Koronawirus skłonił klientów eSky do zakupu polis podróżnych

0
422

Po zniesieniu w większości krajów europejskich lockdownu spowodowanego pandemią Covid-19 eksperci eSky.pl zauważyli wzmożone zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi. Liczba takich polis zakupionych w serwisach firmy w czerwcu wzrosła o 37% w porównaniu do ubiegłego roku.

Jeszcze lepszy wynik odnotowano w lipcu, kiedy to sprzedaż ubezpieczeń wzrosła dwukrotnie, mimo spadku ogólnej liczby rezerwacji. Trend wzrostowy utrzymał się także w kolejnych miesiącach bieżącego roku i oscylował średnio na poziomie 13%.

– Ubezpieczenie podróżne zwiększa bezpieczeństwo podróżujących, szczególnie w okresie pandemii. Widzimy, że wraz z powrotem do umiarkowanego latania klienci coraz częściej decydują się na ubezpieczenie. W tym roku co czwarta rezerwacja w naszych serwisach posiadała ubezpieczenie turystyczne. W zeszłym roku ten poziom wynosił jedynie 15% – komentuje Inga Wawrzyniak-Gacek, Marketing Communication Director eSky.pl.

Eksperci firmy są zdania, że zwiększone zainteresowania ubezpieczeniami podróżnymi wynika z większego zapotrzebowania na poczucie bezpieczeństwa w czasach pandemii. Przeprowadzone przez eSky w maju badanie sondażowe CAWI pokazało, że polisa chroniąca w razie rezygnacji z podróży zachęciłaby jedną piątą respondentów do dokonania rezerwacji w serwisie. Wśród powodów, jakie powinno obejmować ubezpieczenie, respondenci wymienili chorobę bliskiej osoby, utratę pracy, odwołanie urlopu, konieczność opieki nad dzieckiem lub zwierzęciem oraz ważny egzamin.

W czerwcu eSky.pl we współpracy z AXA Partners wprowadził ubezpieczenie „Rezygnacja z podróży All Risk”, które uwzględnia możliwość rezygnacji z podróży z różnych powodów, w tym zachorowania na Covid-19.

Sytuacja rynkowa w ostatnich miesiącach pokazała nam, jak ważna dla klientów jest elastyczność w planowaniu podróży. Klienci mogą chcieć zrezygnować z podróży w różnych przypadkach, a taryfy, zwłaszcza w tanich liniach, nie zawsze lub bardzo rzadko umożliwiają zwrot za niewykorzystany bilet lotniczy. Wzrost sprzedaży ubezpieczeń potwierdza, że nasze nowe ubezpieczenie zwiększa poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas planowania podróży. Rynek stawia nowe wyzwania przed ubezpieczycielami, a my jako firma nowoczesna i innowacyjna reagujemy na te zmiany – dodaje Inga Wawrzyniak-Gacek.

(AM, źródło: eSky)