Sąd Najwyższy Indonezji, uwzględniając wniosek sześciu klientów Asuransi Jiwa Kresna (Kresna Life), orzekł bankructwo ubezpieczyciela. Jednak inni klienci domagają się rewizji wyroku i unieważnienia decyzji o stwierdzeniu bankructwa. Chcą, aby Kresna Life bezzwłocznie uregulowała swoje zobowiązania wobec ubezpieczonych.
Według kancelarii Nurlaila reprezentującej interesy klientów, wielu z nich jest zaskoczonych decyzją o bankructwie, ponieważ ubezpieczyciel dokonywał niektórych wypłat. Bankructwo oznacza, że wszystkie aktywa ubezpieczyciela zostaną przejęte przez odpowiedni urząd. W rezultacie wypłaty dla klientów zostaną wstrzymane do czasu sprzedaży wszystkich aktywów.
Klienci zwrócili się ponadto do nadzoru finansowego o ochronę polegającą na interwencji w decyzję o bankructwie i zapewnienie, że wszystkie sumy należne klientom zostaną natychmiast wypłacone przez Kresna Life. Nadzór dopatrzył się poważnych nieprawidłowości w działalności Kresna Life. Kancelaria Nurlaila wyjaśnia, że nie chodzi tu o nieuregulowanie płatności wskutek trudności finansowych i bankructwa, ale o złamanie przepisów. Kresna Life inwestuje pieniądze klientów w firmy z nią związane znacznie powyżej dopuszczalnego poziomu.
(AC, źródło: Asia Insurance Review)