PZU zarejestrował już ponad 100 szkód komunikacyjnych z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zgłoszonych przez mStłuczkę. Nowe rozwiązanie jest dostępne od 1 września.
Pierwsze wypłaty trafiły do klientów już 3 września, a średni czas reakcji na zgłoszone potrzeby z assistance wynosi 12 minut.
– Kolizja to stresująca sytuacja. Dzięki mStłuczce zgłoszenie szkody jest prostsze i szybsze. Klient wypełnia elektroniczne oświadczenie, a my niemal natychmiast możemy rozpocząć obsługę. Dokument trafia do nas w ustandaryzowanej formie, z danymi z rejestrów państwowych, co minimalizuje ryzyko błędów i przyspiesza wypłatę odszkodowania – mówi Michał Skraiński z Biura Obsługi Szkód i Świadczeń PZU.
Od początku roku do końca lipca PZU obsłużył niemal 150 tys. szkód komunikacyjnych OC ppm. W ocenie ekspertów ubezpieczyciela mStłuczka ma potencjał, by znacząco zwiększyć wydajność procesu likwidacji szkód.
mStłuczka to usługa, która zadebiutowała w aplikacji mObywatel 1 września. Umożliwia ona wypełnienie oświadczenia, załączenie zdjęć szkód i wysłanie zgłoszenia do zakładu ubezpieczeń z aplikacji w smartfonie, posługując się ustandaryzowanym formularzem. Wprowadzenie usługi do mObywatela to efekt pracy Ministerstwa Cyfryzacji ze wsparciem Centralnego Ośrodka Informatyki, Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, Polskiej Izby Ubezpieczeń i zakładów działających na polskim rynku, w tym PZU.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl