Z pomocy w ramach assistance mogą korzystać nie tylko klienci indywidualni, ale także firmy. Zakres usług obejmuje m.in. wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne lub medyczne.
– O ile w domach i mieszkaniach potrzeba skorzystania z assistance mieści się raczej w przegródce z napisem „sytuacje kryzysowe”, o tyle w firmie może ona być niemal codziennością. Wynika to z intensywnego użytkowania mienia, np. infrastruktury informatycznej. Jeśli z danego urządzenia, przykładowo drukarki, korzysta w ciągu dnia wielu pracowników, to rośnie ryzyko, że odmówi ono posłuszeństwa. Dzięki wsparciu ubezpieczyciela sprzęt można przeważnie naprawić szybciej niż w serwisie i bez dodatkowych kosztów – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw Compensa TU.
Zakres assistance dla sektora MSP obejmuje kilka obszarów, np. wsparcie medyczne czy pomoc techniczną i dozór mienia.
– Ubezpieczenie assistance w ramach pomocy technicznej zapewnia przedsiębiorcy dozór mienia znajdującego się w lokalu, który doznał szkód np. w wyniku pożaru. Gwarantuje też transport ocalałych sprzętów oraz organizację lokalu zastępczego – zauważa Damian Andruszkiewicz.
Inne obszary to: assistance informatyczne, ubezpieczenie ochrony prawnej czy pomoc informacyjna i concierge.
– Zakres pomocy można również uzupełnić o usługi typu concierge, czyli pomoc w załatwianiu codziennych spraw typu zakupy czy prezenty. To bardzo przydatna usługa, zwłaszcza w czasie ograniczeń związanych z pandemią – dodaje Damian Andruszkiewicz.
(AM, źródło: Brandscope)