Sektor ubezpieczeń, niezmiennie dynamiczny i wymagający, stoi przed ciągłym wyzwaniem doskonalenia kanałów dystrybucji. W tym kontekście kanał brokerski uchodzi za perspektywiczny. Znajduje to potwierdzenie w strategiach największych graczy na rynku, w tym w działaniach Biura Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej PZU.
Brokerzy współpracujący z Biurem Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej PZU otrzymują szeroką ofertę produktów ubezpieczeniowych dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz dla klientów indywidualnych.
– W obliczu rosnącej konkurencyjności rynku ubezpieczeniowego zrozumienie potrzeb i oczekiwań naszych partnerów brokerskich jest kluczem do wzajemnego sukcesu. Rozwijamy kanał brokerski, profesjonalną współpracę, wiedzę i infrastrukturę, które wspierają naszych partnerów biznesowych w dostarczaniu wartościowych rozwiązań dla klientów.
Z perspektywy zbliżającego się końca roku widzimy sukcesy w zakresie wyników sprzedażowych. Są dla nas potwierdzeniem skuteczności podjętych działań. Stanowią także motywację do dalszego rozwoju i kolejnych innowacji – wyjaśnia dyrektor Marcin Sroka.
Edukacja na najwyższym poziomie – certyfikowane szkolenia
Świadomość roli, jaką odgrywa ciągła edukacja i dostosowywanie oferty do zmieniających się warunków rynkowych, skłoniła nas do wprowadzenia inicjatywy „Kawa z PZU”. Od trzech lat to regularny cykl comiesięcznych spotkań online. To przestrzeń do poszerzania wiedzy w zakresie oferty produktowej, tak aby przygotować się na okres wzmożonej sprzedaży lub dostosować się do bieżących zmian.
Szkolenia wypełniają standardy edukacyjne określone przez IDD. Przekłada się to na ponad 7 tys. wydanych certyfikatów rocznie i podkreśla zaangażowanie uczestników w rozwój swoich kompetencji. Obecnie pracujemy nad innowacyjną formą prowadzenia tych spotkań, aby lepiej zaspokajać potrzeby naszych partnerów.
Networking i rozwój – konferencje dla brokerów
Kolejnym filarem naszej strategii są konferencje dla brokerów. Dwa spotkania, które miały miejsce w bieżącym roku, w Kielcach i Budzyniu, są świadectwem naszej otwartości na bezpośredni kontakt i wymianę doświadczeń.
Szkoleniowa część konferencji „Kawa z PZU” poświęcona wybranemu produktowi, obsłudze szkód, jak również część networkingowa razem stanowią o unikatowym charakterze tych spotkań i wartości dodanej, jaką oferujemy naszym partnerom.
Bliskość i indywidualne podejście
Nieustannie podkreślamy, że kluczem do efektywnej współpracy jest partnerskie podejście. Nasze Zespoły Sprzedaży Brokerskiej nie są anonimowe. Posiadają przypisanych partnerów biznesowych do obsługi na stałe. Utrzymują osobisty kontakt z brokerami, zapewniając tym samym niemalże indywidualną obsługę na najwyższym poziomie. Jest to rozwiązanie, które świadczy o naszym zaangażowaniu w rozwój kanału brokerskiego.
Podnoszenie kompetencji – inwestycja w przyszłość
Wiedza i umiejętności naszych pracowników są fundamentem, na którym budujemy nasze sukcesy. Wspominaliśmy, że wyróżnikiem PZU jest przypisanie obsługi brokerów do konkretnych Zespołów Sprzedaży. Już nie tylko kierownik, ale także specjalista ma stałych partnerów do współpracy. Dlatego z początkiem tego roku zainicjowaliśmy program rozwojowy „Postaw na siebie”, skierowany do Zespołów Sprzedaży Brokerskiej. Program ten kładzie nacisk na zdobywanie wiedzy z zakresu produktowego oraz rozwijanie umiejętności interpersonalnych. To z kolei bezpośrednio przekłada się na jakość obsługi naszych partnerów.
Nasze inicjatywy w zakresie szkoleń, konferencji, personalizowanej obsługi oraz inwestycji w kompetencje pracowników są wyrazem kompleksowego podejścia do rozwoju kanału brokerskiego.
Wierzymy, że współpraca oparta na zaufaniu, wiedzy i innowacyjności jest fundamentem długotrwałych relacji biznesowych oraz gwarancją sukcesu w dynamicznym świecie ubezpieczeń.
Zapraszamy do korzystania z naszych szkoleń IDD „Kawa z PZU” wszystkich brokerów, również tych, którzy jeszcze nie mieli okazji w nich uczestniczyć.
Zgłoszenia przyjmujemy na adres: NewsBrokerPZU@pzu.pl