Cena i zakres ochrony głównymi czynnikami wyboru polisy komunikacyjnej

0
397

Beesafe postanowił sprawdzić, czym kierują się posiadacze pojazdów, gdy decydują o wyborze ubezpieczenia komunikacyjnego. Wśród najistotniejszych czynników, na które wskazywali uczestnicy badania przeprowadzonego na zlecenie firmy przez GfK, znalazły się cena oraz zakres ubezpieczenia. Pierwszy z elementów wskazało około trzy czwarte badanych, drugi natomiast mniej więcej 55%.

Na cenę wybieranego ubezpieczenia najbardziej wrażliwi są kierowcy należący do najstarszej badanej grupy wiekowej, czyli 45–55 lat (80% wskazań). Najmniej – najmłodsi respondenci. Warto jednak zauważyć, że aż siedmiu na dziesięciu z nich uznało ów element za istotny. Coraz częściej zwraca się uwagę na to, co wchodzi w zakres polisy. Nieco częściej istotność tego aspektu wskazywali badani do 34. roku życia (57%) niż osoby z grupy 35–44 lata (52%) lub najstarsi (54%).

Jedna czwarta respondentów zwraca również uwagę na zakres likwidacji szkód, a co piąty badany – na możliwość skorzystania z dodatkowych usług w pakiecie. Atrakcyjna jest również opcja dostępności samochodu zastępczego, choć tutaj widać wyraźnie, że najbardziej zależy na tym grupie najstarszych kierowców. Taką opcję chciałoby mieć 23% z nich. Na możliwość zakupu polisy przez internet jako istotny motywator wyboru danej oferty wskazało 15% respondentów badania. Opcja ta jest nieco bardziej atrakcyjna dla mężczyzn niż dla kobiet.

– W przypadku wyboru ubezpieczenia komunikacyjnego Polacy często stawiają na opcję najbardziej atrakcyjną cenowo, jednak coraz większe znaczenie mają też dla nich inne aspekty – w tym zakres ochrony, którą jest objęty zarówno właściciel polisy, jak i inni uczestnicy ruchu drogowego. Wart zauważenia jest również fakt, że coraz bardziej przekonujemy się do usług, które są po prostu wygodne – w tym do szybkiego zakupu polisy możliwego „z poziomu kanapy”, a właśnie to oferują nowoczesne rozwiązania cyfrowe – komentuje Damian Andruszkiewicz z Beesafe.

O badaniu:

Badanie CAWI, n=1000, GfK dla Beesafe, marzec 2021 r.

(AM, źródło: Beesafe)