liczba ubezpieczycieli, których klienci mogą zdalnie potwierdzać tożsamość z wykorzystaniem usługi mojeID dostarczanej przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Kolejnym zakładem, który zdecydował się na taki ruch, jest PKO Ubezpieczenia. Usługa mojeID będzie wspierać jego klientów w procesie zgłaszania szkody, eliminując konieczność kontaktu osobistego.

Usługa mojeID prowadzona przez KIR jest narzędziem do zdalnego potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Pozwala zalogować się do portalu dostawcy usługi lub urzędu w sposób gwarantujący jednoznaczne potwierdzenie tożsamości danej osoby, w oparciu o bezpieczną identyfikację klientów wykorzystującą systemy bankowości elektronicznej. Korzystanie z tej metody uwierzytelnienia umożliwia załatwienie formalności przez internet, bez konieczności potwierdzenia danych w punkcie obsługi lub kontaktu z kurierem.

– KIR od lat pełni funkcję dostawcy systemów i usług wspierających rozwój sektora bankowo-finansowego. Naszym celem jest projektowanie bezpiecznych i sprawdzonych rozwiązań, które przyspieszają cyfryzację procesów w całej gospodarce. Warunkiem realizacji tego zadania jest zapewnienie szerokiej dostępności usług zdalnej weryfikacji tożsamości i usług zaufania, które umożliwiają korzystanie z ofert dostawców kompleksowo, wygodnie i bezpiecznie, bez potrzeby wychodzenia z domu. Cieszę się, że kolejny duży podmiot z sektora ubezpieczeń przyłącza się do grona instytucji, które korzystając z unikalnej funkcjonalności mojeID, przyczyniają się do urzeczywistnienia idei cyfrowego społeczeństwa i cyfrowej gospodarki – mówi Robert Trętowski, wiceprezes zarządu KIR.

– Korzystamy z najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, które są ułatwieniem dla klientów i w przypadku likwidacji szkody komunikacyjnej skracają jej czas. Szybka i sprawna obsługa w takiej sytuacji jest szczególnie ważna, bo właśnie wtedy nasi klienci chcieliby jak najszybciej otrzymać pomoc. Dlatego w przypadku szkód komunikacyjnych cały proces zgłoszenia szkody jest zdalny, a mojeID poprzez elektroniczne potwierdzenie tożsamości dodatkowo je upraszcza – powiedział Leszek Skop, członek zarządu PKO Ubezpieczenia.

Usługa mojeID została uruchomiona w czerwcu 2019 r. Od tego roku zaczęli ją oferować ubezpieczyciele, umożliwiając swoim klientom zdalne potwierdzanie tożsamości. W styczniu możliwość korzystania z mojeID uzyskali klienci Open Life. Z kolei w maju taką opcję w platformie mojePZU uruchomił PZU, natomiast w czerwcu usługę udostępniło Nationale-Nederlanden.

Współpraca KIR z polskimi ubezpieczycielami nie ogranicza się do usługi mojeID. W kwietniu Link4 we współpracy z Coinfirm udostępnił swoim klientom dokumenty publiczne z wykorzystaniem trwałego nośnika stworzonego w oparciu o rozwiązanie blockchain, stworzonego przez KIR, IBM i Hyperledger Fabric.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl