Jeszcze zwykła ankieta, już APK czy może pozyskiwanie klientów?

0
1014

Rozpocząłem nowy test na pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych. (Bo wiemy, że w marketingu trzeba ciągle testować, prawda?). Łączy on w sobie wszystkie trzy elementy wymienione w tytule.

Moją grupą docelową są medycy: lekarze, ratownicy medyczni, pielęgniarki, rehabilitanci. Przed wypełnieniem ankiety składamy jej uczestnikom prostą obietnicę – bezpłatnie dowiedzą się, jakie ubezpieczenia powinni wykupić w pierwszej kolejności i jakie polisy wykupują inni medycy w podobnej sytuacji. Co ma być efektem tego testu?
* pozyskanie klientów pasujących do grupy docelowej (medycy), zainteresowanych ubezpieczeniami,

* pozyskanie informacji (od klientów), jakie mają potrzeby ubezpieczeniowe, jakie ubezpieczenia mają, a jakich nie mają,

* stworzenie wartościowego dokumentu, „raportu” opisującego poziom zabezpieczenia przez polisy pracowników ochrony zdrowia i udostępnionego uczestnikom ankiety, po fakcie.

Uczestników ankiety planuję pozyskać poprzez marketing internetowy, SEO, strony internetowe skierowane do klientów ubezpieczeniowych, kampanie w social mediach oraz wysyłkę newslettera do bazy moich ponad 600 leadów ubezpieczeniowych.

Jakie pytania planuję zadać w ankiecie?

Pogrupowałem je według rodzaju ubezpieczenia. Dodatkowo przy każdym ubezpieczeniu zadane będzie wprost pytanie: „Czy masz to ubezpieczenie?”.

Dobrowolne ubezpieczenie OC:

  • Czy w twojej pracy istnieje ryzyko popełnienia błędów medycznych, które mogą skutkować roszczeniami od pacjentów?
  • Czy wykonujesz zabiegi medyczne lub diagnozujesz pacjentów, gdzie błędna decyzja może prowadzić do odpowiedzialności prawnej?

Ubezpieczenie NNW:

  • Czy twoja praca medyczna wiąże się z ryzykiem fizycznym, np. kontakt z zakaźnymi materiałami, narażenie na urazy podczas pracy?
  • Czy obawiasz się, że możesz ulec wypadkowi zarówno w pracy, jak i poza nią, który może wpłynąć na twoje zdrowie i zdolność do pracy?

Ubezpieczenie zdrowotne:

  • Czy oczekujesz szybszego dostępu do specjalistycznej opieki medycznej niż to, co oferuje NFZ?
  • Czy prywatna opieka zdrowotna, w tym dostęp do specjalistów i badań diagnostycznych, jest dla ciebie istotna?

Ubezpieczenie na życie:

  • Czy zależy ci na tym, aby twoja rodzina była zabezpieczona finansowo w przypadku twojej śmierci?
  • Czy chcesz zapewnić wsparcie finansowe swoim bliskim na wypadek nieszczęśliwego zdarzenia, takiego jak wypadek lub ciężka choroba?

Ubezpieczenie od utraty dochodu:

  • Czy pracujesz na umowie cywilnoprawnej (kontrakt B2B) lub jako freelancer i zależy ci na zabezpieczeniu dochodu w przypadku niezdolności do pracy?
  • Czy chcesz mieć pewność, że w razie choroby lub wypadku, który uniemożliwi ci pracę, będziesz otrzymywać regularne świadczenia pieniężne?

Prywatna emerytura:

  • Czy zastanawiasz się nad alternatywnym sposobem oszczędzania na emeryturę, oprócz obowiązkowego ZUS?
  • Czy chcesz zapewnić sobie dodatkowe środki na emeryturę, aby utrzymać komfort życia po zakończeniu kariery zawodowej?

Uczestnik ankiety po jej wypełnieniu na bazie odpowiedzi otrzyma od razu:

  • rekomendację, które ubezpieczenie powinien nabyć w pierwszej kolejności,
  • kontakt do zaufanego doradcy ubezpieczeniowego.

Wszystkie pozyskane leady trafią do CRM, wraz z informacjami o tym, jak dany klient odpowiedział. Gdy zbierzemy wystarczająco dużo danych, opublikujemy raport – analizę wyników ankiety, czym na pewno podzielę się z czytelnikami „Gazety Ubezpieczeniowej”.

Marcin Kowalik

marcinkowalik.online