27 czerwca w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca ogólnopolską kampanię edukacyjno-informacyjną „Bliżej Siebie”, której partnerem jest PZU Zdrowie. Podczas spotkania miała miejsce premiera raportu na temat podejścia oraz potrzeb pracowników i pracodawców w zakresie zdrowia psychicznego w środowisku pracy.
Z przeprowadzonego badania wynika, że 41% pracowników i 31% pracodawców czuje się przeciążonymi emocjonalnie. 41% pracowników boi się powiedzieć otwarcie o pogorszeniu swojej kondycji psychicznej. Jednocześnie 84% pracowników i 71% pracodawców uważa, że empatia jest potrzebna w miejscu pracy, a 74% pracowników i 66% pracodawców jest zdania, że przełożony powinien interesować się kondycją psychiczną pracowników.
PZU Zdrowie reprezentowała Rozalia Derewenda-Zasłona, kierowniczka Zespołu Komunikacji, która odniosła się do trendów na rynku benefitów pozapłacowych – oczekiwań pracowników oraz dostępnych rozwiązań, które oferuje PZU Zdrowie, ale także wdraża jako pracodawca.
(AM, źródło: PZU Zdrowie)