Renata Kudła-Rajca pokieruje sprzedażą Leadenhall Insurance

0
2513

W Leadenhall Insurance dochodzi do epokowej zmiany. Tomasz Domalewski, który od blisko 12 lat rozwijał sieć sprzedaży firmy, opuści w grudniu jej szeregi. Jego funkcję od 1 stycznia przyszłego roku przejmie Renata Kudła-Rajca, kierująca obecnie zespołem Zdalnych Koordynatorów Sprzedaży, która już od 1 września będzie przygotowywać się do nowej roli, obejmując czasowo pozycję p.o. dyrektorki sprzedaży. Wkrótce poznamy również nowego inwestora Leadenhall Insurance.

Zmiana na stanowisku dyrektora sprzedaży otwiera nowy rozdział w rozwoju spółki. Tomasz Domalewski dołączył do Leadenhall Insurance w 2013 r. i odegrał kluczową rolę w budowie firmy.

– Tomek wniósł do naszej organizacji olbrzymią wartość i pomógł jej sprawnie wejść na wyższy poziom. Kilkanaście lat temu byliśmy malutką firmą z przypisem składki na poziomie kilku milionów złotych i niecałym tysiącem pośredników w sieci sprzedaży. Obecnie znajdujemy się na innym etapie, jesteśmy podmiotem dojrzałym i wyznaczamy trendy w kluczowych dla nas obszarach produktowych. Bardzo dziękuję Tomkowi za ponad dekadę współpracy i życzę powodzenia w jego dalszej drodze zawodowej – podsumowuje Maciej Bud-Gusaim, CEO Efinity Insurance Group.

Dziś Leadenhall oferuje 15 obudowanych technologią produktów: D&O, OC zawodową z najszerszą na rynku listą profesji, kilka pakietów ubezpieczeń od utraty dochodów i na życie – ich dystrybucja ma przynieść 80 mln zł przypisu składki w 2024 r.

Powrót do korzeni

– Na koniec bieżącego roku zakończę swoją przygodę z Leadenhall, a dalsza misja szefowania sprzedaży przechodzi w ręce Renaty. Przez ponad dekadę razem z zespołem i przy wsparciu partnerów zbudowaliśmy „od zera” firmę o wyjątkowej ofercie ubezpieczeniowej i mocnej pozycji na rynku. Napawa mnie to dumą, daje satysfakcję i wzbudza wdzięczność za możliwość aktywnego współtworzenia tej historii. Zależy mi na dalszym rozwoju firmy i płynnym przekazaniu obowiązków. Do 31 grudnia będę służył swoim doświadczeniem w charakterze konsultanta, płynnie wprowadzając Renatę w projekty sprzedażowe, za które odpowiadałem, a także pomagając w realizacji celów na 2024 r. Jestem pewien, że Leadenhall nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i nieraz zaskoczy rynek, wprowadzając powiew świeżości i nowej jakości w dystrybucji ubezpieczeń – mówi Tomasz Domalewski.

Tomasz Domalewski

Według informacji „Gazety Ubezpieczeniowej” Tomasz Domalewski po odejściu z  Leadenhall powróci do swojej multiagencji Ecofinance z siedzibą w Gdańsku.

Renata Kudła-Rajca jest absolwentką kierunków finanse i bankowość oraz zarządzanie finansami przedsiębiorstw w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Ma ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe. Przed przejściem do Leadenhall Insurance przez 17 lat była związana z Generali Życie jako menedżerka zespołów sprzedażowych. Do Leadenhall dołączyła jesienią 2023 r. i od tego czasu blisko współpracuje z Tomaszem Domalewskim, kierując zespołem Zdalnych Koordynatorów Sprzedaży. Ta komórka odpowiada za wsparcie rozwoju kanału agencyjnego. Zdalni koordynatorzy wdrażają, szkolą i oferują natychmiastowe wsparcie agentom. Działają równolegle z regionalnymi dyrektorami sprzedaży.

Nowa szefowa chce rozbudować sieć sprzedaży

W ramach nowych obowiązków Renata Kudła-Rajca będzie odpowiadać także za zespół regionalnych dyrektorów sprzedaży oraz za pracę dyrektora ds. współpracy z brokerami.

Przede mną niełatwe wyzwanie dorównania wiedzą i doświadczeniem Tomkowi, który budował przecież tę firmę przez ponad dekadę. Moim celem jest kontynuowanie obranego kursu, a więc przede wszystkim szerokie, intensywne dotarcie do klientów z ubezpieczeniami specjalistycznymi. W ciągu najbliższych 3 lat planujemy podwoić portfel i znacząco zwiększyć udział w rynku. Ten cel będziemy realizować zarówno z agentami, jak i z brokerami. Zamierzamy aktywizować i rozbudować sieć sprzedaży – celujemy w liczbę 15 tys. aktywnych pośredników w 2025 r. – dodaje Renata Kudła-Rajca.

Obecnie sieć dystrybucyjna Leadenhall liczy ponad 12 tys. współpracujących agentów i brokerów, oferujących klientom kilkanaście specjalistycznych produktów ubezpieczeniowych.

Renata Kudła-Rajca zapowiada wzmocnienie i rozbudowę zespołów sprzedaży – pracującego w terenie i wspierającego go zdalnie. Zamierza także systematycznie zwiększać w portfelu firmy udział polis na życie i od utraty dochodu, a także wprowadzić do oferty nowe, bardziej mainstreamowe produkty. Będzie też kontynuować rozwój firmy w obszarze insurtech – innowacje mające przyspieszać sprzedaż i automatyzować manualne zadania.

Nowy inwestor już wkrótce

Według proszących o anonimowość źródeł informacji „GU” w ciągu najbliższych trzech tygodni Leadenhall Insurance ogłosi, kto zostanie jego nowym inwestorem.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl