UNIQA: 100 szkód zgłoszonych przez mStłuczkę

0
295

Od momentu uruchomienia usługi mStłuczka, tj. od 1 września tego roku, UNIQA zarejestrowała już 100 szkód zgłoszonych tym kanałem. Wcześniej podobnym osiągnięciem pochwalił się PZU.

– Aplikacja mStłuczka to przełom w obsłudze szkód komunikacyjnych. Dzięki tej usłudze można zgłosić szkodę w kilka minut, bez zbędnych formalności i stresu związanego z papierową dokumentacją. Dla UNIQA to także znaczące usprawnienie – automatyczne przekazywanie kompletnych, zweryfikowanych danych z aplikacji pozwala nam szybciej rejestrować szkody i ogranicza ryzyko błędów, jakie pojawiały się przy spisywaniu oświadczenia w emocjach tuż po stłuczce – mówi Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający Pionu Odszkodowań i Świadczeń UNIQA, odpowiedzialny za wdrożenie mStłuczki.

Funkcjonalność dostępna w aplikacji mObywatel umożliwia sporządzenie wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym, dołączenie zdjęć z miejsca kolizji a następnie, jednym kliknięciem, zgłoszenie szkody ubezpieczycielowi. Wszystkie dane są automatycznie pobierane z rejestrów państwowych, co minimalizuje ryzyko błędów i przyspiesza obsługę sprawy. Zgłoszenie trafia bezpośrednio do zakładu (w tym przypadku do UNIQA), co znacznie przyspiesza cały proces.

Klienci „kupili” mStłuczkę

– Zarejestrowaliśmy już 100 zgłoszeń tym kanałem. Widzimy, że nasi klienci bardzo szybko przekonali się do nowego rozwiązania. Skorzystanie z mStłuczki jest intuicyjne, szybkie i w pełni cyfrowe. Wykorzystanie tej opcji przekłada się również na skrócenie czasu obsługi szkody – mówi Aneta Rządkowska, dyrektorka Departamentu Obsługi Szkód UNIQA.

UNIQA od samego początku aktywnie uczestniczyła w pracach nad wdrożeniem nowego rozwiązania, współpracując z Ministerstwem Cyfryzacji, Centralnym Ośrodkiem Informatyki, Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym, Polską Izbą Ubezpieczeń i innymi ubezpieczycielami.

Wcześniej, tj. 18 września, o przyjęciu ponad 100 szkód komunikacyjnych z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zgłoszonych przez mStłuczkę informował PZU. Pierwsze wypłaty trafiły do klientów już 3 września, a średni czas reakcji na zgłoszone potrzeby z assistance wyniósł 12 minut.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl